Ik kijk Toufik vragend aan. "Wat gezien? Je bent gek, ik weet niet wat je bedoelt maar ik ben onschuldig", zeg ik zonder na te denken. Met die woorden loop ik weg. Zou hij doorhebben dat ik Mustafa leuk vind? Pff als dat zo is dan ben ik zeker dat hij me voorschut zal zetten bij hem. Zo is Toufik. Hij was heel makkelijk om mee te praten, maar zodra hij iemands zwakte kende dan wist hij ook heel goed hoe hij die persoon voorschut kon zetten.
De volgende dag is het opendeur dag en ik en Nora hebben bij mij thuis afgesproken. Als de bel gaat, doe ik enthousiast open en zie een grijnzende Toufik. Hij knipoogt naar me en loopt naar binnen. Achter hem zie ik Nora. "Toufik doet al sinds gisteren zo raar", zegt ze en samen lopen we naar binnen. "Nora kom mee naar boven en help me, ik weet niet wat ik moet aandoen", zeg ik.
Boven laat ik me vallen op mijn bed. "Ik denk dat Toufik het weet", zeg ik. Nora kijkt me geschrokken aan. "Dat ik Soufyan wil?"fluistert ze. "Nee, dat ik Mustafa leuk vind", zeg ik en Nora haalt opgelucht adem. "Vandaar dat die zo raar doet bij jou in de buurt", hoor ik Nora zeggen. "Ik heb het ontkent, dus als hij jou iets vraagt, gewoon ook ontkennen." Nora denkt na. "Weet je, gisteravond deed die wel raar. Die vroeg me of me iets was opgevallen aan jou de laatste tijd, dus ik zei, wa gaat me opvallen je rare", zegt Nora. "Maar genoeg, ik weet wat je moet aandoen." Nora pakt een rode jurk uit mijn kast. "Dit is perfect voor deze gelegenheid."
Samen met z'n drieën nemen we de bus naar onze school. Toufik knipoogt nog naar me voordat hij naar Soufyan toe loopt en uit ons zicht verdwijnt. "Jouw broer begint wel heel irritant te doen", zeg ik zuchtend. "Zolang hij jou niet voorschut zet waar Mustafa bij is dan mag je blij zijn."
Mustafa zien we niet veel later uitleg geven over zijn project. "Hij lijkt zo professioneel", zeg ik tegen Nora. "Ja hé, hij ziet er echt deftig uit vandaag", zegt Nora. Ik ben blij dat ze hem eindelijk een compliment geeft. De rest van de dag circuleren we de hele tijd rond hem. Nora wilt nog Soufyan zien, maar ik ben bang om Toufik weer te zien. Zodra hij begint te praten, is het gedaan voor mij. Ik weet dat Mustafa sowieso weet dat ik hem leuk vind, maar ik wil niet dat anderen dat weten.
"HEE HAYATTT!" roept Toufik wanneer ik en Nora naar de bushalte lopen na een zware dag Mustafa stalken. "Oh nee, hier komt hij weer", zeg ik, maar Nora is blij dat ze Soufyan naar ons toe ziet komen. "Hier", zegt hij en gooit een zak naar me toe. "Wat is dit?" vraag ik. "Dit is toch wat je wou? Ik hoorde je zeggen dat je deze juwelendoos wou", zegt hij en voordat hij wegloopt knipoogt hij nog naar mij. Ik kijk naar de juwelendoos. Het eindejaarsproject van Mustafa.
JE LEEST
I like you
RomanceGa mee met het verhaal van Hayat doorheen haar middelbare school. De strijd tussen de persoon die jij wilt en de persoon die jou wilt...