الحلقة الثانية

13.2K 315 12
                                    

الحلقة الثانية ...⁦❤️⁩
#محاكمة_شيطان_الحب 🖤

لاتخاف !!!! فالقدر يفعل ما يشاء ...ونحن نصبر قدر مانشاء !!!....

شريف بحزن وغضب ...مستحيل لاااااااااااااااا .

الدكتور بتفهم ...اهدي ياشريف دي معجزة ان اروي عائشة ....

شريف ببكاء علي حبيبته ...انا تعبان يادكتور مش هاقدر اشوفها مبتمشيش قدامي ...

الدكتور بعيون حانيه ....شريف اهدي الرصاصة جت من ضرها اخترقت العمود الفقري والعملية مكنتش ساهلة وانت شوفت بعينك انها كانت ماتت وبقدر ربنا فاقت قادر علي كل شيء ....

شريف ببعض الامل ....يعني هي ممكن تمشي تاني ...

الدكتور بنبرة حنونة ...اوي طبعا طول مافي نفس في الإنسان الامل هايبقي موجود بس العملية محتاجة دكتور متخصص ويكون متفوق ...

شريف باصرار ...انا هاعمل اي حاجة علشانها بس ليا عند حضرتك طلب اروي متعرفش دلوقتي خالص انا خايف حالتها النفسية تبوض ...

الدكتور بتفهم ...حاضر بس انت لازم تقولها مينفعش تخبي عليها لانها هاتعرف ...

شريف ...حاضر

خرج شريف من عند الدكتور ودموعه تغرق وجهه ويفكر كيف يقول لاروي علي هذا الخبر ...ماذا سيقول لها ؟!! ...أنه يحبها بشدة ويخاف عليها ...يخاف أن تختفي ابتسامتها ...يخاف أن تذبل وردته ....

شريف بتنهيدة قوية....يااااارب
ومسح دموعه ودخل غرفة اروي وجد ايات جالسة مع اروي وتضحك معها ...

اروي ببتسامة جذابة ...تعالي ياشريف شوف ايات بتقول ايه ؟!!!

شريف وهو يحاول أن يخفي حزنه ويبتسم ...قوليلي ياحببتي بتقول ايه ؟!!!

اروي وهي تشده من يده وتقعده قريب منها ...بتقول أن انت كنت هاتفرح لو انا موت وسيبتك وتقعد تعاكس في الطلبة عندك في الكلية براحتك ...

شريف بحزن وصرامة ...مسمعكيش تتكلمي عن الموت تاني انا محبتشي ومش هاحب غيرك انتي حياتي ...

اروي وبدأت الدموع تهبط من عيونها الذي تشبه حديقة مليئة بالحشائش .....هئ هئ

شريف و و يئنب نفسه ويضم رأسها لصدره ...انا اسف يااروي مبحب تجيبي سيرة الموت انا اسف سامحيني ...

ايات ...خلاص بقا فكوها كده !!!

اروي ...افكها هو انتي شيفاني بخيلة ولا ايه يابت انتي وبعدين خلاص انا هافسخ الخطوبة دي ودور علي واد حلاوة احسن منه ميزعقليش ...

شريف ...نعم ياروح امك ؟!!!! بت انتي اتلمي مسمعش تجيبي علي لسانك صوت راجل غيري لحسن وديني ماهاخليكي نافعة لحاجة ....

ايات ...ايوه بقا مين قدك بقا بيغير عليكي وحركات الله يسهلك ...

اروي بتعب ظهر عليها وعلي ملامح وجهها ...قومي يابت امشي اااااااه

محاكمة شيطان الحب  (الجزء الثاني من رواية عشقني شيطان )حيث تعيش القصص. اكتشف الآن