Bölüm 2

1K 23 11
                                    

merdivenin sesini örtünün altından duyuyorum. ama kalkmak gelmiyor içimden. garip hissediyorum sanki bir şeyler ters gibi ama ne ters olabilirki.? ters olan benim odama merdiven le çıkılmaması olabilirmi? sahi benim adım neydi.... neydi dilimin ucunda ama hatırlayamıyorum neden? evet ters giden bir şeyler var. korku bütün bedenimi sardı, titriyormuyum şuanda ? 

ayak seslerinin sahibi yavaşça yaklaşıyor .sanırım bir kadın ,topuklarının sesi net bir şekilde kadın oldugunu hissettiriyor. beynim istemsiz kendi kurallarıyla oynama başladı bile , ayakkabıları 37 numara kilosu 60 civarında olmalı yürüyüşü kibar. bunların kafamdan geçişine bir mana veremiyorum bana neler oluyor böyle.

kapı açıldı ve seslerin sahibi odaya girdi . saniyeler geçtikçe beynimi zorluyorum ama adım aklıma gelmiyor.kafamda slayt gösterisi şeklinde geçişler var okulum lüks evim ve....! ve çevremdeki insanlar onların yüzleri yok....... nerde herkes neden sokakta tek yürüdüğümü okula tek gittiğimi hatırlıyorum. neden şehrin her yeri boş ...?

_eva kuzum kalk hadi güneş odana benden önce girdi. saat 8;30 

eva bu benim ismimmi? evet benim adım ama benim degilmiş gibi neler döndügünü düşündüğüm sırada tekrar yumuşak ve şefkatli bir sesle irkildim.

_yavrucugum hadi uyan ragıp efendi seni sofrada beklemekte

ragıp efendi nekadarda farklı bir isim yüz yıllar öncesinden kalma eski isimlerden olmalı hala bu isimleri kullananlar varmıydı? kafa sesimi susturup olayları tekrar düşünmem lazımdı. dikkatimi bir türlü toplayıp içimden geçen düşünceleri susturamıyorum. örtüyü açıp sesin sahibiyle tanışma vakti geldi sanırım.

örtüyü kaldırıp odayı süzmeye başladım aman allahım tansiyonum düşüyor gözlerim de karartı var. burasıda neresi ? yatagın tam karşısında dört kapılı bir dolap var ceviz renginde boyanmış hemen kapıya dogru sol tarafta komidin ve biraz boşluktan sonra boy aynası, sag tarafımda tavandan yere kadar pencereler ve kalın örtüleri var.

ne yaptıgımı anlayamadan örtüyü tekrar yüzüme çekip beklemeye başladım. kendimi sakinleştirip düşünmem lazım. 

evet odamdaki kadın... o kimdi önce onu hatırlamalıyım. kendimi zorladıkça bulanık görüntüler kafamın içinde hafifte olsa şekillenmeye başladı. sanki gece bir rüya görmüşüm ve onu hatırlamaya çalışıyormuş gibi hissettim bir an. neyse konuya dönmem lazım odadaki kişi o ....o...

_fulyaaa

bunu bagırarak söyledim sanırım. ama artık çok geç, fulyanın gözleri kocaman açılmış beni seyrediyor sanırım delirdiğimi düşünmeye başladı. belkide öyle,  gerçekten delirmiş olabilirmiyim?

adım eva , bu evde yaşıyorum, fulya benim dadım, babam paşa ve zengin fakat bunların hiç biri benim degil.....

kafamı toparlıyamıyorum, nerdeyim  ve kimim neden bu evdeyim ve neden karşımdaki kadın 14 yy kıyafetleri içinde ....

sanırım dogru soruyu buldum....

_ fulya bana tarihi söylermisin lütfen

_ortagüz deyiz kuzum ve 15 gün oldu ortagüze gireli

*ortagüzmü buda nesi ..... sanırım hatırlamaya başladım arkeoloji ve tarih okumanın faydaları... ozaman şöyle oluyor eski atalarımız şevval ayına ortagüz derdi. yani benim takvimime göre ekim ayındayım. *

_fulyacım tam tarih lütfen hepsini söyle

_ortagüzü gireli 15 gün oldu sene ise 1806........

_ne imkansızzz

gözlerimi aralamaya çalıştıgımda baygınlık geçirdigimi anladım.biri bilegimden tutmuş sanırım tansiyonumu ölçüyor.*burda olanlar imkansız bu tarih bana ayit degil ama şuanda burda yaşamış ve büyümüş gibi ufak anılar gözümde canlanıyor.bir insan zamanda geriye gidermi? benim zamanımda geçmişe gidişin bulundugunu neden hatırlamıyorum. gerçi orayla ilgili şuan sadece kendimi hatırlıyorum evimi okulumu ve zamanı ekimin 15 şi 2550...

Aşk-ı  MechurHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin