💗34

202 19 4
                                    

Tzuyu dan Jungkook terkejut dengan apa yang mereka lihat.

"Zhen!!"Han berlari ke arah Zhen berlumuran darah akibat ditembak dengan Anderson itu. Dia meletak Zhen di ribahnya.
"Zhen jangan tinggalkan aku!! "jerit Han kuat dan memeluk sahabat karibnya itu dengan air matanya mengalir deras.

"Lek...ah. Kau...la...laki, jang...jangan nangis. "bilang Zhen dan senyum walaupun dirinya sudah berlumuran darah. Pucat wajahnya.

"Zhen jangan camni ah. Aku sayang kau. "

Tzuyu memandang Anderson. Terus pisau di pinggangnya diambil dan dibaling ke arah Anderson.

Shrak!

Oh yeah! Serangan tepat mengenai kepala Anderson dan Anderson pun...

Mampus ah! Takkan hidup lagi kut.

"Jack. Call ambulance. "arah Tzuyu. Dia dan Jungkook terus meluru ke arah Zhen.

"Apa yang kau buat ni? Kau tak sayang nyawa ke hah? "raut wajah Jungkook menunjukkan dia marah dengan Zhen.

"Sa...saya ta..tak boleh bi...arkan boss ma...mati. Miss Tzu..yu ma..sih perlukan boss. "bilang Zhen.

"Habis nyawa sendiri tak ingat ke?"marah Jungkook. Zhen senyum.

"Selama..ni bo..ss jaga sa..ya dengan ba..ik.  Ja..di sa...ya balas bu..di baik boss den..ngan cara ni. Uhuk! "Zhen muntah darah yang banyak.

Han gelabah. Dia memegang tangan Zhen. Zhen memejamkan matanya.

"Zhen. Zhen! Jangan tinggalkan aku Zhen! Aku sayang kau! Kau je kawan aku yang tersayang!! Please jangan mati!! "Han mengoncangkan-goncangkan tubuh Zhen sambil menangis.

"Jang..jangan gon..cang lah. Ba..badan aku..ma...kin sakit. "perlahan dan lemah kedengaran suara Zhen.

"Zhen. Kau kene kuat. "bilang Tzuyu. Zhen senyum.

Tiba-tiba Jungkook pengsan. Tzuyu gelabah. Terus dia memeluk Jungkook.

"Lama lagi ke ambulance sampai? "tanya Tzuyu risau dan cemas. Dua

Tepat pada masa itu juga ambulance datang. Zhen dan Jungkook terus dibawa ke hospital dengan segera dan Han serta Tzuyu setia di sisi mereka.

Seorang kawan seorang istri.

Skip

Tzuyu duduk diam di tempatnya sambil berdoa agar mereka berdua selamat.

Han pula tidak senang duduk.

"Han. Duduk. "arah Tzuyu. Han mengekuh dan duduk.

"Kita kene doa supaya dorang berdua selamat. "bilang Tzuyu. Han angguk.

Mereka pun mulalah berdoa.

Tidak lama begitu doktor keluar. Serentak itu Tzuyu dan Han berdiri.

"Dok macam mana keadaan kawan saya? "tanya Han risau.

Doktor itu mengeluh. Dia memegang bahu Han. Han dah tak senang hati. 

"Maafkan kami. Kami dah cuba sedaya upaya untuk selamatkan kawan encik. Kawan encik.... Tak dapat diselamatkan dan meninggal. "beritahu Doktor itu serba salah Han jatuh terlutut. Dia meramas rambutnya.

Tzuyu juga terkejut dengan apa yang disampaikan itu. Dia memandang Doktor itu.

"Su-suami saya dok? "tanya Tzuyu. Doktor itu mengeluh juga. Air mata Tzuyu serta-merta bertakung.

"Maaf. Kami juga telah mencuba sedaya upaya untuk menyelamatkan suami puan tapi tuhan lebih menyayanginya. Suami pun meninggal akibat luka yang parah di bahagian dadanya dan dia didapati menghidap penyakit...ehem! sakit jantung. "bilang Doktor.

Tzuyu mengerutkan dahinya.

"Sa-sakit jantung? Kenapa dia tak bagitau saya? Saya tak tau pun dia ada penyakit sakit jantung. "bilang Tzuyu.

"Saya tidak tahu apa sebabnya tapi suami puan memang menghidap penyakit sakit jantung. "jelas Doktor itu. Tzuyu menekup mulutnya. Dia duduk dan menangis semahunya.

Doktor itu mengeluh.

"Saya berharap encik dan puan bersabar. Saya pergi dulu. Err, satu lagi Puan dan encik tak dibenarkan masuk selagi saya tak suruh. "Doktor itu terus berlalu pergi.

"Kenapa tak boleh? Dia suami saya? Saya patut lawat dan tengok dia? "bentak Tzuyu.

"Maaf tapi saya tak benarkan. "bilang Doktor itu.

"Ta-"

"Akak! "Dino dan Jack meluru ke arah mereka.

"Saya pergi dulu. "terus Doktor itu berlalu pergi.

"Akak, macam mana dengan Zhen dan Jungkook? "tanya Dino. Tzuyu geleng dan menekup wajahnya. Dia tidak dapat terima dengan semua ini.

Dino dan Jack turut sedih. Masing-masing duduk dan memujuk Tzuyu dan Han.


Oh no!! Hero kita dah mati... 😭😭 Zhen pun sama...nak tau apa yang akan jadi dengan Tzuyu untuk hari seterusnya silalah sambung baca... Tqs vote and read...

Je't Aime ! Where stories live. Discover now