,,Opravdu?" přidržela jsem si šálek zeleného čaje u rtů a mrkla na svou nejlepší přítelkyni. Černovláska jen protočila oči a přísně na mě pohlédla.
,,Ty jsi neuvěřitelná, Lacey Campbellová! Proč jsi nešla s tím pohledným klukem na rande? Je to proto, že dělá obsluhu v místním kině?" vypálila na mě hromadu otázek a já se svezla v křesle o něco níž.
,,Ne, Grace.. Tom je jistě milý kluk a nemá to nic společného s tím, kde pracuje. Ale prostě, nejsem připravená" upila jsem z hrnečku a odložila ho zpět na stůl.
,,Vážně, Lacey? Promiň, ale už je to několik měsíců, co jsi zjistila, že ten parchant je.. no hnusný pitomec!" rozhořčila se a poté ubrala na hlasitosti. Možná i proto, že postarší pár kousek od nás, vrhl naším směrem pobouřený pohled. Tohle byla naše oblíbená cukrárna, proto jsme nechtěly, aby nás vyhodily.
,,Však já vím" zamumlala jsem. Nepotřebovala jsem připomínat, že Cole Pressly, kluk mých snů, se kterým jsem randila přes dva roky, a náš vztah vypadal fakt vážně, nakonec odhalil, že má rád dobrodružství a vztah a sex jen s jednou dívkou není nic pro něj. Po zjištění, že mě už několik týdnů, možná i měsíců, podváděl na každém rohu, nutilo mé zlomené srdce bolestně krvácet. A už vůbec ne od mé nejlepší kamarádky, protože to byla právě Grace, která ho od začátku nemusela a tvrdila, že ten dareba mi jistě jednou ublíží. A když se tak stalo, neustále mi opakovala, že ona to přece říkala.
Grace si ukrojila kousek svého jahodového dezertu a vložila ho do úst. Labužnicky si jej vychutnávala a poté se zhluboka nadechla, aby mohla pokračovat.
,,Takže.. už jsem ti vyprávěla o Danielovi?" rozzářila se a předklonila svou horní část těla, aby mi byla blíž. Grace byla vážně pěkná holka, měla černé vlasy, skoro až po zadek, modré oči a svůdný úsměv. Zatímco mně nebylo moc dopřáno, co se týkalo výbavy hrudníku, Grace si rozhodně nemohla stěžovat. Byla to sex-bomba a hojně toho využívala. Nemohla jsem říct, že to byla nějaká lehká dívka, se svými objevy většinou hned nespala, ale ráda si užívala a tvrdila, že stále nenašla toho pravého. Nemusela mít nouzi o nezájem, kluci na ní stáli frontu. A ona ráda byla ta hodná a pokoušela se mi někoho z řad svých obdivovatelů dohodit. Což jsem vytušila, že i přijde právě teď.
,,Ano" odpověděla jsem jen a čekala, kdy spustí.
,,Takže, Daniel je fakt sladký a umí dobře vařit" zasnila se s širokým úsměvem, ,,kromě toho, má taky úžasného bráchu. Přesně tvůj typ, tmavovlasý, trochu pan záhada.." pohodila vysokým culíkem a já na ni jen skepticky hleděla. Nezklamala.
,,Díky Grace. Vážně si vážím všeho, co pro mě děláš, ale tohle musí přestat" namítla jsem. Za poslední dva měsíce byl tohle už čtvrtý kluk, s kterým se mě snažila dát dohromady. Napřed to byl nějaký opravář závodních aut, Gerett. Potom knihovník Albert, vysokoškolák Moose a prodavač Raphael. A teď další. Začínala jsem toho mít dost.
,,Ale Lacey. Trevor je fakt hezký. Bude se ti líbit, uvidíš" nabádala mě, ale já zakroutila hlavou.
,,Ne, Grace. Zapomeň na to. Nic takového, rozumíš? Nechci, abys mi stále někoho hledala. Až na to budu připravená, prostě to přijde samo"
,,Ty si nedáš říct. Zapomeň už na toho bídáka. Cole je idiot a vždycky byl. Já mám na lidi čuch a on se mi nikdy nelíbil. Měl to vepsané ve tváři, víš? A to jak se nechal obletovat od jiných holek? Když jsem ho tenkrát viděla mluvit s Allie Hurphyovou, měla jsem chuť jít a rozkopnout mu hlavu. Ty jsi byla v tu dobu nějak nemocná a on ti šel nakoupit, pamatuješ? A tam se s ní potkal a strávil s ní na ulici asi dvacet minut. Ona s ním tak okatě flirtovala a on s tím nic nedělal! Až když si mě všiml, došlo mu, že bych mu to hodně rychle vytmavila, přinejmenším ti o tom řekla. Nechtěl problém a tak raději šel. Ale já ti říkám, Lacey.. kdo ví, jak by to skončilo, kdybych nešla kolem?"
Znaveně jsem si podepřela bradu dlaní a zahleděla se do Graceiny tváře. Podobné proslovy jsem si u ní už musela vytrpět nespočetkrát, ale tohle už mě vážně nebavilo.
,,Můžeš s tím přestat? Kolikrát mi to ještě oboucháš o hlavu?" otázala jsem se namíchnutě.
,,Kolikrát jen bude třeba. Než ti dojde, že je načase jít dál" zamračila se a na jeden hlt dopila svou kávu.
,,Myslím, že jen já vím, jak na tom jsem. A neříkám to jen tak pro srandu, že ještě nejsem připravena na nové známosti" odsunula jsem už vychladlý zbytek čaje, položila vedle něj bankovku a vstala. Popadla jsem kabát, který mi v těchto brzkých jarních dnech hodně pomohl s mou nekonečnou zimomřivostí, a vydala se k východu.
,,Jsi tak paličatá, Lacey!" křikla ještě Grace, ale já už vycházela do rušných brooklynských ulic. Neměla jsem náladu na další kamarádčiny řeči, která se tvářila, že ví naprosto všechno o mém životě. Neměla jsem chuť ani na domov a mojí drahou mámu, která byla stále zdrcená z našeho rozchodu, protože už plánovala svatbu. Ale stejně jsem tam zamířila.
Můj vztah s Colem se zdál perfektním. Nosila jsem růžové brýle a nechtěla vidět, že něco není v pořádku. Představovala jsem si s ním ten nejkrásnější život. Velký dům a několik dětí. Nějaké zvíře, možná pes nebo kočka. Romantické dovolené v exotických zemích. Nekonečně zamilovaný mladý pár, který společně zestárne.
Ano. Tak naivní jsem opravdu byla. Život není žádná pohádka a hodně rychle mě z toho omylu vyvedl. Dal mi dokonalou facku, která mě donutila otevřít oči a konečně vidět, kdo ten sladký Cole je. Že to je ničemný záletník a lhář. Že mě nikdy tak moc nemiloval, jak tvrdil. A jak jsem ho milovala já. Nikdy si s semnou nemaloval snovou budoucnost. Popravdě jsem se dost divila, že to vydržel všechno předstírat dva roky. Abych mu nekřivdila, ze začátku to jistě bral stejně. Ale postupem času mu došlo, že dlouhodobé vztahy nejsou nic pro něj. Že mnohem lepší jsou jednorázové známosti. A tak to začal dělat i přes to, že měl vztah, do kterého se mohl kdykoliv vracet. Sprostě mi lhal přímo do očí. A já jsem mu všechno věřila a nepřišlo mi divné naprosto nic. Jeho pozdní příchody, meškání našich schůzek, nezvedání telefonu ani toho, že třeba nebyl doma a tvrdil mi naprosté kraviny. Nesnášela jsem se za to, jak hloupá husa jsem byla. Byla jsem sama sobě k smíchu.
,,Ahoj zlato"
Z myšlenek mě vyrušila máma, která zrovna vytahovala z trouby maso.
,,Ahoj" usmála jsem se a šla si umýt ruce. Poté jsem se vrátila do kuchyně.
,,Kde je Jarius?" zeptala jsem se, když jsem nikde jejího přítele neviděla. Jarius byl fakt skvělý chlap a já mámě jejich vztah moc přála. Byli spolu už téměř čtyři roky. Zasloužila si někoho, kdo nebyl jako můj otec. Byl to hnusný alkoholik, který udělal moc špatných věcí a nakonec ho někdo srazil v autě. Bylo to už skoro deset let, co od nás odešel a pět let, co opustil i tenhle svět. Možná to je ošklivé, ale oběma se nám dost ulevilo. Už nám nikdo nebude otravovat život.
,,Musel si jet něco vyřídit, ale každou chvíli se vrátí. Dáš si s námi kuře?" zeptala se mile. Smutně jsem na ni pohlédla, moc dobře jsem věděla, jak se musí přemáhat. Cola zbožňovala a tak jako já, plánovala nám budoucnost. Měla už dokonale promyšlenou svatbu, a když se náhle konal rozchod, dlouho to vydýchávala.
,,Promiň mami" vydechla jsem znenadání.
,,Nedáš si?" podivila se.
,,Ale to nemyslím. Moc dobře vím, jak si byla radostná ze mě a Cola. I ve tvých očích to byl dobrý kluk. Chápu jak tě zklamalo, když to mezi námi skončilo" ošila jsem se a z vůně pečeného kuřete mi zakručelo v břiše. Mamka odložila pekáč, sejmula chňapky z dlaní a vrhla se ke mně.
,,Ale miláčku" vyhrkla a uvěznila mě v objetí. ,,Já ti přece nic nevyčítám. A s těmi plány, které jsem pro vás měla.. však mě znáš," uchechtla se, ,,všechno mě tak moc nadchne a já ráda spřádám plány dopředu. Ale Lacey, bylo by naprosto špatné setrvávat ve zlém vztahu. Jsi mladá a máš ještě tolik příležitostí!" odtáhla se a pohlédla mi do tváře.
,,Takže z toho nejsi smutná?" ujišťovala jsem se, neboť jsem opravdu nabyla dojmu, že jí to pořádně zklamalo.
,,Ale drahoušku, to víš, že ne. Mrzelo mě to vůči tobě, byla jsi do něj tak zakoukaná a věřila, že vás čeká něco krásného. A potom se stal přesný opak a on ti jen zlomil srdce.." pohladila mě po tváři a vtiskla mi polibek na čelo.
,,Aha.." pousmála jsem se a zašilhala k voňavému pokrmu. ,,Dám si s vámi"
ČTEŠ
POD HVĚZDNOU OBLOHOU ✔
RomanceVlastně byl její život celkem fajn, měla nejlepší kamarádku, fantastického přítele a bezva mámu, která si nabrnkla super chlapa. Úspěšně dokončila školu, našla si práci v kavárně a malovala si pohádkovou budoucnost. Jenže, pak se její život obrátil...