7. Asteria Valedro.

96 11 6
                                    

Oli kulunut yli viikko siitä, kun Isla ja Remus olivat alkaneet seurustella. Kukaan muu ei osannut aavistaakaan, että he olivat yhdessä. Lauantai aamulla Isla ja Remus menivät tarvehuoneeseen pohtimaan millä tavalla kertoisivat asiasta muille. Lopulta he keksivät täydellisen idean ja lähtivät aamiaiselle. Siellä suunnitelma meni kuitenkin päin puuta, koska he eivät ehtineet kertoa asiaansa. Dumbledorella oli jotain sanottavaa. 

"Tylypahkassa aloittaa tänään uusi tyttö. Hänen nimensä on Asteria Valedro", rehtori Dumbledore kertoi, mutta moni näki, että vanha mies oli hämmentynyt jostain. Asteria astui korokkeelle ja istui alas. McGarmiwa pisti lajitteluhatun hänen päähänsä.

Asteria Beatriz Valedro

Oups ! Cette image n'est pas conforme à nos directives de contenu. Afin de continuer la publication, veuillez la retirer ou mettre en ligne une autre image.

Asteria Beatriz Valedro

***
"Hmm...Valedro...Valedro...Taidat olla sukua Tom Valedrolle vai?" lajittelu hattu sanoi Asterialle, mutta tyttö ei edes ajatuksissaan vastannut kysymykseen. 

"Olet erittäin ovela ja terävä. Saat helposti huomiota ja suosiota. Olet mahtava noita jo nyt. Aivan kuten Tom Valedrokin oli", hattu höpötti. "Näen kuitenkin, ettet halua olla samanlainen kuin hän. Oletko varma?" 

Asteria toivoi pääsevänsä mihin tahansa muuhun tupaan kuin Luihuiseen. Hän vihasi pimeyden voimia. Vihasi sitäkin, että hänellä itsellään oli suuria voimia, paljon voimakkaampia kuin monilla parhaimmillakaan velhoilla.

"Olkoon menneeksi. Pärjäät mainiosti myös muissa tuvissa. Laitanpa sinut...", hattu mumisi. Asteria pidätti hengitystään. 

"ROHKELIKKO!" hattu huusi koko salille. Rohkelikot puhkesivat hurraamaan. Asteria huokaisi helpotuksesta. Hän lähti Rohkelikkojen pöytää kohti ja näki siellä jotain, mikä sai hänet päättämään, mihin istuisi. Kaksi ehdottomasti Durmstrangista olevaa tyttöä. Asteria käveli Milenan, Islan, Lilyn, Amandan ja Kelmien luokse ja istui alas. Poikanelikon komein jäsen katsoi Asteriaa uteliaana. 

"Hei. Olen Lily Evans, johtajatyttö. Hauskaa, että päädyit Rohkelikkoon", Lily aloitti. 

"Asteria Valedro", Asteria vastasi ja oli onnellinen, ettei ollut vielä saanut huomautusta nimestään. 

"Tässä ovat parhaat ystäväni Amanda Midgen, Milena Chorley ja Isla Dawlish", Lily esitteli ja tytöt tervehtivät lyhyesti.

"Ja tässä on...", Lily aloitti, mutta empi sitten, miten kutsuisi Kelmejä. 

"Koulun pahimmat pilailijat, Kelmit, palveluksessanne neiti", Sirius esitteli. Tytöt pyörittivät silmiään lukuunottamatta Asteriaa. 

"Minä olen James Potter, johtajapoika ja Rohkelikon huispausjoukkueen kapteeni", James esittäytyi. Asteria nyökkäsi. 

"Sirius Musta, koulun pahin naistenmies ja Jamesin lisäksi pahin ongelmien aiheuttaja", Sirius kertoi. 

"Remus Lupin", Remus sanoi, mutta näytti siltä, että aikoisi sanoa muutakin. Isla pystyi vain vaivoin pidättämään naurunsa. 

"Peter Piskuilan", Peter kertoi. Asteria silmäili kuitenkin Luihuisten pöytää.

"Mitä mielenkiintoista siellä on?" Sirius kysyi yrittäen nähdä, mitä Asteria katsoi. Asteria ei vastannut, vaan oli juuri tunnistanut neljä Luihuista. Bellatrix Mustan, Rodolphus Lestrangen, Lucius Malfoyn ja Narcissa Mustan. 

"Katsotko sinä ääliö serkkujani?" Sirius kysyi äimistyneenä. Asteria katsoi poikaa huvittuneena. 

"Joo. Mitä sitten?" hän kysyi. Kelmit tuijottivat tyttöä kuin hullua. 

"Mitä? Olisin ollut Luihuinen, jos en olisi itse halunnut muualle", Asteria selitti. Kelmit tuijottivat häntä entistä enemmän kuin hullua. 

"Turha edes yrittää saada heitä ymmärtämään", Milena huokaisi pudistellen päätään. Asteria nyökkäsi taas.

"Miksi olisit ollut Luihuinen?" Isla kysyi. 

"Äitini oli Luihuinen", Asteria vastasi lyhyesti. 

"Ai. Mikä hänen nimensä on?" Isla kysyi. Asteria ei vastannut, vaan nousi pöydästä. 

"Jos te kaksi olette johtajaoppilaita, voitte varmaan neuvoa reitin Rohkelikkotorniin", hän huomautti Lilylle ja Jamesille. 

"Toki", Lily vastasi nousten seisomaan. James seurasi perässä. 

"Menkää te vain ulos. Me tulemme perässä", hän huikkasi toisille. Asteria seurasi Lilyä ja Jamesia Rohkelikko torniin. Matkalla sinne Lily ja James tutustuivat Asteriaan paremmin. 

"Mikä sinun koko nimesi on?" Lily kysyi. 

"Asteria Beatriz Valedro", Asteria vastasi. 

"Melkein kuin Bellatrix", James virnisti. Asterian kasvoilla käväisi outo ilme. Se sai Jamesin hämilleen. 

"Pidätkö huispauksesta?" poika kysyi estääkseen tilannetta käymästä kiusallisesi. Asteria nyökkäsi. 

"Haluaisitko tulla koelentoihin viikon päästä? Tarvitsisin joukkueeseeni uusia jäseniä", James kysyi. 

"Voinhan minä yrittää", Asteria vastasi ujosti hymyillen ja suki tummia hiuksiaan. James virnisti tyytyväisenä ja alkoi kertoa kaikenlaista koskien karsintoja. Pian Lily kuitenkin vaihtoi puheen aihetta. 

"Hetkinen...sanoit olevasi Valedro. Olen tainnut kuulla sen nimen jossain", Lily aloitti. Asteria sulki tuskissaan silmänsä peläten pahinta. 

"Nyt keksin! Tom Valedro. Hän oli valvojaoppilas ja johtajapoika joskus 1940-luvulla", Lily hihkaisi. 

"Oletko sukua hänelle?" hän kysyi. Asteria mietti pari sekuntia ennen kuin pudisti päätään. 

"En ole koskaan kuullutkaan hänestä", hän sanoi toivoen, että kuulostaisi vakuuttavalta. Lily nyökkäsi ja jätti asian sikseen alistuen taas kuuntelemaan, miten James luennoi Asterialle huispauksesta. He esittelivät uudelle tytölle Rohkelikkojen oleskeluhuoneen ja makuusalin, jonne Asteria jäi sanoen kaipaavansa lepoa. 

***
(666 words)

Love is not EASYOù les histoires vivent. Découvrez maintenant