Korea, 22 mac 2020, 6.00pm
"johnny ya tak perlu teman saya naik. saya ok je naik sorang" hyejin mendongak memandang lelaki yang berjalan disebelahnya itu.
johnny sedang membawa dua beg plastik yang mengisi bahan keperluan rumah untuk hyejin.
"aniyo gwenchana bukan berat pon" johnny menggeleng perlahan sambil tersenyum.
dalam perjalanan pulang mereka singgah ke pasar raya kerana puan Seo meminta johnny untuk membeli barang dapur.
hyejin hanya mengikut kata ye lah dia sedang menumpang kereta orang takkan dia mahu menyuruh johnny untuk menghantarnya pulang segera.
hyejin hanya membantu johnny pada awalnya dengan membaca senarai makanan yang puan Seo minta sehingga akhirnya johnny menyuruh hyejin untuk mengambil barang yang dia mahu dengan niat ingin membelanjanya.
Hyejin cuma ambil barangan keperluan yang dia perlu ada dan membayarnya dengan beberapa won yang dia tinggal.
tetapi Johnny menambahkkan beberapa lagi barangan dapur untuk hyejin katanya itu terlalu sikit untuk dimakan dalam sebulan. Hyejin menolak semua makanan yang diberi johnny pada awalnya tetapi dia tetap berkeras untuk hyejin ambil makanan itu
Hyejin mengambil kedua beg plastik yang berada ditangan johnny dan menunduk tanda terima kasih apabila mereka sampai di depan pintu rumah hyejin.
"terima kasih johnny tolong saya harinih"
"erm" johnny mengganguk
"jaga diri saya balik dulu ye. Jumpa tiga hari lagi" dia menghadiahkan sebuah senyuman kepada hyejin sebelum beredar dari situ.
Hyejin melihat Johnny pergi sehingga dia mula turun dari tangga. Hyejin berpaling semula dan mengetuk pintu sebelum masuk ke dalam rumah.
Jaehyun yang sedang menunggu air menggelegak mengalihkan kepalanya ke arah pintu masuk dan melihat isterinya membawa dua beg plastik yang berisi barang dapur.
Gadis itu melangkah ke dapur dan meletakkan barang itu diatas meja makan.
"banyak makanan kau bawak balik" kata jaehyun yang berada disitu.
"eo tadi saya pergi beli barang dapur ni kat pasar raya" jawab hyejin
Jaehyun membuka kedua plastik beg yang berada di depannya. Pandangannya tertumpu pada satu beg daging yang berada disitu
"daging gred A? Pergh daging mahal nih mana kau dapat duit nih pompuan. Time aku mintak duit kau cakap takde. Kau pergi jual diri ke apa sampai dapat duit boleh beli benda nih" jaehyun mengambil dan membelek pek daging itu.
"aniyo tuh kawan saya yang belikan dia yang nak belanja saya" jawab hyejin ragu ragu
"ouh. " jaehyun mencampakkan semula daging tadi ke dalam plastik.
Hyejin menuju ke arah bilik tidur kerana kepalanya mula berdenyut semula.
Belum sempat dia memulas tombol pintu, pintu biliknya sudah terbuka. seorang wanita keluar dari biliknya dengan sambil membetulkan sedikit pakaiannya.
"ouh-" gadis itu memandang hyejin dan melambaikan tangannya kepada dia "hi girl" katanya tersenyum
"jaehyun ah saya nak balik dah nih" panggil gadis itu.
Jaehyun mendekati wanita itu sebelum menghadiahkan sebuah ciuman pada bibirnya dengan agak lama di depan hyejin.
Hyejin terdiam. Dia terkedu dengan apa yang dia nampak sekarang di depan matanya sendiri. jaehyun sudah berani bawa perempuan masuk ke dalam rumah.
Gadis itu mengambil kasutnya yang disorok di bawah almari dan keluar dari rumah itu dengan menutup pintu.
"apa nih jaehyun?" hyejin memandang jaehyun dengan mata yang memerah. Dirinya sangat marah sekarang.
"APA NI JAEHYUN?!" hyejin melamparkan beg tangan yang berada padanya kepada jaehyun.
"AWAK DAH GILA KE? BERANI AWAK BAWAK BALIK PEREMPUAN?!" Hyejin menjerit sepuas hati kepada lelaki itu. Lelaki itu menutup telinganya menandakan dia rimas. Tiada rasa bersalah dan kesal.
"BODOH KAU JAEHYUN " Hyejin menumbuk dada jaehyun sekuat hati dan terduduk dilantai.
Dirinya menangis semahunya. sungguh dia menyesal percayakan jaehyun dan mengenali jaehyun. dia benci diri sendiri sebab selalu letak jaehyun yang pertama.
Tetapi apa yang jaehyun balas? jaehyun hanya membalas dengan melayan dia seperti patung yang tiada perasaan .
"KAU HAHAHA BAWAK BALIK PEREMPUAN? DASAR SYAITAN!" Hyejin melemparkan kerusi meja yang berada bedekatan dengannya.
Jaehyun melihatnya dengan perasaan penuh muak dia memegang muka hyejin dengan cengkaman dan menahan marah
"Bodoh kau bising lah!" jaehyun menolak muka hyejin ketepi kepala hyejin tersentak ke kiri begitu juga badannya
"Bising! Bising!" jaehyun menekup telinganya tanda dia tidak suka dengan jeritan hyejin.
Dia mencengkam rambut hyejin dan menarik wanita itu ke sinki dapur.
"perempuan bawa sial"
'TAK'
'TAK'
kepala hyejin dihentak ke sinki. Darah mula keluar dari kepala hyejin dengan banyak. Dia melepaskan gadis itu jatuh ke lantai sebelum mengambil cerek panas yang baru dimasaknya tadi.
"ARGGGG"
Hyejin menjerit kesakitan bila air panas dituang ke atas perutnya. Dia meronta meminta jaehyun untuk berhenti.
Lelaki itu hanya menghiraukan rontaannya malah air panas itu terus dituang hingga hyejin dapat rasa seperti kulit pada perutnya sudah melecur teruk.
Tidak cukup dengan itu, jaehyun kemudian menampar muka hyejin berkali kali.
"jae..." minta hyejin agar jaehyun berhenti.
Jaehyun bangun dari lantai dan memberi tendangan pada hyejin.
Badan hyejin diseret ke bilik stor dan tubuhnya yang kecil itu dicampak ke dalam stor.
"kau duduk sini sebab kurang ajar dengan aku" jaehyun meludah ke tepi dan menghentak pintu bilik stor sebelum menguncinya dari luar.
Hyejin terkulai di lantai dalam bilik yang berhabuk ditemani dengan kotak yang berisi banyak barang
'tuhan kau ambil sajalah nyawa aku. Aku sakit'
Pinta hyejin. Dia batuk darah dan matanya mula terpejam.
Selmat hari raya ^_^
YOU ARE READING
Me and My Husband || JJH
FanfictionAnd I am the idiot with the painted face In the corner, taking up space But when he walks in, I am loved, I am loved. ✎ ᴀ ᴋᴜᴀᴄɪʟᴇᴇ'ꜱ ꜰɪʀꜱᴛ ꜰᴀɴꜰɪᴄᴛɪᴏɴ start : 5 November 2020 complete : On Going