Korea, 8 Mac 2020. 11.15 pm
klek !
jaehyun yang sedang menonton televisyen memandang sekilas ke arah pintu. hyejin melangkah longlai masuk ke dalam rumah. wajahnya kelihatan sembab.
"kau asal balik lambat?" soal jaehyun.
"kenapa saya balik lambat?" hyejin memandang kembali jaehyun, rasa sebak pada dirinya kembali. rasanya seperti dia akan menangis bila bila masa.
"Kau pergi kubur bapak kau ke" Jaehyun tersenyum sinis melihat hyejin dalam keadaannya begitu.
"Nae, kubur bapak saya yang awak tak pernah langsung nak kesahkan"
Hah geli jaehyun mendengar apa yang hyejin katakan, mahu tercetus gelak jaehyun.
"aigu aigu, kenapa aku nak kena kesah pasal bapak kau? Kau pon tak kesah pasal orang tua tuh" kata jaehyun.
"selama ni saya ikut je kehendak awak. saya sanggup tinggalkan mak ayah saya sebab awak. awak sedar tak tu jung jaehyun !" suara hyejin naik seoktaf.
"Tch HAHAHA" jaehyun tergelak besar. Dia bangun dari sofa dan berjalan kearah hyejin.
Hyejin yang melihat jaehyun sedang mendekatinya itu melakah setapak kebelakang. Tersedar dia sudah membuat kesilapan besar.
Dia memandang jaehyun dengan mata yang sudah berkaca takut perkara apa yang bakal menimpanya.
"wah, beraninya kau sekarang" jaehyun mengusap kepala hyejin dengan lembut. Hyejin hanya mendiamkan diri memandangnya.
Kak!
Jaehyun menarik rambut hyejin kuat kebelakang. Dia mencengkam rambut wanita itu dengan kuat.
"kau yang bodoh dengar cakap aku buat apa" sarkastik jaehyun membalas.
Dia kemudian menolak kepala hyejin sehingga kepalanya terhentak kuat di dinding.
"kesian kau kan, bapak dah mati. Nak tak aku hantar kau jumpa bapak kau?" jaehyun melihat hyejin yang sedang mengerang kesakitan dilantai ruang tamu.
"jaehyun.. Sakit.. " hyejin meminta tolong sambil matanya dipejamkan. Darah yang keluar dari kepala hyejin mula mengalir dengan banyak.
Dia memegang bahagian kepalanya yang berdarah untuk menghalang darah mengalir dengan lebih banyak.
Jaehyun duduk bercangkung dihadapan hyejin.
"jadi duit bapak kau macam mana?" dia bertanyakan soalan itu kepada hyejin. Hyejin hanya diam menahan rasa sakit di kepalanya. Matanya semakin lama semakin kabur untuk melihat.
"pastikan duit tu kau yang dapat." sambung jaehyun lagi. Dia kemudian meludah ke sebelah kirinya.
hyejin terus tidak sedarkan diri setelah itu. jaehyun hanya memandang hyejin, tiada langsung terbit rasa risau dalam dirinya.
dia kemudian berlalu pergi meninggalkan hyejin lalu masuk ke dalam bilik.
***
Masa berlalu dengan pantas, hyejin masih terbaring tidak sedarkan diri.
"argh" hyejin bangun dalam keadaan mamai. dia memegang kepalanya yang masih berdenyut.
hyejin menjeling sekilas ke arah jam dinding.
2 pagi.
jaehyun hanya membiarkan isterinya di situ. langsung tidak ambil tahu.
"bangun dah?"
"aku nak kau lap darah kau nanti. jijik aku tengok" kata jaehyun. dia kemudian berlalu ke pintu dan berura ura mahu keluar rumah.
"awak memang langsung tak ambil tahu pasal saya?"
jaehyun tidak menjawab, dia langsung keluar daripada rumah.
air mata hyejin mengalir deras tatkala jaehyun hanya meninggalkan dia begitu sahaja. dalam keadaan dia yang masih sakit.
-Hii, huhu masin nak mintak maaf kalau tarikh tukar2 masin baru perasan salah tulis tarikh ritu hehe-
YOU ARE READING
Me and My Husband || JJH
FanficAnd I am the idiot with the painted face In the corner, taking up space But when he walks in, I am loved, I am loved. ✎ ᴀ ᴋᴜᴀᴄɪʟᴇᴇ'ꜱ ꜰɪʀꜱᴛ ꜰᴀɴꜰɪᴄᴛɪᴏɴ start : 5 November 2020 complete : On Going