yeni öğrenciler

179 134 10
                                    

                   Ada'nın ağzından

Asya okulu sen gezdir diyince sevinmiştim.  Belli etmemeye çalıştım tabi becerebildiysem.
"İnatçı keçi" dedi bana tavşan alan oğlan ona dönüp " Efendim" dedim. beni baştan aşşağı  süzdü sonra konuşmaya başladı" Beni gördüğüne sevinmedin mi?" dedi asya ordan         " Tanışıyormusunuz?" dedi. tanıştımızı biliyor ama bilmiyormuş gibi davranıyor çakal.

" Şey evet hani cennet falan bahseti ya lunaparkata bana tavşan alan çocuk" dedim. 

asya "Ha şu meteor falan dediğiniz çocuk mu?" dedi. asya dilini eşek arıları soksun!

" affedersin  ismimi söylemedim.... ben cenk" dedi ve elini uzattı , uzatığı elini sıktım. " ben de ada " dedim.

Asya " Hadi ben gider " dedi.
tam o sırada , araf " Cenk!" diye bağırdı ve cenkte" Araf!" diye bağırıp sarıldılar tabi sarılma denirse, resmen birbirlerine vuruyorlardı. buda onların sevme şekli galiba .

Asya'nın  yerinde huzursuzca kıprandığını gördüğümde asya' nın baktığı yere baktığım. batu asyayı yiyecek gibi bakıyordu, asyayı arkama aldım rüzgar ve çağtay yoksa ben varım.

Asya şok içinde bana bakıp  " Ada sen benimi koruyorsun şuan?" dedi. kıkırdayarak " Asya batu seni yiyecek gibi bakıyor napsaydım?" dedim, sonra bana kaş göz yaptı anlamadım. 

Tabiki de anlamadığımı belli eden haraketler yaptım " Gidelim lan! sınıfa gidelim!" dedi tıslıyarak ve fısıldıyarak. Korktum be yılan gibi tısladı resmen.

Sınıfa girdiğimizde rüzgar yorgun olduğumu görünce " ben gezdirim okulu cenke" diyince itiraz etmedim.  Hemen kafamı sıraya koyup güzel  uykunun kolarına bıraktım kendimi.

              Rüzgaraın ağzından

Ada' nın cenk denen lavuğu gezdireceğini öğrendiğimde hemen ben gezdiririm dedim. ama  keşke demeseydim  okulu gezdirmek çok sıkıcı lan.

Sonunda her yeri gezdirdim  ama son olarak okulun bahçesi kalınca               " Burası da bahçe gördüğün  gibi zaten başka bir yere benzeyecek hali yok." dedim arkamı tam dönmüştüm ki  araf ordan " Cenk" diye bağrınca arafla cenkin konuştuklarını öğrenmemle bende ki şarteler attı.  Bittin oğlum şimdi sen  diyip  cenk'e sağlam bir yumruk attım.

         

                 Asya'nın ağzından

Biz kızlarla konuşurken, daha doğrusu ada ve cennet dedikodu yaparken ben de onları dinliyordum.  Sınıfa birden  ali soluk soluğa  girip      " çağatay ve rüzgar G sınıfıyla kavga ediyor " demesiyle koşarak sınıftan çıkmamız bir oldu.

Aşağı indimizde rüzgar cenkle dövüşüyordu çağataysa arafla, oha lan noluyor, ada koşarak rüzgar ve cenki ayırırken ben banka oturmuş izliyordum.

cennet ordan " Mal gel ayırsana" dedi.  bende oflıyarak yanlarına gidip kolumun izin verdiği kadar  ayırmaya çalıştım ama çağatay nasıl sinirlendiyse yerinden  ayrılmıyordu. Tam o sırada tam çağatayı tuttum derken çağatay'ın beni yitmesiyle kırık kolumun üstüne düştüm. Ananı, avradını, yedi sülaleni pariste göreyim inşallah. Ağa ağlayacam galiba ağrıdan. Hemen yanına batu geldi ve çağataylara bağırdı.

