Mariposas Verdes

390 32 0
                                    

Figyelem! Ez film kritika lesz mert unatkozom. Szóval mielőtt tovább olvasol, jobb ha megnézed a filmet, mert spoilerezni fogok!



































Még mindig itt vagy?




































Legalább megnézted?















































Ahj.. Ne mod, hogy nem szóltam előre!

















































Tehát! Mariposos verdes. Ha meg kérdezné tölem valaki, hogy kinek ajánlanám, azt felelném, mindenkinek. De komolyan mindenkinek. Dúró Dórának is. Hát ha be nő a feje lágya....

Történetünk két főszereplője Mateo és Daniel. Gyerekkori barátok, akik egymásba szeretnek. Daniel egy megbúvó, bajt elkerülő személyiség, míg Mateo ennek teljes ellentéte. Felszólal és tesz az olyan dolgok ellen amivel nem ért egyet. Mint például, az igazgató fel függesztette egyik barátját, mert az fülbevalót viselt. Na hát igen. A film szereplőinek nagy része (hűen vissza adva a valóságot), ellenzik és felháborítónak tartják, ha egy férfi nőiesen vagy egy nő férfiasan viselkedik. Vagy ha két azonos nemű együtt van. Hát micsoda tragédia.... Ezért hát nem is válalják fel az elején magukat, csak némán tiltakoznak. Szóró lapokat osztanak, feliratokat helyeznek el az iskolában stb... Igazából  a diákok közül sokan támogatják is őket, míg nem az igazgató be nem jelenti, hogy ki csapás jár annak aki ilyesmit csinál. Mivel közel az érettségi sokan vissza lépnek, így főszereplőink magukra maradnak a tüntetéseikkel. Meg persze egymással, ami ugye előnyös tud lenni.... Egyszer azonban egy osztálytársuk rajta kapja őket, hogy csókolóznak (úr isten! Hát micsoda botrány!) és készít róluk egy fotót, amit meg mutat az osztálynak. Mivel az osztályból nem a számára megfelelő reakciót váltotta ki a kép (egyem a szívüket. Mikor Mateo és Daniel vissza tértek, hangosan kiabálva kérték, hogy csókolják meg egymást és még taps vihart is kaptak.), az éppen arra járó igazgatónak is megmutatta. Bár ne tette volna. Az igazgató be hívatta a fiúk szüleit. Aztán jól keverte is nekik a szart. Azért a célért, hogy távol tartsa a fiúkat egymástól, be adta Daniel szüleinek, hogy mind e mellett, hogy ilyen bűnt követ el, egy olyan fiúval van, akit szexuális zaklatással vádolnak. (Tényleg van ilyen gyerek a suliban, de az az igazgató unoka öccse.... Ugye, ugye. Ebből nem csinál tragédiát.). Mateot azonban nem volt könnyű dolog bajba sodorni. Ő bátran ki ált a jogaiért. Fel vállalta azt, hogy az ami! Csak hogy az igazgató szar keverése miatt Danielt az apja el verte és még fel is jelentette Mateot. Daniel, hogy ne sodorja nagyobb bajba el lökte magától a fiút. Így végül Mateo tényleg magára maradt. Bár a szülei mellette áltak, a világ ellene volt. Nem tudta se maga mellett tartani, se még védeni Danielt, nem tudta terjeszteni az igazságát és még a bíróságra is be idézték szexuális zaklatás vádjával. Végső soron nem maradt más választása... Túl nagy sújnak itélte meg a terheit. Levelet írt mindenkinek, aki számára fontos volt, majd öngyílkos lett. Igen, ez egy ilyen sírós film. Én is sírtam rajta. Közbe meg rá jöttem, hogy ez a valóság is lehetne. Az emberek észre se veszik mit tesznek, míg annak következménye nem lesz. Elvégre ha egy kicsit is elfogadóbbak lettek a volna a történet másképp ér véget. Ezért is mondtam, hogy mindenkinek ajánlom a filmet. Még a homofóboknak is. Naívan reménykedve, hátha még értik, hogy a szavaknak mekkora súlya van.

Ha idáig el olvastad akkor hatalmas taps, mert tudom hogy fárasztó vagyok. Ha még meg is nézted a filmet, akkor remélem tetszett!

LMBTQ hülyeségeimWhere stories live. Discover now