💗27

215 23 6
                                    

"HAHAHAHAHAHAHA! "

Tibe-tibe Albert ketawa kuat. Tzuyu diam.

"Kau pasti? "Albert tersenyum sinis.

Tzuyu diam. Dia sepertinya tahu apa yang Albert maksudkan.

"Shadow Guards!! "jerit Albert.

Terus datang segerombolan orang mengelilingi Tzuyu dan Dino juga Jack.

'Aku dah agak dah. 'getus hati Tzuyu.

"Kenapa diam? Bunuhlah aku. "Albert tersenyum sinis.

Tzuyu memandang sekelilingnya yang dikelilingi ahli-ahli Shadow Guards yang memegang senjata itu.

"Heh! Licik. "Tzuyu menolak Albert dan sempat melukakan tangan Albert.

"Tak guna. Bunuh dia! "jerit Albert. Tangannya berdarah banyak.

Shadow guards pun mula menyerang Tzuyu. Mata Tzuyu perhatikan setiap satu dari mereka.

Pisau itu ditusuk ke arah Tzuyu namun sempat Tzuyu mengelak dengan melompat lalu menendang kepalanya.

Pedang di libas ke arah Tzuyu namun Tzuyu sempat baring dan menendang kaki orang itu hingga terjatuh.

Sing!

Hampir terkena lengan Tzuyu pedang itu. Nasib sempat Tzuyu mengelak. Tzuyu terus berlari dan melompat naik ke atas bahu orang itu. Kepala orang itu dipusingkan sampai patah.

Crack!

"HIIYAKKK! "

Seorang dari mereka melibaskan pisau tajam dan nipis ke arah Tzuyu sempat Tzuyu mengelaknya lalu mengambil pedang yang di lantai itu.

Shrak!

Di tusuknya perut orang itu.

YAAAA!

Serentak lima orang membawa pedang ke arah Tzuyu. Tzuyu terus menunduk lalu berpusing sambil halakan pedangnya ke perut mereka.

Buk!

Semua jatuh serentak. Mati!

"Heh! Easy. "bilang Tzuyu. Tanpa dia sedari seseorang berlari secara senyap-senyap sambil membawa pedang bersamanya ke arah Tzuyu.

"Tzuyu belakang kau! "jerit Jack yang perasan dengan orang itu.

Tzuyu terus menoleh dan nasib sempat dia mengelak.

Sing!

Pedang itu dilibas ke tepi. Tzuyu menunduk lalu menusuk pedangnya di perut orang itu.

Darah memercik keluar.

Dorang pun berlawan-lawan sampailah semuanya tewas dan tinggalah Tzuyu, Jack dan Dino. Mereka mendapat sedikit luka namun tidak terlalu parah.

"Heh! Masa untuk tamatkan riwayat kau pula. "Tzuyu halakan pisaunya ke arah Albert yang berdiri terketar di hujung sana itu.

Swoosh!

Pisau itu dibaling jauh ke arah Albert. Pisau itu tepat terkena pada dada kirinya.

"Kalau aku mati kau pun kene mati juga!!"jerit Albert dan melepaskan tembakan kepada Tzuyu sebelum dia rebah di atas lantai itu.

Bang!

Tzuyu berpaling dan...

Zap!

Dup! Dap! Dup!  Dap!

Mata Tzuyu membulat memandang gerangan di depannya. Terkejut!

"Ho-honey, tak bagitau pun yang honey ma-mafia. "

Je't Aime ! Where stories live. Discover now