Bölüm 3

591 28 8
                                    

Kendime gelmeye çalışırken bilegimden kimin tuttugunu anlamak için kafamı kaldırdım. Ela gözleri, hayatımda gördügüm en güzel şeyler olabilirdi, tabi hayatımı net bir şekilde hatırlıyor olsaydım.

_hastamız gayet iyi, bir daha baygınlık geçirirse haber verin. 

fulya hekim beye dönerek.

_sagolun hekim bey oglum . Birden kendinden geçince aklıma ilk sen geldin 

onların konuşmasını dinlerken , hayatımda olan bu şeyler beynimin başka bir tarafında sonuç bulmaya çalışıyor, içimdeki diger ses bana hep aynı soruyu soruyor * neden burdasın? neden hem bu zamanda hemde gelecekte yaşamış gibi anıların var?*

hekim yani benim için doktor ayaga kalkıp son bir bakış atıp gülümsedi. Sanırım içimde büyük bir karmaşa var. uzun boyu, geniş omuzları ve en az 1,80 boyu , insanın içini titreten birde gülümsemesiyle kapıdan çıktı.

Ragıp efendi benim iyi oldugumu ögrenir ögrenmez kapının önünde fulyayla kısık sesli bir konuşmadan sonra oda hemen evi bırakıp işine döndü.

fulyaya istemsiz bir şekilde sordugum ilk şey doktor oldu

_O da kim 

fulya muzur bir şekilde gülümsedi ve hemen kendini toparladı 

_Kızım nedemek kim.? hem çocukluk arkadaşın hemde komşumuz. hekimlikte üstüne yok . bak kızım aklına sakın farklı şeyler getirme baban seni gayrimüslimin birine vermez hem sen hemde angenor üzülmesin

Gayrimüslimin nedemek biliyorum, zaten ismini duyuncada yunan oldugunu hemen anlamıştım. arkeoloji çalışmaları için yunanistana gittigimi ve orda kazı çalışmalrında bulundugumu ufak anılarla beynim hemen hatırlattı...

Peki şimdi yapmam gereken şey neydi? burdan çıkıp kendi zamanıma geri dönmeliydim, ama buradaki anılar onlar neydi?

Biraz uzandıgım kanepede durup kendimce bir liste yaptım. Hazırlanıp önce dışarı çıkacagım sonrada biraz etrafta dolanıp neler oldugunu idrak edene kadar hava alacagım, sonrada geri dönüş yolunu bulup burdan hemen gidecegim.

Bir saat sonra hazırlanmak için kalktım odaya çıkıp neler giyine bilirim diye dolabı karıştırmaya başladım. her elime aldıgım kıyafet ödümü koparıyor. kıyafetler elbise şeklinde uzun ve etekleri kabarık ,nerdeyse hepsinin boynunda dantel işlemesi var.Mecburen birini seçtim ve giydim. Boy aynasına dogru adımlarımı atarken korku ve panik içinde görüntümü hayal ediyorum. Ama biraz iç sesimi susturup beynimi dinlendirmeliyim.

Elbise gri ve minik siyah detayları var.Belimi  incecik göstermesinin sebebi sanırım etek bölgesinin kabarık olması. Kendime yakıştırdım bu elbiseyi.Müzelerde camekanın içinde sergilelen, tarihi eser gibi ,narin duran bir elbise..

Fulya beni hazır görünce hemen kaşlarını çatıp

_ Nereye küçükhanım bugün mektep müdürüyle konuştum derse girmeyeceksin.

Ne burda bide okulummu var. Başıma giren ani sancılar oldugum yere oturmama sebep oldu, ama çabuk toparlandım . Evden çıka bilmem için fulyanın benim iyi olduguma ikna olması lazımdı. Suratımda zorla oluşturdugum en sıcak gülümsememle 

_Ben iyim, biraz hava almak için çıkmak istiyorum.Söz çabuk gelirim

bu kelimeleri  yavaş ve gözlerimde ikna edici o bakışımla yaptıgım için fulya zorda olsun ikna oldu.Çıkmadan önce fulya kapının önünde elinde iki parca kumaşla ,ayakkabılarımı giymemi bekliyordu. Kumaşları az çok ne yapacagını tahmin etsemde , onu sorularımla korkutmamak için bekledim.Elindeki kısa parçayı başıma diger uzun parçayıda belime bagladı ve nihayet evin kapısı sonuna kadar çıkmam için açık bir şekilde beni bekliyordu.......

Tarihin tozlu sayfalarına ilk adımımı atarken havayı son noktasına kadar içime çektim.Aldıgım nefesle kafamın içinde kocaman bir sayfa açıldı ve bu tarhi bana anlıya bilecegim en güzel dille anlattı.Artık olcak savaşları tarihteki büyük adamların kim olacagını, yıkılacak ve yerlerine gelecek evlerin yerini yani herşeyi biliyordum.Bunlar tesadüf olamazdı , artık net bir şekilde anlıyordum ben bu zamana ayit degildim,

 Bu zamanda olmamın sebebi olmalıydı peki o neydi ? neden yaşadıgım gelecekle ilgili net bir şekilde sadece ben vardım. İnsanlar nerdeydi? hepsini yavaş yavaş hatırlama umuduyla toprak yolu adımlamaya başladım.

Suratımda deli gülümsemesi oldugunu ,karşımdan gelen kadın yolunu degiştirince anladım.Bunlar benim için inanılmaz bir okadarda muhteşem şeylerdi.Kim istemez çalıştıgı dersleri kanlı canlı karşısında görmek. Kazı çalışmaları yaptıgım  yerleri adımlarken o anları düşündüm. Birden aklıma bana yardım edebilecek bir isim geldi (Ali Kuşcu)  onu bula bilirsem belki bana yardımı dokunur.

Ali Kuşcu astronom ve matematik dehası olmasıyla aklımda kalan isimlerdendi.Tarih kitaplarında çok fazla bilgi verilmesede ,onu bulursam belki  bana yardı ederdi?Buda benim için büyük bir başlangıç........

( kitabımı okuyan arkadaşlar.... Begeni ve yorum yaparsanız yeni bölümleri daha çabuk ekliycem desteklerinizi bekliyorum...)

Aşk-ı  MechurHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin