KT10

24 2 0
                                    

"Being disliked is part of life, you can never satisfy everyone. But that was never my goal, I live for me, and only me."





🌸







Hana kelam kabut mengemas bukunya selepas waktu pembelajaran tamat. Bunyi sahaja loceng terus dia berkemas. Dia ada temu janji.

"Cepat sikit aku tunggu dalam kereta. "Zip bag ditutup rapi. Fail ditangan digenggam berura-ura untuk keluar dari kelas.

"Eh takpela kalau kau nak cepat aku boleh naik bas. "Syaf masih memasukkan barangnya kedalam bag. Temannya itu terlihat terburu-buru jadi dia rasa dia boleh sahaja balik naik bas ataupun teksi.

"Takpe aku hantar kau dulu sebab aku nak balik juga ni."Terus dia bergerak keluar selepas mendapat anggukan dari Syaf. Kaki laju melangkah ke tempat parking.

"Akak ada orang kasi. "Langkahnya terhenti apabila ditegur oleh juniornya. Dia statik berdiri dihadapan Hana memegang kotak,sebelum kotak itu disuakan.

"Siapa kasi? "Dia memandang pelik juniornya itu. Kotak yang disuakan bertukar tangan.

"Abang tu kata jangan bagitahu akak. "Polos saja juniornya itu. Senyuman diberikan.

"OK takpela terima kasih. " terus dia melangkah semula meninggalkan perempuan itu yang masih statik berdiri.

Masuk sahaja kedalam kereta terus dia membuka kotak tersebut. Kotak bersaiz medium dengan bungkusan berwarna pink polos. Isi kotak dipandang lama.

Flower.

"Babe sorry aku hantar laporan tadi. "Syaf yang baru masuk kedalam kereta terus bersuara.Dia membetulkan duduknya sebelum Dia memandang barang dipangkuan Hana itu.

Purple hyacinth.

"Purple hyacinth. Siapa kasi? " terus dia bertanya dengan Hana yang masih membisu memandang bunga itu.

"I don't know. " bahu diangkat. Tanda tidak tahu. Dia malas mahu ambil tahu sebenarnya. Tapi dia juga tidak faham ada apa dengan bunga itu. Siapa yang memberinya?

"Purple hyacinth symbol of forgiveness, sorrow or I'm sorry. Ada ucapan tak? ." Iyaa, dia tahu apa maksud bunga itu. Dia sangat meminati bunga! Dan bunga itu salah satunya.

"Tak ada. Mana kau tahu symbol bunga ni? " Hana bertanya kepada Syaf.Dia tak Ada masa nak tahu pasal bunga ni. Dia bukan minat sangat pun.

"Aku buat kajian sikit. I like flor. " Mata dikedipkan. Adalah beberapa jenis bunga yang dia tahu maksudnya. Kalau boleh nanti dia nak buat taman mini dengan pelbagai jenis bunga.

"Aku tak faham kenapa dia masukkan dalam kotak? Why dia tak kasi bouquet je?. " keningnya dikerutkan. Jarang pula orang beri bunga didalam sebuah kotak. Selalunya orang bagi bouquet.

Tapi cantik sahaja bunga itu tersusun didalam kotak. Boleh dibuat perhiasan. Tapi pasti bunganya cepat layu.

"Maybe dia taknak orang lain tahu maksud dia hantar bunga ni? Or Maybe dia saja nak bagi kau surprise.kau rasa siapa yang bagi? ."Syaf membuat andaian sendiri.

"I think Rayyan. "Dia menutup kotak semula sebelum dia meletakkan ketempat duduk belakang.

Kepala dianggukkan.

"Boleh jadi jugak.eh tadi kata nak cepat. Jomlah gerak. "Tadi katanya nak cepat sempat pula mengelamun.

"Oh yeah. Aku lupa. " terus dia memandu keretanya.





kerana T A K D I R [OG]Where stories live. Discover now