Julafton

22 2 2
                                    

En hel del karaktärer kommer introduceras här och jag tänkte skriva en lite kort lista för att underlätta!

Prune Sugarcane - Dotter till Plum Sugarcane (Sugar Plum Fairy)
Harry Hanukka - Motsvarigheten till tomten fast för Judendomen (ish)
Praesens (Presens) - Nuvarande Julens Ande (Ghost of Christmas Present)
Praeterita (Preteritum) - Gångna Julars Ande (Ghost of Christmas Past)
Futura (Futurum) - Kommande Julars Ande (Ghost of Christmas Yet to Come)
Jack O' Lantern - Halloweens mest kända väsen
Lust Sinner - En demon som dejtar Cupid
Cupid Matchmaker (Amor/Eros) - Väsen över alla hjärtans dag och guden av kärlek/passion. Cupid splittrades till två personligheter för några år sedan. Amor och Eros.

Så, Amor/Eros/Cupid och Lust har en side story, men den är såklart inte skriven. Vet inte hur jag ska göra med den. Vi får se hihi🤭

När alla ljusen brinnerdå blir det jättekulmed klapparna och tomtarnasom önskar oss GOD JUL!

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

När alla ljusen brinner
då blir det jättekul
med klapparna och tomtarna
som önskar oss GOD JUL!

⋆∘:~.*Aaron*.~:∘⋆

Jag såg på när det röda lacket stelnade under sigillstämpel. Jag befann mig just nu i duvtornet. Jag planerade på att skicka julkort till min familj och vänner. Försiktigt tog jag bort stämpeln och synade sigillet. Perfekt. Jag kallade till mig några av de snövita duvorna som flockade sig vid mig. Jag gav dem de tio korten nerstoppade i brev med ett sigill. Varje duva blev tilldelad varsin adress. De vecklade ut sina vingar och flög iväg.
"Aaron! Kom ner nu! Vi ska montera ihop pepparkakshuset!" ropade Wynter. Jag såg ut över det vita landskapet från tornet. Kylan bet i huden och allt var så härligt. Jag log och vände Nordpolen ryggen.

⋆∘:~.*Nicholas*.~:∘⋆

"Och bränn inte ner huset."
"Pappa, jag kommer inte bränna ner huset. Vi ska ha en bal, inte ett rave," suckade jag.
"Jag tänker låtsas som om jag vet vad rave är, men gör bara inget dumt," sa pappa med en rynka i pannan.
"Ingen fara, Christopher. Jag håller koll på dina barn," skrattade Aaron och blinkade med ena ögat mot mig. Jag himlade med mina egna. Så oansvarig var jag väl ändå inte?! Min pojkvän gav mig en menande blick. Wow, han kunde verkligen läsa mig som en öppen bok.
"Okej, Aaron håller koll på oss. Är ni nöjda nu?" undrade jag med höjt ögonbryn. Pappa gav mamma en blick som sa hundra saker.
"Okej, vi är nöjda," sa han dröjande. "Men om vi kommer hem till kaos..."
"Jaja, jag vet. Hejdå!"
Och med de orden körde jag praktiskt taget ut dem ur huset.
"Aw, var inte så hård mot dem," sa Aaron.
"Jag är inte hård mot dem. Det är de som inte har någon tillit till mig," svarade jag och tog tag i skrivplattan där jag fäst listan med saker som skulle förberedas inför balen.
"Kanske för att du haft en historik av att vara lite opålitlig," skrattade han och stannade upp mig genom att ta tag i min hand. "Stressa inte så, Nick."
"Jag vill bara att allt ska vara perfekt," muttrade jag och synade listan med en rynka i pannan. Aaron suckade och tog ifrån mig den. Han kupade sina händer kring mitt ansikte och tvingade mig att se på honom.
"Jag uppskattar det du gör, verkligen, men vänd och vrid inte på dig själv i omöjliga vinklar. Det blir bra vilket som, det vet jag."
"Hur kan du veta det?"
"För att det är du som fixar det. Eller tja, vi tillsammans då."
Jag log mot honom och drog in honom i en kram.
"Du är fantastisk, Aaron, det vet du väl?"
Han fnittrade till och drog ifrån lite så att han kunde placera sina läppar mot mina.
"Inte lika fantastisk som du. Men kom igen, vi har mycket att göra."

Santa's Homecoming ~ 5-Part Julkalender 2k20Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin