I am yours
Pendek dan banyak typo 🥺❤️ sorry idea kurang
nk letak gmbar hantu tapi nanti kena kecam. Hiks❤️ THANK YOU SO MUCH SUDI KOMEN DAN VOTE CHAPTERS SEBELUM NI💓✨♥︎BEBERAPA MINGGU BERLALU♥︎
AKU menghembus nafas setelah menarik nafas dengan dalam. Bosan. Kenapa aku ditugaskan semak fail murid untuk acara sukan yang akan datang? Semua murid dalam kelas aku boleh pula menghias padang, khemah dan menolong cikgu di stor sukan manakala aku dan Aiden dibiarkan di sini. Sepatutnya ada Dyara sekali tapi pandai pula dia mengelak untuk masa aku dan Aiden. Haish Dyara ni kan... Boleh pula dia tolong budak kelas sebelah.
Terasa nak curi tulang dari memeriksa fail yang Aiden beri beberapa minit lalu jadi aku letakkan kepala di atas meja. Pipi dikembungkan, aku nak balik! Lambat lagi ke nak habis sekolah? Kalau aku tahu semua orang sibuk dengan hari sukan bakal datang lebih baik aku duduk rumah layan Netflix. Hidup Medina!
Sibuk pipi dikembang seenak pau, rambut hadapan yang jatuh terjuntai aku seronok meniup perlahan. Walaupun tengah hari aku dapat merasakan sedikit angin dari luar dan selebihnya dari kipas atas. Angin yang kuat, nyaman dan selesa buat mata aku makin berat. Aku memejam mata sekilas, selesa! Macam dah berbulan bulan tak rehat dan tidur. Ini yang dikatakan nikmat tidur dalam kelas!
"Medina sayang." Oops! Suara perlahan tu memanggil. Dengan aku je Aiden jadi soft spoken. Aku terus membuka mata emerald green kembali dan berniat untuk tegakkan badan kembali tetapi usahaku terbantut. Saat...
Mata aku dan Aiden bertembung.
Sejak bila Aiden letakkan kepala dia juga atas meja sebelah aku dan sekarang kitorang saling merenung dan bertentangan mata? Jantung aku... Tak kuat.
"Kalau kau tak tolong aku, siapa lagi nak tolong? Insyeerah? Rania? Yaana? Nayla?" Aku terus merengus apabila mendengar nama nama itu. Badan tanpa disuruh terus spontan menegak kembali sebelum mencapai pen. Kerja diteruskan! Tak rela diganti dengan semua lalang tu.
"Hm? Cemburu? Medina sayang cemburu ke?" Pipi aku dicucuk dengan belakang pen sambil si dia sibuk mengusik aku. Aku pula? Apa lagi? Mencebik tak ingat dunia. Ada je kan niat Aiden ni nak mengacau aku. "Mana ada.. Merepek jelah..." Aku mengalih ke arah kertas di hadapan. Pen itu bercium lagi dengan kulit pipi aku, dalam pula tu. Tak cukup dengan tu, dia tekankan lagi.
"Med sayang walaupun bagi aku muka kau marah nampak comel sangat tapi aku taknak Minette aku marah dan sedih selalu. Cemburu dengan perempuan lain pula. Datanglah seribu mana pun dalam kelas ni, orang pertama aku cari bila masuk tu kau. Orang pertama aku nampak tu kau." Aku berdecit walaupun dah nak mengeletis dekat sini. Kawal tu, Medina!
Pen ditarik semula dari bersentuh dengan pipi aku. Kurang tekanan tu. Bagus!"Sebab aku sayangkan kau jadi aku nampak kau jelah." Bisikan Aiden sebelum aku dapat rasa hujung pen tu melekat lagi dekat pipi kanan aku. Eh kejap.. Lembut je.. Sedar tak sedar, Aiden kiss pipi aku dan bukannya pen lagi! "Aiden.. Aiden.. Apa ni?" Aku spontan menyoal dengan kekok. Mana pernah nak kiss bagai ni lepas balik dari resort tu dulu. Aku dengan Aiden jalankan kehidupan yang normal balik, Pergi sekolah balik sekolah dan sibuk dengan pelajaran.
"Eh biarlah, kiss pipi isteri pun salah? Berdosa ke?" Itu yang Aiden balas sebelum hidung aku dipicit Aiden. Aku merengus sebelum membalas dengan menconteng pen ke arah wajahnya tanpa fikir panjang. Argh, letak jelah!
YOU ARE READING
Dear Mr Crush!✔️
RomanceThe more you hide your feelings for someone, the more you fall for them. Dupdap dupdap dudap! Jantung berdegup laju setiap kali majlis dinner satu keluarga! Setiap tahun perasaan itu juga yang dirasanya dari kecil lagi. Engku Medina Syafiyya nama di...