"Sırma çok güzel görünüyorsun." Bindallının sallanan püskülünden tutan abim olucak adamın sevdiği kıza baktım."Teşekkür ederim Elmas sende çok güzel görünüyorsun."Gülümseyerek gözlerinin içine baktım.Çok güzel bir kızdı gerçekten, onu hatırlıyordum ama o zaman çok küçüktü,şu an ise Dilan'dan 3 yaş büyüktü sadece.Yeni reşit olan kıza karanlık gözlerle baktım bir an.Neden benim abim gibi bir hayvanla kaçmıştı ki?Kendisine yazık edecek olması beni bile rahatsız etmişti."Kızlar! Maşallah, maşallah."Kayın validem olan yaşına rağmen güzelliğini koruyan kadına baktım."Ay benim yavrum pek yakışmış bindallı sana."
Birbirine sarılan anne kıza bakınca kendi annemi yanımda istemiştim."Sırma sende pek güzel olmuşsun pek yakışmış sana da gelin olmak."Onlardan gözlerimi ayırıp aynaya döndüm.Üzerimde ki çok güzeldi ama içindeki benle pek güzel sayılmazdı.Hayallerim, hayatım, evim, arkadaşlarım her şeyi arkamda bırakmıştım.Bu gün kınam vardı ama beraber üstünde hayaller kurduğum arkadaşlarım yanımda yoktu.
Onlarla birlikte eğlenicektik, birlikte şarkılar söyleyicektik, birlikte dans edicektik ama şimdi yapa yanlızdım."Ablam çok güzel olmuşsun." Sevinç çığlıkları atan Dilana baktım.Gülümseyerek yürüyerek ona sarıldım."Sırma'm güzel kızım melek kızım benim.Maşallah sana kara gözlüm."Ağlamaklı çıkan sesiyle bana doğru yaklaştı."Annem."Sıkıca sarıldım ona.Geri çekilip yanaklarımı öptü.Gözlerinden yaşlar yavaşça süzülmüştü."Anne ağlama."Gülümseyerek kafasını sağa sola salladı."Yok Sırma'm ağlamam kuzum."Elimi yanağına koyup diğer yanağına kocaman öpücük kondurdum.
"Efendim Bade." Telaşla gürültülü yerden ayrılıp odama çıktım."Sırma sen nerdesin?" İmalı imalı soruşundan kuşkulanmıştım acaba öğrendi mi? "Mardin'deyim Badecim, biliyorsun özlediğimden bahsetmiştim bizimkileri."Kekeleyerek toparlamıştım cümlemi."Öyle mi peki canım meşgul etmeyeyim seni." Telefonu zorla kulağımdan indirip kapattım.En yakın arkadaşımdan böyle bir şeyi saklamam ne kadar doğru bilmiyordum.Kendimi berbat hissediyordum."Abla neredesin herkes seni soruyor."Dilana baktım, herşey onun içindi...
Merdivenden aşağıya yavaşça iniyordum ki kulağıma gelen sesle kaşlarımı çattım.
(Haydi, kızlar kalkın göbek atmaya...)
"Bade!" Gülen gözlerle bana bakan arkadaşıma koşarak sarıldım."Canım!" Sırtını sıvazladım."Arkadaşımı kınasında yanlız mı bırakıcam sanıyorsun." Gülerek omzuma vurdu."Siz kızlar, inanılmazsınız, iyi ki geldiniz." Hepsine teker teker sarılıp geri çekildim."Tabi ki gelicektik dayın söylemese haberimiz olmayacaktı."Kızların arkasındaki dayıma baktım.Yanıma gelip bana sarıldı."Dayı, iyi ki geldin."Kollarımdan tutup alnıma öpücük bıraktı."Her zaman yanında olucam canım kızım." Gülümseyerek geri çekildiğime, herkesin bize baktığını gördüm."Aman! Haydi hayallerimizdeki gibi eğlenelim diyen Badeye şefkatle baktım.Boynuna taktığı davula hızlıca vuran Bade'ye dikti herkes gözlerini.
