KT 5

33 4 0
                                    

"Build your own dreams,
or someone else will hire you to build theirs."





🌸






Bunyi ketawa Syaf memenuhi ruangan cafe tersebut. Berasa terhibur dengan apa yang baru didengari olehnya. Mana taknya masing-masing menceritakan perkara yang menggelikan hati.

"Oklah tu. Aku ni pernah kena kejar anjing dekat kawasan perumahan tu. Dahlah kena kejar anjing lepastu terpijak taik anjing pulak tu. Dahlah jauh. Euwww gelilaa. Benci betul. " Aizat masih menyambung cerita.

"Jangan benci sangat nanti jodoh haaa baru tau. " Fairuz terus membahan.

"HAHAHAHHAHAHAHAHAHAH" mereka semua serentak tertawa. Habis riuh cafe itu

"Diamlah. Itupun Salah kau. Pergi bagitau Pakcik Ali aku dah balik kan dah kena tinggal. Tak pasal-pasal aku jalan kaki balik. " Aizat menjeling Fairuz yang masih tertawa.

"Bayangkan la kau jodoh dengan anjing fuhh naik pelamin dengan anjing. Eh anjing tu kau bagi nama tak? HAHAHAHAHAHH" Afiq masih menambah perencah.

"Eyyy masalah betullah dapat kawan yang suka menganjing ni. Bukan nak simpati ke apa. " Aizat terus menjeling. Agakla nak bayangkan orang kawin dengan anjing. Dia orang ni je yang suka menganjing.

"HHAHAHAHHAHAA lawak la serious. " Syaf memegang perutnya. Senak dari tadi tertawa.

"Dah lah tu. Hana dah sampai serious sikit. Nak belajar kan. Nanti ilmu hilang sebab terlebih ketawa. " Fairuz mula serious. Kalau tak,  tak habis punya cerita menganjing dia orang ni.

"Ehem lambat sampai. Jalan jem ke? " Syaf terus bertanya melihat wajah ketat Hana.

"Nahh ni buku kau. Aku nak balik" Hana terus meletakkan buku diatas meja.

"Eh duduklah dulu. Kita orang ni tunggu kau je tau. Kita kan nak bincang pasal tugas yang cikgu bagi tu. " Fairuz bersuara sebagai ketua kumpulan.

"Kejap je. Siap kita terus balik." Syaf Cuba memujuk Hana. Senyuman terukir melihat Hana menarik kerusi untuk duduk. Heih ini Syaf la. Kacang je nak pujuk Hana ni.

"So kita akan bentang tajuk ni mengikut pendapat masing-masing and then kita akan gabung pendapat kita untuk dibentangkan. Lepastu baru kita akan bahagi setiap plot." Syafiq menerangkan dengan baik.

"OK tajuk yang kita dapat ni senang je jadi masing-masing kena huraikan pendapatla. Okay nanti kita buat dekat rumah masing-masing ya. Sekian sahaja penerangan harini. Saya nak balik apa-apa chat je dekat WhatsApp. " Aizat bersuara dengan yakin.

"Kau biar betul? Agakla weyh? Macam tu je? Habistu keluar ni untuk gelak je? Lepastu balik?." Syaf menyoal tak puas hati. Dia keluar ni untuk gelak ketawa je?

"Betul la tu. Tajuk kita ni senang je. Tutup mata je boleh bentang. " Fairuz menyokong Aizat. Mereka berdua ber high-five.

"Cakap jelah idea takde, malas nak fikir sebab terlebih gelak tadi. Tapi bagus jugak aku nak balik. Lama-lama kat sini semak je. Sakit mata aku. " Hana berura-ura untuk berdiri.

"Hmm itupun satu hal. Okaylah nanti kita sambung dekat WhatsApp ya. Jangan lupa pulak. "Syafiq memberi amaran.

"Wehh tunggulah. "Syaf berlari mengejar Hana sebelum dia terpandang sesuatu. Keningnya dikerutkan.

"Hanaa kejapla. Laju sangat nak kemana? Kejar bulan? " sempat lagi dia bergurau dalam keadaan semput.

"Aku ni boleh kena serangan jantung tau tak berkawan dengan kau. Fuhhh kus semangat syaf. Takpe dugaan. " syaf mengurut dadanya.

kerana T A K D I R [OG]Where stories live. Discover now