Isla ja Milena olivat tyttöjen vessassa laittautumassa koulupäivää varten. Lily ja Amanda olivat jo menneet aamiaiselle.
"Mitä mieltä olet?" Isla kysyi lisätessään ripsiväriä.
"Mistä?" Milena ihmetteli katsoen ystäväänsä kylpyhuoneen suuren peilin kautta.
"Kelmeistä tietenkin", Isla vastasi.
Milena kohautti olkiaan ja kääntyi katsomaan taas itseään. Hän ei ollut nukkunut hyvin viime yönä ja sai tehdä kaikkensa peittääkseen tummat silmänaluset. "Minusta he ovat kivoja."
Isla katsoi häntä kulmat koholla.
"Okei okei. Paljon enemmän kuin kivoja", Milena huokaisi ja virnisti.
"Olen samaa mieltä kanssasi", Isla totesi hymyillen ilkikurisesti ja kysyi: "Pitäisikö mennä jo? Meitä varmaan odotetaan jo."
Tytöt lähtivät alas oleskeluhuoneeseen ja huomasivat Kelmien tulleen alas yhtä aikaa.
"Huomenta pojat", Milena virnisti ja sai kolme unista ja yhden virkeän vastauksen. Se virkeä vastaus kuului Siriukselle, joka näytti piristyneen paljon nähdessään Islan ja Milenan. Tytöt nauroivat ja lähtivät aamiaiselle Kelmien kanssa.
"Mitä te haluaisitte tehdä koulun jälkeen?" Sirius kysyi flirttailevalla äänellä. Tytöt katsoivat toisiaan. "Voitaisiin mennä uimaan."
"Uimaan? Nyt on lokakuu!" James huudahti. Milena ja Isla katsoivat häntä kulmat koholla.
"Joten?" Milena kysyi.
"Joten vesi on jääkylmää", Remus vastasi Jamesin puolesta.
Tytöt huokaisivat yhteen ääneen. Pojat olivat sitten tyhmiä.
"No voi hyvänen aika teidän kanssanne!" Isla huudahti pysähtyen käytävässä. Kelmit katsoivat häntä kysyvästi.
"Ettekö te muka tiedä mitään muuta uimapaikkaa kuin järvi?" Milena totesi ja Kelmit pudistivat päätään. Sitten Remus tajusi.
"Tarkoitatteko te...?" hän aloitti.
"...Valvojaoppilaiden kylpyhuonetta. Tietenkin", Isla täydensi. Kelmit katsoivat tyttöjä suu auki.
"Niin, mutta...", Remus yritti.
"Sinulla, Jamesilla ja Lilyllä ei ole mitään hätää. Sinä olet valvojaoppilas ja Lily ja James johtajaoppilaat. Me muut taas joudumme olemaan varuillamme", Isla keskeytti ja tytöt marssivat Suureen saliin Lilyn ja Amandan luokse. He kertoivat suunnitelmistaan näille.
"Mutta...", Lily aloitti epäröiden. Hän ei todellakaan haluaisi olla mukana sääntöjen rikkomisessa.
"Älä viitsi olla ilonpilaaja. Siitä tulee hauskaa", Milena naurahti.
"Ehkä teistä", Lily mutisi. Kelmit istuivat turvallisen välimatkan päähän heistä.
"Lily kiltti!" Amandakin aneli. Lily epäröi vielä hetken, mutta alistui lopulta kohtaloonsa.
***
Sinä päivänä heillä oli yrttitietoa, taikuudenhistoriaa, pimeyden voimilta suojautumista - Dumbledore oli viimein löytänyt professorin siihen ammattiin - ja liemiä. Tytöt istuivat yrttitiedon tunnilla kauas Kelmeistä, jotta voisivat jutella rauhassa tyttöjen jutuista. Kelmit näyttivät harmistuneen istumajärjestelystä."Luulevatkohan he, että vihaamme heitä edelleen?" Milena pohti hiljaa.
"En tiedä. Käy selittämässä heille", Amanda kehotti.
"Miksi juuri minä?" Milena huokaisi. Toiset tytöt katsoivat häntä merkitsevästi.
"Pojat pitävät sinusta eniten", Isla virnisti ja tönäisi ystävänsä liikkeelle. Milena loi häneen murhaavan katseen, huokaisi ja lähti kävelemään Kelmejä kohti. Pojat katsoivat häntä uteliaasti.
"Ah Milenaiseni! Suvaitsit sittenkin tulla tapaamaan minua", Sirius esitti ja väläytti kuuluisan isku-hymynsä. Milena pyöritti silmiään.
