XL - La vie est belle

17K 1K 428
                                    

Life is beautiful

Sebelum baca lebih baik, tengok balik chapter VIII - Attends, quoi?! Nanti pening sikit >_<♥️

THANKS UNTUK YANG FOLLOW AUTHOR, KORANG MEMANG TERBAIK! ❤️

THANKS JUGA YANG VOTE DAN KOMEN CHAPTERS DMC SEBELUM INI! ❤️ BERHARAP TIDAK TERLALU HAMBAR ENDING. SORRY LEWAT! 😔❤️

AKU bahagia yang dia bangun dari koma. Mengantuk. Aku terbangun dan mata susah untuk buka. Kesian Aiden, boleh aku buat hak katil ni pula. Betapa rindu dan risaunya aku menunggu. Mata Tengku Faliq Aiden direnung aku lama. Tiba-tiba aku merasakan ada orang mengoncang badanku.

"Medina, bangunlah." Suara Dyara! Aku terus membuka mata dengan terkejut. Terus rasa sakit meresap ke seluruh badan terutama sekali ke otak. Eh, kenapa dengan aku ni? Kaki aku pun sakit. Kenapa ni? Aku cari Aiden di sebelah. Bukan dia peluk aku ke tadi? Gelabah. Kenapa bilik ni nampak lain?

"Bangun pun kau, Med. Aku ingatkan kau tak bangun dah lepas jatuh tangga dalam rumah baru kau tu." Rumah baru? Apa maksud Dyara? "Weih, mana Aiden? Rumah baru? Apa kau merepek ni? Aiden dekat mana? Dia kemalangan kan? Kenapa aku je dalam ni?" Aku mula mencari dengan cemas. Wajah Dyara dipandang hairan, dia malah menunjukkan reaksi yang sama seperti aku.

"Kau dah kenapa? Sejak bila Faliq kemalangan? Kau dengan aku seminggu lepas, kita datang nak bersihkan rumah baru tu. Kan kau dengan Faliq nak kahwin tapi kau jatuh tangga. Berlaku pendarahan dalam otak, kau koma selama dua minggu. Perkahwinan terpaksa ditangguhkan sampai sekarang." Aku sudah ternganga. Takkan semua ini... Sebelum ini hanya mimpi sewaktu aku koma? Tak, aku tak percaya! Tapi memori aku sebelum terjatuh tangga itu bermain dalam fikiran.

Langkah aku terhenti apabila telinga aku terdengar suara orang. Lydia? Aiden? Diorang dah ada dekat sini?

" Kenapa kau tak setuju dengan aku? Medina tu bakal isteri kau tahu tak? Tolonglah, Faliq. Kau tak boleh buat dia macam tu. Tak kesian ke kalau kau mainkan perasaan dia?" Suara Lydia jelas kedengaran. Mereka bergaduh?

Sebab aku?

Tak, tak, tak boleh! Aku taknak aku jadi punca!

Aku laju menurun anak tangga lagi. Sepertinya mereka berdekatan dengan koridor tingkat tiga.

"Kenapa? Bukannya aku dan Medina ada perasaan antara satu sama lain pun. Lagipun perkahwinan ni dirahsiakan orang lain. Kau tak boleh macam ni, Lydia. Aku nak kau." Kaki aku bergerak laju lagi. Aku.. Aku taknak jadi punca diorang putus. Diorang bergaduh. Diorang bermusuh. Aku.. Aku.. Aku bukan seorang yang pemusnah kebahagian orang lain!

"Kau dah ada Medina, Faliq."
" Lydia, tolong faham. I don't"

Telinga aku tak sanggup nak mendengar pergaduhan mereka tetapi kali ini aku mesti jernihkan keadaan. Langkah semakin laju sehingga aku sendiri tidak sedar di mana aku memijak. Hujung.. Kaki aku memijak... Permukaan anak tangga itu terlalu hujung.. Badan aku tidak dapat diseimbangkan.

"Medina!!!!" Suara Aiden?

Aku merasakan badan aku melayang.
"Arghhhhh!" Apa yang aku boleh buat ialah menjerit sekuat hati dengan takut sebelum... Badan dan kepala aku terasa sakit dengan hentakan. Aku.. Aku tak sedarkan diri.

Aku hanya berada dalam mimpi ke sebelum ni?

"Jadi Aiden tak menyanyi pun dalam kelas untuk aku? Dia pernah nyanyi. Sampai kita berdua gementar pegang tangan bersama tu. Aiden..." Air mata aku jatuh. Takkan semuanya hanya mimpi?

Dear Mr Crush!✔️Where stories live. Discover now