💗30

226 24 6
                                    

"Honey. Hubby nak bagitau something ni. "

"Ape dia? "soal Tzuyu.

"Untuk masa sekarang ni. Honey jangan keluar atau pergi mana-mana tau. "

"Kenapa? "

"Musuh hubby dah mula tunjuk muak dan bila dornag dah tunjuk muka maksudnya bila-bila saja dia akan serang kita. "cerita Jungkook. Tzuyu berhenti makan.

"Honey takkan biarkan dorang lukakan hubby. "bilang Tzuyu. Jungkook senyum.

"Ye ye. Hubby pun takkan biarkan honey terluka. "

"Erm btw, macam mana hubby tau yang dorang dah tunjuk muka? "tanya Tzuyu.

"Tadi masa hubby beli makanan hubby ternampak musuh hubby."

"Ape?!"

"Shh shh. Tak yah lah jerit honey oi. "

"Hubby ni kan. Keras kepala tul ah. Kan Honey dah cakap jan keluar. Nasib dorang tak serang hubby kalau tak susah je nanti tau."

"Don't worry hubby can take care of myself. "bilang Jungkook.

"Take care apenya. Ni apa ni. "Tzuyu menunjuk badan Jungkook yang berbalut dengan pembalut luka itu.

"Ni tak sengaja. "

"Kalau mati pun sengaja lah en. "

"Honey janganlah marah. Hubhy cuma nak selamatkan honey je. "

"Hubby. Honey pun pandai jaga diri. Hubby jangan risaukan sangat pasal keselamatan honey. Honey dengan hubby sama je. Setaraf. "bilang Tzuyu.

"Ye ye. Eh jap mana phone hubby? "tanya Jungkook dan mula mencari.

"Nah. "Tzuyu hulurkan telefon milik Jungkook padanya.

"Jap eh. "Jungkook mencari number seseorang dan menelefonnya. Tzuyu memandang je.

'Hello boss. '

"Yuan aku nak kau ketatkan lagi keselamatan keluarga aku. Dorang dah muka tunjuk muka. "

'Siapa boss? '

"Anderson. "

'Baik boss. '

Tut... Tut..

Terus je Jungkook matikan panggilan. Tzuyu mengusap dagunya.

"Honey fikir apa? "

"Anderson yang hubby cakap tu. Anderson Yong kan? "teka Tzuyu.

"Macam mana honey?"

"Bukan hubby seorang je mafia berjaya. Ni hah, honey pun mafia berjaya juga. Semua detail kumpulan mafia honey tau. "

"Kalau macam tu cuba honey terangkan pasal Anderson Yong. "

"Ok. Dia ni en..."

Mulalah Tzuyu jadi pencerita dan Jungkook pendengar setianya. Sambil itu mereka makan bersama.

Skip

"Woii kau buat apa?"soal Jack pada Dino yang menari di depan phonenya itu.

"Tik tok. "jawab Dino.

Jack menjeling. Dasar anak tik tok!

"Weh Han jum beli makanan. Aku lapar. "ajak Jack pada seorang dari bodyguard Jungkook itu.

"Kene tanya boss dulu. "

"Kau pergi tanya ah. "

"Tapi yang membawa bukan aku, kau. Kau pergi lah minta izin. "balas Han.

"Asal aku pulak?"

"Sebab kau yang membawa. Aku ikut je. "

"Haish. Yelah yelah. "terus Jack berjalan dan menolak pintu dan...

"Holy shit. "terus Jack menutup pintu itu balik dan duduk. Dia mengosok-gosok matanya. Dia menampar-nampar dirinya.

"Pehal bro? "tanya Zhen bodyguar dyang satu tu lagi.

"Salah timing."jawab Jack.

"Ape yang salah timing? "soal Han hairan.

"Aku masuk pada masa yang salah lah."balas Jack.

"Kenapa pula? "tanya Zhen pula.

"Eee korang ni. Aku kerat sejuta kang. Aku masuk masa dorang bersweet lah bongok. "geram Jack. Pehallah dorang ni.

"Weh siyes ah? "sampuk Dino. Jack angguk. Dino senyum. Terus dia letak telinga dia pada pintu wad itu.

"Woii. Ada otak ke takde. Tak baik dengar orang buat ehem. "Zhen menolak Dino.

"Ala sikit je pun. "Dino kembali elkatkan telinganya pada pintu itu namun belum pintu itu terbuka dan Dino hampir jatuh. Terus dia cover konon-konon selfie dengan Zhen.

"Kau pehal depan pintu ni? "tanya Tzuyu pada Dino.

"Se-selfie. Kan kan. "bilang Dino pada Zhen. Zhen angguk sahaja.

Tzuyu menjeling. Menipu pun tak pandai budak ni.

"Jack, Dino, Zhen, Han. Masuk jap. "arah Tzuyu.

"Buat apa? "soal Zhen.

"Masuk je lah. "bilang Tzuyu. Mereka pun berpusu-pusu masuk macam pintu tu lubang semut punya pintu.

"Jangan tolak ah. Rosak pintu ni kang kau bayar eh. "

"Manada aku tolak dia yang tolak. "

"Ah, sama je korang. "

Jungkook memandang mereka dengan pandangan seriusnya.

"Duduk. "arah Jungkook. Mereka pun macam budak sekolah ikut je cakap Jungkook. Duduk.

"So, kitaorang panggil korang sebab ada hal penting. Ha-"

"Ape hal penting tu? "sampuk Dino.

"Tch! Dengar dulu ah. "geram Tzuyu. Dino sengih.

"Hal penting tu ialah musuh aku dah mula tunjuk muka dan bila-bila masa sahaja mereka kan menyerang kita. So, aku nak korang sentiasa perhatikan hospital ni. Aku tak nak ada siapa-siapa yang cedera. Faham! "

"Faham boss. "

"Siapa musuh kau tu? "tanya Jack nak tahu.
"Anderson Yong. "jawab Jungkook. Jack angguk dan tiba-tiba dia duduk tegak.

"Anderson Yong? Mafia terkenal di sini?"

Tzuyu dan Jungkook angguk.

"So aku harap korang boleh tolong aku."bilang Jungkook.

"Don't worry boss. Kitaorang akan tolong boss. "bilang Han. Jungkook angguk.

Tiba-tiba suasana menjadi senyap.

"Tunggu apa lagi, keluar ah. "arah Tzuyu. Mereka pun keluar.

Vote tqs.. Sory typo and sorry if x best..

Je't Aime ! Where stories live. Discover now