ÜZÜLME, Allah sabredenlerle birliktedir...

326 17 8
                                    


BİSMİLLAHİRRAHMANİRRAHİM
MERHABA KIYMETLİ OKUYUCULARIM! SELAMÜN ALEYKÜM.
KUDÜSTE, GAZZEDE, SURİYEDE, MISIRDA, DOĞU TÜRKİSTANDA, AFRİKADA, BOSNADA TÜRKİYE YAPILAN ZULÜMLER HİÇ DUYULMUYOR NEDENSE. 12 kişinin ölümüyle yasa boğulan dünya bu zulümleri neden hiç önemsemiyor, neden? Siz sakın unutmayın ve unutturmayın bu zulümleri.

Bir el silah sesi, Seni öldüreceğim diyerek bağıran birisi, insanların sağa sola kaçışmalarını hatırlıyordu. Hemen dışarı çıkmıştı. Şimdi ise yürüyordu. Nereye gittiğini bilmeden yürüyordu. Ve yürüdü, yürüdü, yürüdü.....

*******

Amine gözünü açtığında daha önde hiç görmediği bir yerde olduğunu gördü. Yeşil duvarlarda bir tablo vardı. Hafızasını zorladı. Değişik bir yazıyla yazılmış olduğunu gördü. Daha önce görmüş olmalıyım diye düşündü. O sırada içeri bir kız girdi.

AMİNE'DEN

Ben neredeyim böyle? Duvarlar yeşil, çok lüks değil etraf. Bir kız girdi içeriye şimdi. Bu kızın başında ne var böyle. Bu kız kim. Ben neredeyim?

***

Ayşe genç kızın uyanmış olduğunu görünce ona hemen su getirdi. Kız ona şaşkın şaşkın bakıyordu. Ayşe oluşan soğuk ortamı dağıtmak isteyerek söze girdi:

-Merhaba, iyi misiniz?

-Ben buraya nasıl geldim?

-Bayılmıştınız kapının önünde. İnsanlık vazifemiz dedim.

Amine şaşkındı. Ne yapacağını pek bilemiyordu. Uğur burada olsa kıza laf atar, onu söverdi. Bir an titredi. Böyle bir adamla evliydi. O adama nikah masasında evet demişti. Amine daha fazla beynindeki bu baskıya dayanamadı ve bayıldı.

*****

- Şeyma'm, güzelim. Bundan sonra sen ve ben yokuz biz varız. Ağlarsak beraber ağlayacağız, gülersek beraber güleceğiz. Şeyma ben seni tanımıyorum, nelerden hoşlanırsın, neyi sevmezsin bilmiyorum. Bilmiyorum ama önümüzde bir ömür var. Biz birbirimizi yaşadıkça tanıyacağız. Biz daha önce zina işlemedik. Şeyma artık biriz. Bir kördüğüm gibi olsun Sevdamız. Kalplerimiz bir kördüğümle bağlansın birbirine. Şeyma'm bir ömür benimle kördüğüm olmaya var mısın?

*****

Ayşe şaşırdı. Bayılmıştı kadın. Annesini çağırdı hemen. Gözlerini yavaş yavaş açtı genç kadın. Onlara garip garip bakıyordu. Ayşe başında taşıdığı ayeti küçümsediğini ya da garipsediğini anlamıştı. Ama gülümsedi. Mü'minler baskıcı, zorba, kadınlara değer vermeyen kişiler değildi. Bunu anlamak istemiyorlardı. Bunu kavrayamamışlardı. Genç kadına doğru eğildi Ayşe:

-İyi misiniz? Bayıldınız yeniden.

-Ben iyi değilim anladınız mı iyi değilim. Onu sevmiyorum ve hâlâ yaralıyım anlatırsınız işte beni, anlamıyorsunuz. Ben huzurlu ve mutlu değilim.

Genç kadının feryad ederek söylediği bu sözler karşısında Ayşe yanına oturdu. Yüzünden tebessümünü eksik etmeden ellerini tuttu incitmeye koşarcasına nazik bir şekilde:

-Üzülme, Allah sabredenlerle beraberdir.
Okuyucularım o kıymeti oylarınızı ve yorumlarınızı rica edebilir miyim? Selam ve dua ile....

Kalbim olmuş ParçaParça «Askıya alındı»Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin