Ami a jövőben meg van írva, azon nem lehet változtatni. Ha a harmadik dimenzióban hibát követ el, a valóságban is hibázni fog. Nem tudja utána később megváltoztatni a sorsot, így nagy felelősséggel járt Látnoknak lenni.
Amy a kandalló mellet ülve, könyvvel a kezében aludt el, miközben a fejében még mindig ugyanazok a gondolatok keringtek. Mikor legközelebb kinyitotta a szemét, egy sötét erdőben volt. Myrát sehol sem látta, bár ez a köd miatt is lehetett. A környezet teljesen ismeretlen volt számára, nem tudta hol lehet. A látomása most messze vitte a jelentől. A lány kíváncsian indult el felfedezni a helyszínt, és megkeresni szellemlényét. Alig kellett pár lépést tennie, élettelen testekbe ütközött, melyek teli voltak égési sérülésekkel. Arrébb már látszódtak is a narancssárga lángok fényei. A tűz irányából férfiak vérszomjas csatakiáltásai hangzottak fel, míg a nők sikoltozva próbálták menteni a gyermekeket kisebb nagyobb sikerrel. Néhány ember a tüzet próbálta megállítani, ami házról házra terjedt. Másik oldalról fegyveres seregek tűntek fel, akik nem tűntek túl barátságosnak. Érkezésüket már Amy is közelebbről figyelte, egy szikla mögött megbújva. Bár igazából tudta, hogy őt nem látják, mégis félt előbújni. Megijesztette a kétségbe esett emberek látványa. Legszívesebben segített volna rajtuk, de nem tudott mit tenni, csak lélekben volt ott, szellemként.
Idegesen próbált visszaemlékezni a Myrától tanultakra. Fogait összeszorítva kereste a lehetőséget, ahol segíthetne. Az emberek félelme rá is átragadt míg a kő mögött volt. Nem tudta, mit tegyen, még sose vett részt csatákon. A kiképzéseken sem volt szó még arról, hogy ilyen helyzetben mit kell tenni. Adam és Myra tanácsaira próbált visszaemlékezni, miközben némi bátorságot is gyűjtött. Elhatározta, hogy segít a falu lakosainak, bármi áron. Csak óvatosnak kell lennie. Nem messze a földön egy íj hevert, még egész jó állapotban. Kicsit arrébb pedig ott voltak a vesszők is. Hirtelen harciszellemmel a fegyver után nyúlt, majd amilyen gyorsan csak tudott el vett egy vesszőt is. A lány számára már ez is nagy feladatnak bizonyult, de nem adta fel. minden erejével próbálta megtartani a tárgyakat. Minden figyelmét most ennek szentelte. Miután nagy nehezen kifeszítette a íjat, kinézte a célpontot. A kapu teteje volt, amit már csak egy kicsi választott el attól, hogy leomoljon. „Ha sikerülne beomlasztanom, talán időt tudnának nyerni" gondolkodott magában. Közben bemérte a boltív leggyengébb pontját, ami már félig leégett. Keze közben remegett egy kicsit. Tudta, hogy hamarosan el kell engednie a fegyvert, különben össze esik. Nem bírja már sokáig tartani.
„Az ujjak a felső két ujjperc között markolják meg a szálat. A tenyér laza, a kézfej külső oldala lapos. A vesszőtesttel történő célzásnál a mutatóujj és a vesszővég között két-háromujjnyi távolság van. Most pedig megfeszítjük, és célzunk." Idézte magában Adam szavait. Pár pillanatnyi gondolkozás után, már lőtt is. A vessző hang nélkül szelte át levegőt, és pontosan találta el a célt. Ám ez még kevés volt, a kapu még mindig állt. Amy egy újabb vesszőt keresett a földön, kevés sikerrel.
- Ezt keresed? – Kérdezte egy kissé ismerős hang, de a lány először úgy volt vele, hogy nem hozzá szóltak. De rá kellett jönnie, hogy a hang túl gyengéd és nyugodt volt ahhoz, hogy a vakóságból származhasson, így végül mégis megfordult. Szeme előtt újra az idegen fiú jelent meg, kezében a vesszőkkel. A lány nem is értette mit keres ő a látomásában. – Gyere és vedd el!
Amy már kezdett fáradni, a vessző kilövése sok energiát elnyelt tőle. Esetlenül engedte le kezéből a fegyvert, és indult el a fiú felé. Fejében az edzéseken tanultak kavarogtak. Hogyan kell esni, birkózni és támadni. Visszagondolt, hogy hogyan sikerült neki Adamet legyőznie, bár akkor kissé hagyta magát a fiú. Most is megpróbálta felvenni a kezdőállást, majd támadni, viszont a másik gyorsabb volt, és hamar kivédte az ütést. A fiú arcán gúnyos mosoly terült el, míg a lány próbálkozásait nézte. Pár perc után Amy is belátta, hogy semmi esélye nincs ellene, sokkal erősebb nála.
YOU ARE READING
The seer - A látnok
FantasyMindenkinek van múltja, csak nem biztos, hogy ismeri. Vannak olyanok, akik teljesen hétköznapival rendelkeznek, és akadnak olyanok is, akik kevésbé, például Amy Alston. Eleinte ő is normális életet élt családjával, New York-ban, de az igazság mindi...