18. kapitola: Cena za svobodu

268 21 0
                                    

Tony otevřel své unavené oči a zamžoural do oslepujícího sluníčka, které prosvítalo skrze roztažené závěsy. Vnímal, jak po jeho levé ruce odpočívá druhý muž, jehož paže tiskla Starka kolem boku a odmítala ho jen tak pustit. Hnědovlásek se pousmál a pokoušel se co nejrychleji rozkoukat, pomýšleje u toho na vývoj událostí, jež se v tomto pokoji odehrál minulou noc.

Protáhl si ruce a zívl, přičemž se mírně nadzdvihl na loktech, aby mohl pohlédnout do té spící tváře, která ho celou noc nevědomky hřála na krku. Vypadal tak uvolněně, když se mu v očích nezračily vzpomínky na události předchozích dní.

Aniž by nad Stevem nadále uvažoval, opatrně odsunul jeho ruku a vylezl z postele, jdouc do koupelny, zda nenalezne v plastovém boxu kartáček na zuby a pastu. Opět musel pochválit pečlivost hotelového personálu, když skutečně zahlédl, že se zde nachází i ony předměty. Spolu s nimi zde byla i odličovací voda, tampónky a tělové mléko.

Vyčistil si zuby, došel si na záchod a vyrazil zpět do místnosti, aby Kapitána probudil. Čím dříve vyrazí, tím lépe. Chystal se ho poklepáním na rameno vytrhnout ze snění, když vtom si všiml, jak na nočním stolku leží jakási bílá kulička, jíž si včerejší večer nevšiml.

Přešel k levé straně postele a vzal kuličku do ruky. Byla velká asi jako Tic Tac a tvarem mu i dosti podobná. Čichl k ní, zkoumaje, zda má neutrální vůni, či jakousi, která by mu mohla poradit, o jakou věc ve skutečnosti jde.

„Ne!" silná ruka ho popadla za zápěstí a on polekaně nadskočil. „Polož to." Řekl už klidněji. Nebylo zrovna hezké se probudit, otočit se na druhý bok a vidět Anthonyho, jak v ruce drží jeho kyanidovou kapsli.

„Proč? Co je to?" zajímal se.

„Něco, čeho se musím zbavit." Přiznal a posadil se, koukaje na hnědovlasého muže, který před ním stál pouze v boxerkách. Ne, že by na tom on byl jinak, každopádně to byl moc pěkný výhled.

„Odpověz mi." Odmítal kapsli položit zpět na stůl a Steve sám pro sebe v duchu zavrčel.

„Kyanid. Každý člen Hydry u sebe musí nosit kyanidovou kapsli pro případ, že by byl zajat." Tony vytřeštil oči a hodil s kapslí o zem.

„To si snad ze mě děláš prdel?! Proč sis ji doteď nechal?!" nerozuměl.

„Chystal jsem se jí zbavit, neboj se. Jen na to ještě nebyl čas." Zalhal. Ve skutečnosti si ji měl v úmyslu ponechat pro případ, že by ho uvěznili, či kdyby byl znovu chycen Hydrou. Bylo zkrátka lepší zemřít rychle než být mučen způsoby, které leckdy přesahovaly hranice chápání.

„Dobře, já..." nabral vzduch do plic. „Omlouvám se. Polekalo mě to." Steve mu rozuměl. Postavil se a zkrátil vzdálenost mezi nimi, věnovávaje Tonymu drobný ranní polibek. Po včerejší vášni, jako by se slehla zem.

„Nedivím se." Sehnul se a vzal kapsli do ruky. „Spláchnu ji do záchodu." Stark kývl a nechal Kapitána odejít do koupelny, kam si spolu s kyanidovou kapslí nesl i všechno své oblečení.

Zamkl za sebou dveře a oblékl se, neustále pokukuje po kapsli, kterou prozatím odložil na umyvadlo. Odklopil prkénko a sáhl po kyanidu, který se chystal vhodit do mísy. Něco ho zastavilo. Možná myšlenka, že by ji ještě mohl potřebovat. Slíbil Tonymu, že se jí zbaví, ale sám moc dobře věděl, že nebude moci svůj slib opět splnit.

Naposledy. Slíbil si Steve. To je naposledy, co ti zalžu, Anthony.

---

„Tony!" vyjekl Roudy šťastně a sevřel starého známého v objetí.

„Tony, je skvělé tě vidět v pořádku." Ozval se Clint a spolu s ním se k muži přemístili i ostatní. Byla zde Wanda, Vision, Peter (kterého poznal před rokem na přednášce o robotice), Scott (s nímž se naopak velmi přátelil Kapitán) a nakonec nečekaný host z Wakandy – T'Challa.

Captain America: On The Other Side [Stony] ✓Kde žijí příběhy. Začni objevovat