"Jednou jsem na brigádě přesvědčil chlápka, aby si koupil dámskou bundu. Nejspíš mu doteď dělá parádu," vyprávěl Luke, když jsme se dostali k tématu "humorné historky či trapasy".
"Já zas dala jedný ženský citronovou zmrzlinu místo vanilkový. Šklebila se tak, že nenašla spropitný," přidala se Agnes.
"Cos čekala, po kyselý zmrzlině?" nechápala jsem.
"Agnes dostává totiž dýška, i když si splete příchutě," ozval se Kaiden, "Její úsměv osladí život víc než nějaká zmrzlina."
Po takovém vyznání samozřejmě následoval vášnivý polibek, div že nepřevrhli loď. Odolala jsem nutkání máchnout trošku víc pádlem a zchladit je sprškou vody.
"Zmrzlina je zmrzlina," zamumlala jsem. Copak se dá úsměv srovnávat s lahodným mraženým krémem v letním parnu? Se zmrzlinou, která se vám rozplyne na jazyku, načež nabydete dojmu, že tak dokonalý vynález by mohl zajistit světový mír?
"Co tím chceš říct?" zaslechla mě Agnes.
"No... sebesladší úsměv nemá nárok na to, předčit pořádnou zmrzku."
"A Caitlin ví, o čem mluví," dobíral si mě Kaiden, přičemž mi věnoval právě jeden ze svých specifických úsměvů, jehož vinou jsem ve svém názoru poněkud znejistěla.
Kupodivu se rozmohla diskuze porovnávající problematiku ideálních protějšků a zmrzliny. Asi už nám z té všudypřítomné vody šplouchalo na maják.
"Mluvíš jako někdo, komu se nikdy nepodlamovala kolena z nějakýho fakt pěknýho týpka," obrátila se ke mně Agnes.
"Ale kdeže. Prostě si jen myslím, že dobrá zmrzlina tě uvede do podobnýho stavu štěstí."
"To si namlouvají jen nezadaní," plácnul Luke.
"No dovol, pokud vím, ty jsi taky single!"
"Jó, ale už jsem byl s takovejma holkama, že by zmrzlinu hravě strčily do kapsy."
"Nechápu, proč by to ale nemohlo bejt srovnatelný," stála jsem si za svým, "Asi jste neochutnali tu správnou příchuť."
"Jaký nejlepší líbání jsi zažila?" udeřila na mě Agnes.
"Co? To se mě teď jako normálně na tohle ptáš?" zakoktala jsem se.
"Jó. Každej zažil nějakej top polibek, ne?" hledala podporu u kluků.
"Tak já doufám," uculil se Kaiden, s neochvějnou důvěrou v přesvědčení, že Agnesina nejlepší zkušenost proběhla právě s ním. Nepochybuji, že pro něj to nejlepší bylo.
"U nás se to nehodí říkat, když jsme spolu," zmrazila jeho úsměv. Chce tím snad říct, že zažila jinde lepší?
"Já se klidně pochlubím," odvětil suverénně Luke, "Loni v létě, na takovým večírku... Hezká bloncka, bylo to fakt hustý."
"Možná tomu hodně pomohlo, žes byl namol," zachechtal se Kaiden.
"Tos ji teda měl vidět. Byla trochu jako ty, Agnes."
"Né, fakt? To je milý, díky."
Protočila jsem očima. Ano, víme, Agnes je prostě úžasná a dokonalá a její jediná chyba, zdá se, je, že občas poplete zmrzliny. Což ale nikomu nevadí, protože to jednak vyváží její úsměv, jednak už tam možná ani nepracuje... Já teda dostat citronovou zmrzlinu místo -
"Tak se pochlub, Cait, nic o tvým milostným životě nevíme," vyzvídala Agnes. Trošku ve mně zatrnulo.
"Jo, proč se nesvěřit?" mrkl na mě Kaiden, "Pověz nám o svým nejlepším líbání."
Zablýsklo se mu v očích, což mi připomnělo minulost. Jako bych se zase ocitla na gauči při té pitomé hře, a byla vyzvána k něčemu, do čeho bych se sama nehrnula.
"Eh, totiž..." zadrhla jsem se. Moje nejlepší líbání? No, ne že by bylo tolik z čeho vybírat. Zdaleka nemám takové zkušenosti jako ostatní. V podstatě... můj jediný pořádný polibek proběhl právě s Kaidenem. Ups. Tedy... nebyl vůbec špatný, takhle zpětně, vlastně by se mohl umístit na příčku nejlepšího líbání...
... to ale přece nemůžu říct! Ne před ním, ne jeho přítelkyni. "Jó, vlastně nejlíp se mi líbalo s Kaidenem, celkem bych si to i zopákla, čistě pro připomenutí, že jo." Nepřipadá v úvahu!
Musela jsem jim, samozřejmě, zalhat. Nic jiného mi v té chvíli nezbývalo!
"Před dvěma roky, totiž... Byl to fajn týpek, byla to spíš taková jednorázovka..."
"Tak jednorázovka, jo?" nadchnul se Luke, "To bych tě teda netipoval."
"Tak na nějakej dlouhodobější vztah to nevypadalo," protáhla jsem nejistě.
"A? To je celý?" nedala si Agnes pokoj, "Co nějaký podrobnosti? Kde to bylo?"
Sakra. To je teda křížovej výslech. Kde jsem se tak mohla líbat? Mejdan mi nesežerou, už takhle je to podezřelý. Nějaký snědý číšník mě zatáhl do přítmí na dovolené s rodiči? To je blbost, pak budou chtít vědět jméno, a copak já znám chorvatský jména?! Co zámecká zahrada? To by bylo okouzlující zákulisí... Ale to by musel bejt nějakej průvodce nebo maximálně sexy sekuriťák u vchodu do galerie. Přemýšlej, Caitlin, hni tím mozkem!
"Nic zvláštního. Jen spolužák ve škole," vypadlo ze mě konečně. Vážně? Ty máš teda dost chudou představu o romantice!
I ostatní se zdáli být touto "pikantností" zklamaní.
"Byl vážně sexy," snažila jsem se obhájit.
"Jasně," usmála se na mě Agnes soucitně.
Povzdychla jsem si. Nu, hlavně že jsem se z toho nějak vyvlíkla.
Ovšem, lež mi s navijákem spolkla jen část posluchačstva. Kaiden se na mě podíval pohledem, jemuž jsem snadno porozuměla: nevěřil mi ani slovo. Přesto si tajemství o našem polibku nechal pro sebe. Za což jsem mu byla dosti vděčná.
ČTEŠ
Na vodě
Storie breviLéto u vody s pohledným týpkem a přáteli se zpočátku Caitlin jeví jako prázdninová idylka. Jen kdyby si ten týpek nepřivezl neplánovaně i přítelkyni, která vypadá, že svou dokonalostí předčí absolutně všechno. Caitlin víc než pěkné kluky přitahuje t...