XIV

69 2 0
                                    

Už je to třetí den co sedím u tátovi postele a stále nic. Stále se ani nepohnul a nepromluvil. Celý tři dny slyším jenom to otravné pípání strojů na hlídání. Doktoři říkají, že bude v pořádku, jen je teď v komatu. Stále přemýšlím nad tím kdo to mohl udělat. Souvisí to nějak s tím kontejnerem? Strejda na tom už pracuje, ale nic zatím nenašly. Jediné co víme je ráže zbraně a tím pádem i zbraň. Z přemýšlení mě až dostalo to otravné pípání, které se z ničeho nic zrychlilo. Podívala jsem se na tátu a najednou vidím jak se zhluboka nadechl a otevřel oči. Také jsem cítila, že mi zmáčkl ruku, kterou jsem měla položenou v jeho ruce.
„ Tati, ty teda umíš vystrašit. Jak ti je?"
„ Že by mi bylo dobře se říct nedá. Poslouchej mě, kdyby se cokoliv stalo, musíš vždycky stát při naší rodině. Proto teď budeš pomáhat strejdovi s obchodem a podnikáním. Je na tebe  největší spolehnutí a s obchodama ti to jde nejlíp z torjčat.Kde je mamka azbytek rodiny?"

,, Poslala jsem je domů. Doktor nám, totiž řekl, že se probudíš až zítra nebo pozítří."

,, To jseš hodná. Ty by sis taky měla jít už taky odpočinout."

,, Já zavolám mamce, že jsi se už probral a až přijde tak já odejdu."