"Tulin vain sanomaan, että istumme kaukana, koska meillä on tyttöjen asioita keskusteltavana. Ettette vain luule, että vihaamme teitä edelleen", hän selitti. Kelmit nyökkäsivät ymmärtäväisesti.
"Mikä on niin salaista, ettemme me saa tietää?" Sirius uteli innoissaan.
"Kaikki", Milena virnisti.
"Mistä tytöt yleensä puhuvat?" Jameskin innostui unohtaen kokonaan työt. Se ei ollut kannattavaa, sillä pojan kasvi puraisi häntä sormeen heti, kun hänen huomionsa herpaantui.
"Pojista, vaatteista, juhlista, pojista, koulusta...", Milena luetteli ja nauroi Kelmien ilmeille.
"Sanoit pojat kaksi kertaa", Sirius huomautti uteliaasti.
"Pojista on paljon puhuttavaa", Milena vastasi ja lähti. Kelmit katsoivat toisiaan huvittuneena.
"En tiennytkään, että olemme yleinen aihe tyttöjen "salaisissa" keskusteluissa", Sirius virnuili.
James ei vastannut, vaan jäi tuijottamaan Lilyä lumoutuneena. Hän muisteli heidän treffejään. Ne olivat olleet täydelliset, vaikkeivat he olleet tehneet mitään erikoista. Mitäköhän Lily ajatteli niistä? Juttelikohan hän toisten tyttojen kanssa niistä?
"Sarvihaara keskity tuntiin!" Remus ärähti. James huokaisi ja auttoi toisia Kelmejä pollomuhkun hoidossa.
***
Taikuudenhistoria oli maailman tylsin aine. Kukaan ei keskittynyt koskaan professori Binnsin tunneilla. Kelmit keskustelivat jostain tulevasta pilastaan, Amanda loi ihastuneita katseita Siriukseen, kuten moni muukin tyttö, Lily yritti seurata tunnin kulkua, mutta se, mikä hämmästytti kaikki oppilaat, oli Milenan ja Islan käytös. Isla oli selvästi vaipunut omiin ajatuksiinsa, sillä tyttö tuijotti ikkunasta ulos. Milena taas oli painanut päänsä pulpettiin ja oli aivan hiljaa. Ennen kaksikko oli vaikuttanut niin salaperäisiltä kuin mahdollista. Moni luokan pojista katsoi vähän väliä Milenaa ja Islaa selvästi kiinnostuneena."Ja läksyksi tulee kirjoittaa viiden jalan mittainen esitelmä jostain historiallisesta velhosta tai noidasta", Binns määräsi tylsällä äänellään. Oppilaat alkoivat kerätä tavaroitaan. Isla havahtui hereille ajatuksistaan ja katsoi Milenaa, joka ei nostanut päätään.
"Herätys unikeko!" Isla kivahti ja sai Milenan heräämään. Tyttö oli selvästikin nukkunut. Hän haukotteli ja hieroi silmiään.
"Huomenta", tyttö virnisti. Isla huokaisi ja keräsi molempien tavarat kiskoen sitten ystävänsä käytävään. Lily ja Amandakin pääsivät ulos luokasta perässään Kelmit.
"Tiesitkö, että näytät söpöltä vastaheränneenä?" Sirius huomautti virnistäen hurmaavasti.
"Tuo ei toimi", Milena tuhahti haukotellen joukon lähtiessä lounaalle. Sirius virnisti huvittuneena. Sitten Milena yhtäkkiä pysähtyi ja tuijotti lasittunein silmin eteensä.
"Mitä nyt?" Isla parahti ja yritti nähdä, mitä Milena katsoi. He vain tuijottivat Milenaa. Tyttö pudisti päätään ja juoksi jonnekin sanaakaan sanomatta.
"Mit...?" James aloitti. Sitten Isla valahti kalpeaksi ja tipahti polvilleen maahan.
"Isla? Mitä nyt?" Lily säikähti.
"Milena...on...vaarassa...", Isla änkytti.
"Mitä? Miten niin? Mistä tiedät?" Remus huolestui.
"Se on hän!" Isla parahti, kompuroi ylös ja juoksi siihen suuntaan, mihin Milena oli lähtenyt. Toiset jäivät suu auki käytävään. Mihin kaksikko oli mennyt? Mistä oli kyse?
***
(824 words)
STAI LEGGENDO
Love is not EASY
Storie d'amore"Te vaihdatte koulua. Jatkatte viimeisen kouluvuotenne Tylypahkassa." Tylypahka saa yllättäen kaksi uutta oppilasta Durmstrangista. Tytöt saivat huhujen mukaan potkut entisestä koulustaan ja heidän rehtorinsa lähetti heidät Tylypahkaan. Mutta millai...