XXII - Je suis sans voix

14.2K 1.2K 203
                                    

I'm speechless



Aku makin menekup wajahku apabila terdengar suara itu. Bukan semua pengawas ada perjumpaan ke? Apa yang Aiden buat dekat sini?!

"Engku Medina Safiyya binti Engku Rayyan."

Aku terdengar yang suara Aiden sangat dekat dengan aku. Berkali-kali dia memanggil nama aku tetapi aku masih tidak mengangkat wajah. Aku duduk di atas rumput tebal itu dan wajah tunduk merapat pada bawah. Tapak tangan menjadi penghalang. Aiden tak boleh tengok wajah sembam dan mata merah aku.

"Medina?"

"Medinaaaaaaaa." Bahuku digoncang perlahan. Aku masih tidak berganjak.

"Ma Minette."

Badan aku dah mengiggil sebab dia panggil tu dan nada dia jadi lain dari sebelum panggil nama aku tadi.

"Ma... Minette." Rambut aku pula terasa bergerak. Dia usap kepala aku ke?!

"Minette... Angkatlah kepala tu, hm. Mr Crush nak tengok muka ni." Asal dengan Aiden ni?! Ugh! Aku dahlah dengar suara dia pun hati dah goyah.

"Ma Minette."
"Aku bukan kitty kaulah, Aiden!" Marahku sambil menempis tangannya. Kepala dah memang diangkat dan reaksi marah. Hidung acah kembang kempis dah. 'My Kitty' huh? Dia tahu kan yang aku tak suka dan takut kucing. Biar dia sorang jr yang curang dan sayang Yuki dia sudalah, haish!

"Eh biarlah aku nak gelar kau apa pun, salah ke ku panggil kau dengan benda yang aku suka?" Ya Allah! Dari dahii berkerut dek marah terus pudar. Aku spontan mengalihkan muka ke arah lain kerana malu. Aiden ini kalau tak buat aku blushing macam sekarang memang tak sah!

Terasa daguku disentuh dan ditarik menghadap wajahnya atau lebih tepat lagi mata aku tepat pada sepasang matanya. Indah. Terlalu indah ciptaan Tuhan. Aku tersasar lagi dengan pandangan ini.

"Kau menangis,huh?" Ibu jarinya menekan pada pipi aku sambil bergerak ke atas dan bawah. Aku terasa pipiku sedang diusap lembut dan bibirnya tersenyum lembut. Jantungakubuathallagiiiiiii hshjskskjshjshsshd. Rapatnya muka dia dengan aku ahhhhuwhasjkcjhjhkh...

"Tapi kau menangis pun comel, Medina. Aku tahu yang aku tak salah waktu aku cakap." Pipiku makin digusti dengan jari jemari runcing milik idol sekolah ini atau boleh aku katakan yang dia ialah mr crush aku. Hmm.. Comel? Aiden ni.... Ughhh..

"Kenapa diam je? Kenapa menangis ni, hurm? Kenapa duduk dekat sini seorang diri je? Maaflah, Minette. Aku tanya sebab aku risaukan kau. Aku taknak kau sedih. Lagi-lagi kalau duduk sini seorang diri. Kalau kau nak meluah masalah, aku ada je dengan kau. Mr Crush kau kan, Minette." Ibu jarinya menekan pada kulit pipi aku lagi dengan senyuman mautnya.

Dia ni sengaja bagi serangan dekat aku kan? Aku nak jawab tapi lidah aku kelu sebab senyuman dia. Aku nak pandang mata dia dengan lama tapi dia tak berhenti menatap aku. Aku nak bereaksi normal dan berakhir dengan mengiggil kerana jarinya rajin mengusap pipi aku.

I'm speechless.

Aku nak mengadu... Aku tahu aku manja tapi aku malu.. Aku tak tahu nak kongsi dengan siapa sekarang ni.

"Aiden... Kau... Kau nampak aku macam jijik tak? Aku yang desak kau waktu tu.. Aku cuma taknak kau tinggalkan aku. Aku murah sangat ke, Aiden? Aku... Aku hina sangat ke? Kenapa diorang tengok aku macam tu? Diorang tak tahu apa-apa pun tentang aku. Diorang main kutuk dan mengata je tapi hakikatnya apa yang diorang hina tu betul-betul gambarkan diri aku." Air mata aku mengalir lagi. Kenapa tak ramai orang yang pernah faham aku?

Aku pun taknak hidup macam ni. Aku tak pernah minta pun hidup macam ni tapi aku masih bersyukur sebab ini hidup aku.
Aku tahu aku perlu kuat untuk hadapi dugaan hidup tapi aku masih tak nafikan yang ia kadang-kadang menyakitkan :')

Dear Mr Crush!✔️Where stories live. Discover now