"Lan çağatay oğlum  ne yaptığını sanıyorsun sen? " demesiyle hepsi bana döndü. oh be kavga bitmişti ama benim kol da gitmişti. Gözlerimin dolduğunu gören çağatay hemen yanıma  oturup beni kolları arasına aldı . "Özür dilerim, özür dilerim" diyip diyip duruyordu ağa boku yiyip de ayırmak isteyen benim, sen niye özür diliyorsun. Ağlamayacam, ağlamayacam.

  " abiiiğ çok acıyor " diyip gülmeye başladığımda hepsi bana değişik değişik bakıyordu. Sonra ada dayanamayıp gülmeye başladı.
"Kaldırın şu salağı revire götürelim hâlâ gülüyor  şuna baksana " dedi.

cennet " harbi inanamıyorum sana ağlayacan diye bekliyorum sen mal gibi gülüyorsun" diyip o da güldü. herkes gülmeye başladı. Tam batu beni revire götürmek için kucağına alacağı an  çağatay " hayırdır oğlum sana noluyor, ben kuzeniyim  taşırım onu. sana gerek yok " dedi. Batu fena bozuldu. ohhh gebersin.

                     

                      *************

Müdürün odasında  müdürün gelmesini  bekliyorduk ki  ada fısıldayarak  " Anlamadığım birşey var rüzgar, neden cenkle kavga ettin?."dedi bende merak ediyordum. hayır yani gitse ateşe vursa birşey demem hata bende ona katılırım da cenk ne alaka. Bunu duyan rüzgar sinirle adaya baktı.

"Lan gerizekalı çocuk bizim sınıfı niye seçsin kuzen'in sınıfı varken. hiç düşündün mü?" dedi rüzgar bağırarak ada sinirlenip rüzgarın ayağına sertçe bastı. " Sen bana gerizekalı diyemezsin çünkü buradaki tek gerizekalı sensin ve hakklı olabilirsin ama dinlemeden vurmak nedir lan" dedi.

Etraf iyice kızışınca bari espiri yapıp ortamı yumuşatayım dedim.  Onlara dönüp konuşmaya başladım" Durun şimdi bir gün bir genç markete giderken bir kedi görmüş ve ona yaklaşıp ' siz kediler nankörsünüz ' demiş ve gittmiş" dedim.

Lan bunlar niye gülmedi be bana            ' sen tam bir malsın ' bakışı atıyorlar. Kabul bende gülmedim çünkü komik değildi ve aklıma nerden geldiğini ben bile bilmiyorum.

Cennet " Kız sizin yüzünüzden kafayı yedi" dedi. yooo yemedim ki yedim mi yoksa lan?

Iç ses" Gerizekalı kafayı yesen bilmezmisin?"

Haklı bilirim . Müdür odaya girdi ve bizi güzelce fırçaladı ama beni değil. neden diye sorar gibisiniz.  ben kavgayı ayırmaya çalışırken yaralandığım için  şu an müdürün gözünde gaziyim ahahaah.

                         **********

Sınıfa çıktığımızda bir de ne göreyim bir adet  kaşı, dudağı patlamış cenk.   
At kafası şu an rüzgâra pis pis bakıyor. rüzgâr onun baktığını görünce yanına gidip önce özür diledi. Sonra da G sınıfından cenkin kuzeni olduğu için  arafa doğru hareket çekti. Başka okulda okuyamam!!! Başka ülkede yaşayamam!!!

Önemli duyuru!!
Arkadaşlar kitabımız yeni bu yüzden bu bölümden sonraki bölümleri ay başı atacağız çünkü okuyan sayısı belli 500 okuma 478 oya  ulaşırsak devam edeceğiz. Ama böyle bir şey olmaz diye düşünüyorum bu yüzden ay başı atacağız bölümleri

-GÖREV-Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin