,,Co tím chceš jako říct?"
Grace na mě zírala, paže založené v bok. V modrých očí se stahovala mračna a já vytušila, že bude zle.
,,Nemůžu přijmout tvou nabídku. V sobotu už nemám čas" polkla jsem nepříjemný knedlík, který se mi utvořil v krku, a zamrkala. Možná jsem doufala, že Grace díky tomu zmizí a já se vyhnu nepříjemnému konfliktu, který rozhodně nastane. Ale černovláska tam stále byla, postávala na druhé straně pultu a propalovala mě pohledem. Měla jsem zrovna pauzu, v kavárně nebyla ani noha a já si připravovala nějaký nápoj, který si dám k obědu. Jídlo se mi už ohřívalo.
,,Lacey!" sykla a mohla jsem si jasně představit, jak jí z uší stoupá pára. ,,Tohle pro mě hodně znamená. Je to náš tradiční každoroční nákup letního oblečení! Nemůžeš se na mě přece vykašlat" zavřískla a já byla opravdu ráda, že se tu nacházíme samy. O obecenstvo jsem nestála.
,,Promiň, Grace. Ale co neděle? Nebo další víkend" snažila jsem se navrhnout možné alternativy, ale kamarádka vypadala, že jsem velice ranila její nejhlubší city a žádný jiný den nepřichází v úvahu.
,,V neděli mám rande s Danielem. A příští víkend jedeme k babičce do Filadelfie. Slaví sedmdesátiny" zamumlala uraženě.
,,Já jsem domluvena na sobotu s Ryanem. Někam mě pozval a já mu to slíbila" vsadila jsem na upřímnost. Koneckonců, i ona nemohla jiný den kvůli rande. Takže by to měla dobře pochopit.
,,Co?!" vykvíkla, ,,Ty se na mě vykašleš kvůli tomu skejťákovi?" teď už jí z očí ty blesky téměř šlehaly.
,,Grace.. Neměla bys být šťastná? Celou dobu mě nabádáš, ať si někoho najdu. A když už se teda s někým vídám, je to najednou špatně?" rezignovaně jsem dodělala nápoj, vzala svůj oběd z mikrovlnky a šla si sednout do rohového boxu. Grace nasupeně klapala za mnou. Trucovitě se usadila naproti mně a strčila si do úst žvýkačku.
,,Hele, kočko. Víš, že za tebe budu vždycky ráda, ale tenhle? Já nevím, ale on je fakt zvláštní" povzdychla si a utvořila velikou bublinu.
,,Proč? Protože je jiný než byl Cole, nebo všichni kluci s kterými se scházíš ty?" pozvedla jsem obočí a nabodla na vidličku kousek vařené mrkve.
,,Lacey, myslím to přece dobře" znovu zakoulela bulvami. ,,Ryan se k tobě vůbec nehodí"
,,Ani jsi ho neviděla" poznamenala jsem. Začínala mě mírně štvát.
,,To možná ne," souhlasila a upravila si nenápadnou čelenku,,,ale tihle kluci mají vždycky ten špatný vliv. Představ si to, Lacey. Začneš kouřit, stane se z tebe vandal a budeš mít neustále rozbitá kolena z pádů! To přece nechceš, ne?" přimhouřila oči. Zadusila jsem se zeleninou a musela to zapít.
,,Máš naprosto milné představy" zakroutila jsem nevěřícně hlavou.
,,Párkrát jsem je viděla. Setkávají se na těch U-rampách. Po večerech tam pijí alkohol a kouří bůhví co. Jsou neustále potlučení, když padají a myslí si, jak úžasně u toho vypadají" vyjmenovávala zarputile.
,,Grace.." spolkla jsem sousto a odložila příbor, ,,Ryan možná vypadá podezřele, ale věř mi, že je naprosto v pohodě"
,,Nechápu, jak si s ním vůbec můžeš rozumět" vědomě přeslechla má slova.
,,Taky jsem se tomu divila.. ale možná to je tak dobré proto, že jsme tak odlišní. Jiné světy, které můžeme vzájemně poznat" znovu jsem se pustila do svého oběda. Zvládla jsem ho dojíst bez další přestávky. Grace mě zkoumavě sledovala a snažila se jistě dát dohromady další peprné věty, kterými by mě nejraději obdařila.
ČTEŠ
POD HVĚZDNOU OBLOHOU ✔
RomanceVlastně byl její život celkem fajn, měla nejlepší kamarádku, fantastického přítele a bezva mámu, která si nabrnkla super chlapa. Úspěšně dokončila školu, našla si práci v kavárně a malovala si pohádkovou budoucnost. Jenže, pak se její život obrátil...