𝐊𝐢𝐧𝐠𝐝𝐨𝐦 𝐨𝐟 𝐏𝐨𝐥𝐚𝐧𝐝

86 10 0
                                    

Το βασίλειο της Πολωνίας ή αλλιώς Πολωνο-Λιθουανική Κοινοπολιτεία (Rzeczpospolita Obojga Narodów) είναι το δυϊκό βασίλειο που περιέχει το στέμμα της Πολωνίας και το Μεγάλο Δουκάτο της Λιθουανίας

Oops! Questa immagine non segue le nostre linee guida sui contenuti. Per continuare la pubblicazione, provare a rimuoverlo o caricare un altro.

Το βασίλειο της Πολωνίας ή αλλιώς Πολωνο-Λιθουανική Κοινοπολιτεία (Rzeczpospolita Obojga Narodów) είναι το δυϊκό βασίλειο που περιέχει το στέμμα της Πολωνίας και το Μεγάλο Δουκάτο της Λιθουανίας. Η έδρα του πρώτου βρίσκεται στην Κρακοβία και εκείνη του δεύτερου στο Βίλνιους. Το βασίλειο της Πολωνίας για χρόνια είχε εσωτερικές αναταραχές που προκλήθηκαν από το πραξικόπημα της δυναστείας των Γιαγκελλονών και την βασιλοκτονία του Βασιλιά Λεών Α' των Πιάστ που ανάγκασε τους επιζώντες να δεχθούν τον νέο Βασιλιά, να παραιτηθούν από τους βασιλικούς τίτλους τους και να περιοριστούν σε αυτούς των Δουκών. Για δύο γενιές συνεχίστηκε ο εμφύλιος μέχρι την ενθρόνιση του Ιωάννη Δ΄ οποίος απάντησε με βαναυσότητα και κατάφερε να ηρεμήσει τα πνεύματα χωρίς όμως να καταστείλει τελείως την έχθρα των δύο οίκων. Η ενέργεια αυτή είχε στόχο την συγκέντρωση στον κοινό εχθρό τους, την Ρωσία η οποία τους ενοχλούσε με επιδρομές και λεηλατήσεις στο μέρος της Λιθουανίας που κατείχαν. Η βασιλεία του Ιωάννη Δ' αποδείχθηκε ευεργετική για την Πολωνία, ανόρθωσε την οικονομία και κατεύνασε προσωρινά την έχθρα των δύο οίκων, κάτι που έφερε ειρήνη στη εσωτερικό. Ωστόσο υπήρχαν προβλήματα στο εξωτερικό με τους Ρώσους που αμφισβητούσαν τις κτήσεις και τα κυριαρχικά τους δικαιώματα στην Λιθουανία, έτσι ο Ιωάννης μπήκε σε έναν πόλεμο που απώθησε τους Ρώσους αλλά δεν έζησε για να δει την προσάρτηση του Μεγάλου Δουκάτου στο βασίλειο καθώς ο γιος του Σιγισμούνδος ήταν εκείνος που το κατάφερε. Με λίγα λόγια, η Πολωνία έγινε μια υπολογίσιμη δύναμη και έπαιρναν τον ρόλο τους ως προστάτες της Ευρώπης και του Καθολικισμού πολύ σοβαρά. Ο Ιωάννης εκθρονίστηκε σε πραξικόπημα της γυναίκας του, Βαρβάρας των Βεττίν και του εραστή της Λουκά, Δούκα της Πομερανίας που διέπραξαν βασιλοκτονία δολοφονώντας τον θρόνο του. Το πραξικόπημα ήταν υποστηριγμένο από άλλα βασίλεια τα οποία ενήργησαν κατά του Βασιλιά που μοιραζόταν τις ίδιες με τον Βασιλιά Κάρολο Γ' της Ισπανίας για κατακτήσεις και δόξες. Το τέλος της κόντρας των οίκων ήρθε με την ένωση της Ελισάβετ των Πιάστ και του Σιγισμούνδου. Οι δύο πολιτικοί κύκλοι που μάχονται συνεχώς στο συμβούλιο του Βασιλιά απαρτίζονται από τους υποστηρικτές του Καρδινάλιου Ματθαίου και της νέας Βασίλισσας ενώ η αντίπερα όχθη από την Βασιλομήτωρ Βαρβάρα και τον Δούκα Λουκά. 

𝐸𝓊𝓇𝑜𝓅𝑒𝒶𝓃 𝑅𝑒𝓃𝒶𝒾𝓈𝓈𝒶𝓃𝒸𝑒 | #historicalfiction2021Dove le storie prendono vita. Scoprilo ora