Hermiona měla od rána pocit, že se semele něco strašného, ale jak to tak bývá, neměla sebemenší tušení, co by se mohlo tak pokazit. Jediné, co ji napadalo bylo famfrpálové utkání, které se dnes konalo, ale nevěděla, jaká hrozná věc by se tam mohla stát. Zmiozel by porazil Nebelvír? Dobře, to by bylo dost nepříjemné a asi by je to dlouho štvalo, jenže... ani to nebylo tak hrozivé, že by to v ní vzbuzovalo takový pocit nejistoty a úzkost. Nic jiného ji však nenapadalo. A i přes ten podivný pocit, jež ji doprovázel celý den až k tribunám u famfrpálového hřiště, se na utkání opravdu těšila. Ginny s Claire včera přišly úplně zpocené a bylo vidět, že je Harry nešetřil, takže Hermiona věděla, že Zmiizel hravě porazí.
,,Tady, Mio! Tady jsme!" Volala na brunetku Parvati a mávala na ni,aby ji v tom davu Nebelvírů poznala. Držela jí místo vedle sebe, které bylo úplně u kraje tribuny, takže sice celé utkání prostojí, ale budou mít skvělý pohled na to, co se děje pod nimi a přímo před jejich očima. Hermiona se usmála, protlačila se davem ostatních Nebelvírů, kteří měli pokreslené obličeje vším, co se týkalo jejich koleje a jmen hráčů a byli obvěšeni šálami v červeno zlaté barvě. Počasí jim naštěstí přálo, takže dnes vyjímečně nesněžilo a dokonce se i poměrně oteplilo a zasvítilo slunce. ,,Díky," zazubila se Hermiona hned, co se postavila vedle Parvati a pohledem přejela celé hřiště a tribuny, kde byly pro změnu narvané jiné koleje a jednu, kde si v pohodlý seděli profesoři. ,,Za co?" Pozvedla Nebelvírka jedno obočí a naklonila se před Hermionu tak, aby se jí dívala do očí, protože ta pořád pohledem skákala jinam. ,,Za co asi? Držela jsi mi tu místo," zasmála se brunetka Parvati konečně pochopila. ,,Aha, mě to nedoš-" ,,Psst, přišla Hoochová," přerušil je syknutím Seamus a koukázal na profesorku stojící uprostřed hřiště, s koštětem v ruce, čekajíc na famfrálová družstva Zmiozelu a Nebelvíru. Utkání soudcovala ona, takže bylo jasné, že nebude nadržovat žádné s kolejí a bude to naprosto čestná hra. Na družstva nemusela čekat dlouho, jelikož se náhle jako blesk z čistého nebe objevil hřišti Harry, Ginny, Claire a za nimi i zbytek hráčů. Ozval se potlesk a pokřik Nebelvírských a většiny Havraspárů a Mrzimorů. A Hermiona nestačila ani mrknout a bylo tu i družstvo Zmiozelů. Ozval se bouřlivý jásot ze strany hadů a zbylých studentů z jiných kolejí, jejichž většina jen nevěděla komu fandit. Jakmile obě kolejní mužstva nasedla na svá košťata, zavládlo napjaté ticho, jak všichni čekali na písknutí madam Hoochové, které by značilo začátek zápasu. Hermiona si zkousla spodní ret a podívala se na šklebící se Claire, která si jakožto správný egoista byla jistá svou výhrou.
Madam Hoochová hlasitě odpískala na stříbrné píšťalce začátek utkání a patnáct košťat naráz vzlétlo vysoko dovzduchu. To byl čas, kdy začal Zachariáš Smith komentovat. ,,Camrálu se okamžitě zmocnila Nebelvírská hráčka, Ginevra Weasleyová a jako střela se řítí na Zmiozelské branky, které střeží Miles Bletchley, velmi zkušený Zmiozelský brankář. Podává střelkyni Claire Wooringtonové a ta ho přihrává Deanu Thomasovi- ale Graham Montague byl rychlejší, Camrálu se tudíž zmocňuje Zmiozel a střelec okamžitě vyráží! Letí rychle jako orel a vyhýbá se potloukům, které jsou dnes obzvlástě útočné, střílí na branku- ale ne, Nebelvírský brankář Ronald Weasley, který svému týmu minulé utkání zajistil prohru, jeho pokus vykrývá a Camrál má znovu Nebelvír," komentoval Mrzimorský student a Hermiona zatla čelist. Jak ona tyhle jeho kecy nesnášela. Nevěděla proč Zachariáš využíval každé možné situace jen proto, aby jejich tým shodil před ostatními, ale ani v nejmenším se jí to nezamlouvalo. ,,Nemůže mu dát někdo přes hubu, aby už sklapnul?" Zavrčel vedle Hermiony