READERS POV
"Mummy!!!! Daddy!!!!" Tangisan budak berusia lima tahun itu tidak berhenti dari tadi. Jari jemari kecilnya mengenggam erat pagar besi itu.
Sukar untuk Mrs Laura memberitahu cucunya tetapi jika tidak diberitahu pun, budak perempuan itu sudah dapat agak apabila melihat peristiwa tadi di tanah perkuburan. Hendak dipujuk, Medina sudah melarikan diri dari rumah untuk ke tanah perkuburan. Hanya sekali datang, dia sudah ingat tentang arah jalan. Hujan yang sudah rintik membasahi bumi dibiarkan dirinya.
"Mummy... Mummy cakap nak belikan Medina hadiah..." Mata hijau emerald miliknya merenung batu nisan di sebelah pagar yang dipegang. Dia tidak tahu cara untuk masuk ke dalam kawasan itu.
"Daddy... Daddy cakap nak dukung Medina..." Air mata yang mengalir turun seperti hujan.
"Siapa nak kiss pipi Medina kalau mummy tidur dekat sini... Mummy... Daddy... Jomlah balik. Kenapa grandma cakap mummy dengan daddy nak tinggal sini?" Kulit cerahnya sudah bertukar menjadi merah. Air mata dilap dengan tangan juga walaupun hujan sudah membasahi badannya. Sejuk. Dia mula berpeluk tubuh.
"Mummy... Daddy.. Tak sejuk ke.. Jomlah balik... Medina ada buat salah ke? I'm sorry.. Please.. Please.. Medina janji Medina dengar cakap mummy dan daddy. Medina janji Medina sayang mummy dan daddy banyak lagi! Mummy... Daddy.." Dia sudah terduduk di tepi pagar itu. Langit semakin gelap. Guruh dan kilat saling menyambar. Medina terus menekup mukanya dengan badan mengiggil. Sungguh dia amat takutkan keadaan seperti itu.
"Mummy.. Daddy.. Sudahlah menyorok. Medina takut ni... Mummy... Daddy..." Tangisan hujan yang membasahi dirinya seolah berhenti. Budak berambut dirty brown itu mengangkat kepalanya. Ada sepasang suami isteri dan budak lelaki di hadapannya sedang memegang payung.
"Medina? Ya Allah, sayang. Kenapa ni?" Wanita itu terus tunduk untuk melihat keadaan Engku Medina Syafiyya.
BEBERAPA TAHUN BERLALU
MEDINA's POV
"Kau buat apa tadi dekat sana?"
Diam.
"Bagitahulah aku. Kau nak toys? Aku ada banyak." Tengku Faliq Aiden menarik kotak permainannya ke arah budak perempuan yang seumur dengannya. Mata hijau emerald aku memerhati gerak geri budak lelaki di hadapannya.
"Nah, aku bagi kau yang ni. Ini paling aku suka tapi aku nampak kau renung je yang ni. Mesti kau suka. Ambil lah."Patung beruang panda dihulurkan kepada diriku.
YOU ARE READING
Dear Mr Crush!✔️
RomantizmThe more you hide your feelings for someone, the more you fall for them. Dupdap dupdap dudap! Jantung berdegup laju setiap kali majlis dinner satu keluarga! Setiap tahun perasaan itu juga yang dirasanya dari kecil lagi. Engku Medina Syafiyya nama di...