Gözüm beni dikkatle izleyen Baran'a çarptı, gözlerim gözlerini bulduğunda gülümseyerek el salladı.Gülümsemiştim elimde olmadan.Elimi kavrayan elin sahibine baktığımda Bade'nin beni çekiştirmesiyle kendime gelmiştim.Avlunun tam ortasın getirip etrafıma geçtiler.Şaşkınlıkla etrafımdaki arkadaşlarıma baktım.Şarkılar eşliğinde tabiri caizse göbek atmaya devam ediyorduk.Ayaklarımın ağrımasıyla yorulduğumu kesin olarak anlamıştım."Hadi kızlar kına yakılıcak artık."Gözlerim kapatıp açtım.Yorgunluktan yürüyemiyordum bile.Elmas ile yan yana oturmuştuk.Taçlarımızın üzerine örtülen kırmızı nakışlı bezle beraber gözlerimi kapattım.Bir an önce bitsin artık her şey diye dua etmekten başka bir şey elimden gelmiyordu.Elimi tutan kadına gözümün ucuyla baktım, göz yaşlarım görmeme engel olmuştu, elimin tekini uzatırken diğeriyle gözlerimi sildim.Makyajımın aktığına emindim...
"Sırma, nasılsın." Üstümdeki bindallıdan kurtulmuş geceliğimi üzerime geçirmiştim."Gel Bade."Kapıyı açıp arasından kafasını çıkardı."Ne yapıyorsun girsene."Gülerek bakıyordum.Kahkaha atarak içeri girip kapıyı kapattı."Canım, nasılsın?" Yatağa oturan arkadaşıma baktım, elimdeki bindallıyı askıya asıp dolabın üst tarafına astım."İyiyim."Gülümseyerek yanına oturdum."Ne ara tanıştınız, nasıl oldu bunlar Sırma?"Kafamı yukarı kaldırıp sıkıntıyla iç çektim."Berdel oldu Bade."Gözlerini kocaman açıp bana baktı."Eee?"Ayağa kalkarak saçımı çözdüm."Berdel işte, hemde kuma olarak."Sıkıntıyla iç çektim.Ağzı açık şaşkınca beni izleyen arkadaşıma gülerek baktım."Ve bu kişi kim biliyor musun?"Kafasını hızla sağa sola salladı."Baran."Birden ayağa kalkıp kollarıma yapıştı."Hangi Baran, senin Baran mı ?"Kafamı aşağı yukarı salladım.Kollarımı ondan kurtarıp aynaya baktım."Neden kabul ettin?"
Ellerimi saçlarımın arasına geçirdim."Dilan için, ben Mardin'de olmadığım için Dilan' evlendirmeye kalkıyorlardı, bende onu kurtarmaya geldim ama işte mecbur kaldım.Sonra Baranla konuştuk her şeyin geçici olduğunu söyledi, 1 sene boyunca herkese oyun oynuyucaz senin anlıyıcağın aramızda hiç bir şey olmayıcak."Söylediklerim karşısında şaşkınlıkla bana baktı.
"İnanmıyorum ya."Kafasını sağa sola sallayıp bıkkınlıkla yatağa oturdu."Daha fazla yaramı deşme lütfen,Dilan benim canım onun için herşeyi yaparım ve yapıyorum da." Gözlerime dolan yaşlar akmaya başlamıştı."Şişt, ağlama nolursun, ya da ağla açılırsın."Sıkıca sarılmıştı bana, ona karşılık vererek göz yaşlarıma engel olmamıştım.
Yatağımda öylece uzanmış tavana bakıyordum.Aslında düşünüyordum, neyi bunu bilmiyordum.Canım yanıyordu hemde çok ama bu yangın dışarıdan görünen bir yangın değildi, içimdeydi hemde en derinimde tam kalbimde...
Sıkıntıyla yattığım yerden kalktım.Cam kenarına doğru yaklaştım.Bu Mardin benim yüzümü ne zaman güldürecekti merak ediyordum.Derin nefes alıp verdim.Camı açıp daha rahat nefes aldım.Ilık rüzgar yüzüme çarpıyordu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
İSTANBUL KUMASI
RomantikÇocukluğunda evinden, yuvasından, ailesinden daha iyi bir hayat ve daha iyi bir gelecek için dayısı tarafından Mardin'den alınan İstanbul'a götürülen bir kız.Tam herşey Sırma'nın tıpkı istediği gibi gidiyorken aniden Mardin'den alınan bir telefonla...