Seamus a zamračil se. ,,Zlatej Lee Jordan," povzdechla si Parvati. ,,Neřešte Zachariáše, teď musíme fandit," přerušila je Hermiona a znovu zajásala, jelikož se kolem nich prohnala Claire. ,,Camrálu se znovu zmocnila Ginevra Weasleyová a podává Deanu Thomasovi, který hezky podletěl Blaise Zabiniho a stoupá vzhůru nad hřiště, letí opravdu rychle a- au, to muselo opravdu bolet. Jeden z potlouků, který na něho zkušeně poslal Zmiozelská odrážečka Jade Darkwoodová, ho zasáhl přímo do pravého boku a Dean Thomas se tedy válí na zemi-" ,,SMITHE!" Pohrozila mu profesorka Williamsová, která dostala jakožto nestranná bývalá studentka ze Stříbranova, za úkol mrzimorského komentátora hlídat, jako to dříve dělala profesorka McGonagallová u Leeho Jordana. ,,Omlouvám se, paní profesorko," ušklíbl se Zachariáš, ,,radil bych Deana Thomase co nejrychleji uklidit ze hřiště-" pokračoval Smith, ale potom, co ho Ciara Williamsová spražila přísným pohledem, radši přestal urážet Nebelvír a začal se zase věnovat komentování. ,,Camrál má znovu Zmiozel, přesněji Zmiozelský střelec Graham Montague, který se žene vpřed a úspěšně se vyhýbá druhému potlouku, který na něho vyslal Ritchie Coote, Nebelvírští by se měli začít více snažit, jelikož Zmiozelský střelec už je skoro u branek a- podává Blaiseovi Zabinimu a ten střílí a... trefuje se! Zmiozel vede deset ku nule!" Hermiona zaskučela a skřivila obličej. Musela sice uznat, že to Zabini zahrál skvěle, ale přecijen... teď prohrávali a už přišli o Deana Thomase. Tohle nevypadalo dobře. ,,Je to jen začátek utkání, Mio. Vyhrajeme," povzbudivě se na ni usmála Parvati a Hermiona se tomu pokusila uvěřit.
Parvatina slova byla sice moc hezká, ale nepravdivá. Zmiozel vedl sedmdesát ku čtyřiceti bodům a nevypadalo to, že by to chtěli nějak měnit. Byli zkrátka ve formě. Pro Nebelvír to vůbec nevypadalo dobře. Jedinou jejich nadějí bylo, že Harry chytí Zlatonku, jenže ta se zatím neukázala. Nebylo po ní ani stopy. ,,Camrálu se znovu zmocňuje Montague a stále rychleji míří k brankovišti- Claire Wooringtonová to však nehodlá nechat jen tak, oblétá Zmiozelského střelce z prava a naráží do něho, bojují o Camrál- a vida! Během Grahamovy nepozornosti se míče zmocnila Nebelvírka Ginevra Weasleyová, otáčí se ve vzduchu a z dálky míří na branky. A ač se Zmiozelský brankář Miles Bletchey snažil sebevíc, její střelu se mu nepodařilo vykrýt, deset bodů pro Nebelvír! Stav je sedmdesát ku padesáti pro Zmiozel," hlásil Zachariáš a sledoval, jak se kolem něho ženou hráči na košťatech, ,,Camrál má Zmiozel. Nebelvírský chytač se jen tak tak vyhýbá potlouku, který na něho odrazila Jade Darkwoodová a ten tudíž sráží Zmiozelskou střelkyni Heather Daviesovou! Přátelé, tohle vypadá na přeraženou čelist. Štěstí se obrací proti Zmiozelu a Camrál znovu získává Nebelvír, avšak- že by to byla Zlatá?" Hermiona zpozornila a začala očima hledat jejich jedinou spásu. Zlatonku. Uviděla ji! Opravdu to byla ona! ,,Chytači mají konečně co dělat! Na hřišti se totiž objevila Zlatonka! Jako první ji zpozoroval Nebelvírský chytač Harry Potter a žene se za ní jako vítr! Draco Malfoy však nezůstává vzadu a vrhá se střemhlav dolů. Kdo ji chytí dříve? Draco Malfoy vyrovnává let a řítí se vpřed, Zlatonka je však daleko před ním, zato Harry Potter je vítězství nadosah. Zdá se, že má Nebelvír výhodu, stoupá nad hřiště a natahuje po Zlaté ruku- avšak marně. Zlatonka je dnes ve skvělém rozpoložení a vrhá se znovu dolů. Harry Potter ji však nenásleduje, vyhýbá se potlouku, ale Darkwoodová tentokrát nezklamala a trefila se! Potlouk Nebelvírskému chytači urazil špičku koštěte, Potter se však drží dále ve vzduchu a rozhlíží se po Zlatonce. Za tou se však jako blesk žene Draco Malfoy a- ale ne! Co se to právě stalo!" Hermiona vytřeštila