,, Letty já jsem ti chtěl jenom říct, že ti to hrozně moc přeji s Josephem.  Mám tě taky hrozně rád. Pro informaci, Josepha mám radši jak Matta, takže je dobře, že jsi s ním. Aspoň vím, že s ním jsi v bezpečí. Teď, už vážně běž. Miluju tě. Ahoj."
„Ahoj"
Odešla jsem a cestou jsem potkala mamku. Chvíli jsme si popovídali a potom jsem už šla domů si lehnout.
Probudila jsem se až na večer a hned co jsem vstala jsem jsem propadla klíčky od auta a jela ke strejdovi domů.
„Ahoj Zlatíčko, copak tu děláš takhle na večer?" Zeptala se teta když jsem u nich zazvonila.
„Ahoj teto, jdu vystřídat strejdu v hledání pachatele."
„To je dobře. Celou dobu je zavřený v pracovně a je mrzutý. Není s ním kloudná řeč."
„ Neboj ono ho to přejde jak mile se to vyřeší. Navíc táta je už vzhůru tak za ním můžete zítra třeba zajet. Heleď já ti ho semka pošlu ať si odpočine, ju?"
„ Jojo, moc ti děkuji. Dáš si něco k pití a k jídlu?"
„ Jestli bych mohla poprosit tak si dám jenom velké capucino."
„Dobře a budeš u nás i večeřet?"
„Ne, to je dobrý. Já vás tím nechci otravovat."
„ Však neotravuješ. Navíc k večeři bude ta strejdova italská specialita a tu ty přece miluješ."
„ To je pravda. Tak já se s vámi tedy navečeřím, ale teď jdu za tím strejdou."
****
„ Ahoj strejdo. Tak co máte něco?
„ Ahojky, máme jenom něco. Podle světků víme, že to byla holka s hnědýma dlouhýma vlasama a byla tak ve tvém věku. A abych nezapomněl našli jsme jednu náušnici. Je támhle na stolku v tom pytlíku, ale prosím nevytahuj jí. Napadlo nás jestli to nesouvisí s tím kontejnerem co nám ukradli, ale tohle byl amatér a né někdo kdo by byl schopnej ukrást nám kontejner. Abych ještě nezapomněl tak večer přijdou kluci Morganových aby nám pomohli. Jinak přeju ti to s Josephem. Až bude po všem tak to oslovíme a to i Luybu a Jeremyho."
„ Dobře strejdo, ale víš o tom, že dost zanedbáváš svou manželku? Takže teď si jdi odpočinout a jdi si s ní povídat. Já už se s tím nějak poperu." Strejda odešel a já se do toho pustila. Teta mi ještě přinesla to kafe a já se začala přehrabávat v těch papírech co tam strejda měl. Když jsem byla u stolku všimla jsem si té náušnice. Vzala jsem si ten pytlíček do ruky a podívala jsem se na ní pořádně. Byla mi hrozně povědomá. V tu chvíli přišli kluci. Všichni tři přišli za mnou a objala mě. Potom mě pustili a já si přitáhla Josepha k sobě. Ten mě začal hladit po vlasech.
„ Už to bude jenom dobrý. Neboj se." Řekl a políbil mě na čelo. Já se na něj podívala a políbila ho.
„ Takže ahojte klucí. Strejda našel pár věcí, které by nám měli pomoct, ale nejzajímavější je ta náušnice, jelikož já si myslím, že jsem jí už na někom viděla. Podívejte se sami a řekněte mi co si myslíte."
Kluci se na ni podívali a Daniel se zamračil.
„ Asi začínám bláznit, ale tuhle náušnici si kupovala Anna ve Španělsku."
„ Víš, že máš asi pravdu, jelikož já mám takový pocit, že je měla na sobě v ten den kdy jsem je načapala."
„ Ale proč by to dělala?" Zeptal se Kol.
„ Třeba z nenávisti, nebo ze závisti." Řekl Joseph a Daniel si šel sednout k počítači. Všichni jsme si okolo něho stoupli a on si našel instagram Anny a našel tam fotku se stejnými naušnicemi.
„ Já tu mrchu sejmu."
„Letty, klid. Pojedeme k ní domů a třeba nám to nějak vysvětlí."
„ Kole, jak mi tohle chce vysvětlit? Strejda říkal, že střílel amatér v mém věku s dlouhýma hnědýma vlasama, navíc i ta náušnice. Jedem k ní domů a jestli to nevysvětlít tak to schytá. Řídím já." Kluci neodporovali radši a vystřelili jsme z baráku jako kdyby byl konec světa. Strejda za náma vyběhl, ale mezitím já už startovala a vyjela jsem.
„ Můžeš trošku zpomalit?"
„ Však s náma někam zahučíš." Začali odporovat kluci.
„ Radši se připoutejte, tihle ještě nic není. Teď se držte, tohle je prudká zatáčka doprava."
Kluci měli co dělat aby se udrželi, ale já jela dál.
                                    ****
CINK CINK
„ Dobrý den, paní Petrovova. Není doma Anna?"
„ Dobrý den, Anna jela s Mattem stanovat k jezeru."
„ Dobře, děkuji. Nashledanou."
„ Nashledanou."
Odešli jsme spátky k autu, ale než jsem stihla nastoupit tak mě předběhl Joseph.
„ Lásko, já budu řídit, ju?"
Já se nafučela a sedla jsem si ke spolujezdci.
Dojeli jsme k jezeru a tam jsem viděla jak se Matt líbá s Annou.
„ Asi vrhnu." Řekla jsem a vydala se za nima.
„ Nechci vás rušit, ale potřebuju si promluvit tady s Annou, jestli dovolíš Matte."
„ Ale já s tebou ne. Nemáme si co říct."
„ To se pleteš."
„ Letty, co chceš."
„ Matte, ty se do toho nepleť." Řekl Joseph za mnou a já si vytáhla Annu do lesa.
„ Neztratila jsi náhodou něco?"
„ Co bych měla ztratit?"
„ Já nevím. Třeba náušnici ze Španělska?"
„ Vidíš. Tu jsem hledala. Kde byla?"
„ Pod balkónem kde zastřelili mého otce touhle zvraní. Nevíš o tom něco?"
„ To je mi líto."
„ Anno, nedělej blbou. Myslíš, že nevím o tom, že jsi to byla ty?"
„ Potlesk. Ty jdi na to přišla. Tak zas tak blbá asi nebudeš. Víš co ti povím? Klidně tou samou zbraní zabiju i Matta." Kopla mě do břicha a já upustila zbraň. Ona jí sebrala a běžela zpátky k ohni. Já se rozeběhla za ní. Anna vzala Matta pod krkem a namířil pistoli k němu k hlavě.
„ Anno, co to děláš?"
„ To co jsem měla udělat už dávno. Matte, ty jsi hroznej debil. Víš o tom?"
Kluci přiběhli k Anně a namířil na ní své zbraně."
„ Anno, proč? Proč jsi střílela na tátu a teď chceš zastřelit Matta?"
„ Protože tě nesnáším. Celý tvůj dokonalý život. Měla jsi všechno na co jsis vzpomněla. Proto." Najednou zazněl výstřel a Matt se skácel k zemi. Já jsem zařvala a Kluci mě chytli abych nešla za Annou. Já místo toho vzala Danielovi zbraň. Nabila jsem a střelila jsem po Anně.
Anna spadla k zemi a mně se začala třást ruka a nakonec jsem se skácela k zemi.

School 2020Kde žijí příběhy. Začni objevovat