E P I L O G : K U A S A C I N T A

895 54 9
                                    

AIR mata Aina mengalir laju

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

AIR mata Aina mengalir laju. Surat dari Aidan benar-benar menyentuh hatinya. Apatah lagi surat dari Cassie yang tidak langsung ia kenali namun merupakan seseorang di dalam hidup Qamarul.

Assalamualaikum Aina

Okay, kenal aku tak ni? Kalau tak, meh aku kenalkan. Aku Aidan. Lelaki yang kau jumpa kat Perth , Australia pada 16hb Julai tepat jam 9 07 minit pagi. Ha, kalau kau nak sambut anniversary pertemuan kita boleh laa guna tarikh yang aku bagi tu HAHAHA gurau jee

Ni, kau baca surat ni kau dah okey ke? Kalau dah okey, alhamdulillah. Kau jangan risau, aku okey je kat sini. Jaga diri, jaga iman, jaga solat kau. Ha, kalau kena makan ubat tu makan. Aku tak ada nak ingatkan kau lagi macam dulu, faham?

Soo, aku minta maaf sebab buat keputusan tanpa persetujuan kau. Ye, aku tahu kau marah tapi aku buat sebab- aku sayangkan kau Aina. Yes, aku admit yang aku cintakan kau. Sayangnya aku tak sempat luahkan sebab yelah, aku dah takde tapi aku sedar kalaupun aku masih hidup dan luahkan, kau tetap akan tolak, kan?

Dia, Qamarul Izham. Lelaki yang kau cinta 5 tahun lepas sehingga sekarang. I know you love him, Aina. And aku tak kejam mana untuk halang perasaan cinta kau pada dia.

Nasihat aku, jaga hati masing-masing. Kalau dah cinta, jangan ego. Ego ruins everything, right? So please ... try to accept him how your heart say so.

Eh, panjang pulak aku bebel. Dah, aku kena pergi ni. Ingat, kalau kau tak pasti dia jodoh kau, buat istikharoh. Tapi aku percaya, dia memang jodoh kau. Allah dah tunjukkan Aina.

Jaga diri.
Jaga solat.
Jaga iman.
Jaga hati.

Love you, Aina Safiyya.

- Aidan -

Surat itu di peluk kuat. Bayangkan, kau baru sedar selepas sebulan koma. Tup tup dapat beritahu kawan kau yang kau dah anggap sebagai abang kau sendiri dah pergi meninggal dunia dan dah pergi menghadap pencipta. Allahu ...

Kini, dia keseorangan di bilik itu. Ye, dia yang membuat permintaan sebegitu. Dia perlukan masa bersendirian. Surat dari Cassie pula di capai.

Hii !

You Aina , right ? So nama i Cassandra Alexander. Panggil Cassie je. You pasti hairan kenapa tiba tiba dapat surat macam ni dari stranger macam i , kan ? Hahaha

For your information, i dokter peribadi keluarga Qamarul. And Qamarul's friend too. And i ada kisah lucu. I pernah suka dia, pernah confess kat dia and pernah kena reject oleh dia hahaha !

Okay hambar , huhu ...

He loves you , Aina. He told me so and after i saw both of you kat taman hari tu , i know memang korang berdua di takdirkan bersama.

Qamarul baik Aina. And i know he's the one Allah plans for you. He's fighting for you but it won't work if he only fight by himself.

I love him and i want him to be happy and you are his happiness. I minta tolong dekat you. Tolong, bahagiakan Qamarul.

Pengorbanan CintaWhere stories live. Discover now