oči a vykřikla. Její kamarádka Claire totiž zasáhl druhý potlouk do pravého ramene, roztočil její koště a ona z něho spadla, jenže ji nedopatřením ve vzduchu srazil Zmiozelský chytač Draco Malfoy, vyletěl z koštěte a oba dva zrovna padali k zemi. Naštěstí nebyli nijak extra vysoko, ale pád na tvrdou zem jim zajistil nejméně bezvědomí. ,,Pane bože!" Vykřikla Parvati a zakryla si rukou ústa. ,,Claire!" Vyděsil se Harry, vmžiku zapomněl na nějakou "pitomou" Zlatonku a vrhl se střemhlav dolů, aby byl u zraněných co nejdříve. ,,Claire Wooringtonová se ve vzduchu srazila s Dracem Malfoyem! Zmiozelský chytač vypadá po pádu při vědomí, ale Nebelvírská střelkyně je v bezvědomí! Ale co se to děje? Hráči přestávají hrát! Slétávají se ke zraněným a nezajímají se o famfrpál a nehlídané branky druhého týmu! Harry Potter je na zemi! Ve vzduchu není žádný chytač! Zápas je přerušen! Zápas je přerušen!" Hlásil vyjeveně Zachariáš Smith a s vytřeštěnýma očima sledoval scénu pod sebou. Tohle se mu ještě nestalo. Harry slezl z koštěte a okamžitě se rozeběhl k černovlásce, jejíž bezvládné tělo nehybně leželo na tvrdé zemi a jedinou známkou života, byl v jejím případě lehce se nadzvedávající hrudník. Pravé rameno měla nepřirozeně zkroucené, stejně jako zbytek ruky, což jí způsobil jeden z potlouků a bylo jasně vymidět, že to má vykloubené a nejednu kost zlomenou. ,,Claire! Panebože Claire," vyjekl Harry, klekl si k ní a chytil její obličej do svých dlaní. Dívka však nereagovala. ,,Do háje, Claire! Otevři ty oči!" Nebelvír byl vyděšený a vynervovaní, jelikož mu na černovlásce záleželo a měl o ni strach. ,,Uklidni se, Harry," ozvala se Ginny, která se snažila sana nepanikařit, jenže jí to při pohledu na Claire moc nešlo. ,,Ustupte, Pottere!" Ozval se za nimi hkas ptlrofesorky McGonagallové, po jejímž boku stála i Poppy Pomfreyová a hned, co jim studenti uvolnili cestu, začaly řešit Claiřin stav. Ginny už to nevydržela, pohledem vyhledala Blaise a rozeběhla se k němu. Objala ho kolem pasu a rozvzlykala se mu do hrudi. Bylo jí jedno, že je všichni uvidí. Teď prostě potřebovala cítit jeho přítomnost. Hermiona měla na krajíčku. Už věděla, co jí chtěl naznačit ten podivný pocit, že se něco stane. Stála v objetí zděšené Parvati a tiše jí vzlykala do ramene. Proč zrovna Claire? Ptala se sama sebe, ale odpověď neznala. Draco Malfoy, který se zranil také, už se na hřišti nenacházel. Jelikož jeho stav nebyl tak akutní, jako ten Nebelvírčin, pomohli Zmiozelští studenti s jeho přenesením na lůžko, odkud ho potom dostali na ošetřovnu, jako tomu bylo u Deana Thomase a Heather Davinsonové, kteří se dnes zranili také. Famfrpál sice je nebezpečný sprt, ale že až tak? To nikdo nečekal.
Ginny si setřela slzy a vzlykla, když kolem nich procházeli dobrovolníci nesoucí nosítka s bezvládnpu Claire, která vypadala jako mrtvá. ,,Neboj se, bude v pořádku," utěšoval ji Blaise a hladil ji po zrzavých vlasech, ,,a Draco taky." ,,A Dean a Heather," doplnila ho Ginevra a pokusila se usmát. Všichni budou v pořádku. Musí tomu věřit. Poppy si přece poradí se vším, ne? Hermiona v dálce zpozorovala letící sovu s obálkou a malým balíčkem a okamžitě poznala, že je to onen samec. Neměla však na něho náladu. Když se stalo to, co se stalo, číst si to nebude. Poštu si převzala, ale neotevřela ji a uklidila hluboko do své taštičky, kam se vešlo všechno, co chtěla. Setřela si slzy z tváře a hluboce se nadechla. Tohle bude další noc, kterou zřejmě celou propláče.**
ČTEŠ
Dramione - Advent calendar
FanfictionHermioně každý den chodí soví poštou dárečky a nápovědy od tajného ctitele, které by jí měly s použitím chladné logiky pomoci odhalit, kdo je onen neznámý. U každého z dopisů vždy chybí podpis, ale říkají vlastně to samé. A to, že pokud Hermiona taj...