Deel 3: Eerste middelbaar

55 4 0
                                    

"Nora, ken jij die creepy gast? Die bleef daarstraks hele tijd naar me kijken", zeg ik. Nora denkt na. "Zal ik vragen aan mijn broer?" Ik schud mijn hoofd. "Nee, ik denk niet dat hij belangrijk genoeg is om achter hem te vragen."

Een week later zegt Nora opeens tegen me. "Weet je waar ik aan moest denken?" "Aan wat?" "Iedereen heeft FB, zullen we dat ook aanmaken?" Ik denk na. "Voor wat is dat nodig? We hebben SS", zeg ik. SS is een app van school waar je berichten kan sturen naar leerkrachten. Je kon ook berichten sturen naar andere leerlingen waardoor facebook aanmaken niet echt nodig is. "Ja, je hebt gelijk. We kunnen gewoon via SS communiceren", zegt ze.

Ik en Nora hebben al snel vrienden gemaakt, maar toch brachten we veel tijd door met elkaar. We begrepen elkaar en vertrouwden alleen elkaar. Soms waren we bij de rest, soms alleen. "Weet je wat ik heb gehoord?" "Wat?" "Rachida vindt tas leuk", zegt Nora. We gebruikten vaak bijnamen voor jongens die we knap of leuk vonden. Ik was niet meteen geïnteresseerd in iemand. De zoon van de vriendin van mijn moeder was knap en al, maar niet echt ... jah, ik kan het niet goed uitleggen, niet mijn type? Niet speciaal genoeg om over hem na te denken. "Sinds wanneer vindt ze hem leuk? Ik denk dat alleen meisjes hem willen", zeg ik. Het is een feit, tas was de enige jongen in het eerste middelbaar die echt mooi was. Hij was nogal getint, had mooie bruingroene ogen en prachtig zwart haar. "Jaa, maar hij is raar. Ik heb gehoord dat hij al 2 vriendinnen heeft gehad." "Echt?? Ieuw, zo jong en een vriendin?" Ik vond zo'n gasten erg onaantrekkelijk. Op dat moment komt Mariam naar ons toe. "We moeten vandaag die opdracht afgeven", zegt ze. "Welke opdracht?" "Die van nederlands." Ahh, gelukkig heb ik die al afgedrukt", zegt Nora. "Watt?? Ik nog niet", zeg ik. "Ga snel afdrukken in computerlokaal, pauze is bijna gedaan", zegt Mariam. "Oké, ik kom zo terug", zeg ik en haast me.

Meestal zitten ik en Nora tussen de grens van de kleine en grote speelplaats. Als ik de trappen opga om naar de computerlokaal te gaan, zie ik Creepy gast. Hij komt de trappen af en doet niet eens moeite om ver van me te staan. In plaats daarvan raken onze schouders elkaar. Hij zegt niks en gaat gewoon door alsof er niks aan de hand is. Ik kan het niet laten en draai me om. Vandaag heeft hij een grijze jogging aan en een zwarte pull. Hij is lang en heeft bruin, gekruld haar. Hij heeft geen baard en is getint. Hij was schattig. Creepy gast was ergens wel schattig, maar raar. 

I like youWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu