الحلقة الرابعة والعشرين

11.3K 365 190
                                    

الحلقة الرابعة والعشرين ...
بقلم /دنيا رشاد أمام (دونآ)

استسلم رعد لكلام وقرارت فهد فهو لن يستطيع أن يغير راي فهد ولا ان يجعله يعيد النظر مرة أخري في قراره فهو يراه يتعذب يوميا بسبب احساس الذنب بجانبها ولكن الذي فاجئ رعد ان فهد سيتخلي عن كل شيء في مصر لحور وأولاده ويترك كل شيء وراءه ويذهب ..

ذهب رعد ليفعل ماقاله له فهد وترك فهد في صراح مع عقله وقلبه الذي يؤلمه بشدة علي ماسيفعل ولكن لامفر يجب أن تعيش حور حياتها كما هي تريد ...

قرر ادم وايات ان يكتبو كتابهم ويتزوجو في يوم واحد وايضا قرر ياسر وسها نفس الأمر في نفس اليوم سيتزوج كل كابل في يوم واحد مااروع ان تكون الثقة في النفس هي السائدة بين الأصدقاء لايوجد بينهما غيرة او حقد .

لم يعرف أحد أن فهد سيسافر ويترك كل شيء باستثناء رعد .

في فيلا حور ...

حور بفرحة ....يعني ايات وادم هايتجوزو وسها وياسر كمان هايتجوزو وااااو انا فرحانة اوي .

ادم ببتسامة ....عقبالك ياقمر .

حور ببتسامة وهي تتذكر فهد الذي خطر علي بالها فجأة...ان شاء الله .

ايه بكسوف. ...وانت يااستاذ عدنان مش ناوي تتجوز .؟!..

فهمت ايات وحور ايه وقصدها فأية معجبة بعدنان من يوم ماراته في المستشفي .

عدنان ببتسامة ...والله ياانسة اية انا بحب واحدة والواحدة دي أنا بالنسبة ليها اخ وصديق وبس ..وفي نفس الوقت في بنت راسمة عليا وبصراحة هي طيبة يعني هاشوف وامشي في موضوعها ..

آية بحزن ....ربنا يتمملك علي خير .

عدنان ...ميرسي .

قرب عدنان من حور وقال لها بصوت منخفض ...بقولك ايه ياحور البت أية راسمة عليا وانتي عارفة اني بحبك وهاتجوز الي تخترهالي ياعسل ⁦❤️⁩ ايه رايك ياام ارغد .؟!..

حور بضحكة عالية ...هههههههه يخربيتك فصلتني بتحبني وعايز تتجوز وانا كمان الي اخترهالك .

عدنان بغيظ ...وطي صوتك فضحتينا هااا قولي ايه رايك ؟!..

حور بجدية ...بصراحة البت باين عليها انها بتحبك وكمان هي مؤدبة كفاية انها هلتخليك تقعد في مصر ومش هاتخليك ترجع السويد تاني .

عدنان ...خلاص اخطبهالي !.

حور بضحك ....اخطبهالك ههههه؟!.. هو انا امك .؟!..

عدنان بعصبية مضحكة ...ايوه طبعا انتي أم لثلاثة أطفال وانا فوق البيعة اعتبريني ابنك واخطبهالي .

حور بضحك ...هههه اوكي اهمد بقا وجعتلي دماغي صدعت منك .

عدنان ...طيب يالي اخطبهالي دلوقتي .

محاكمة شيطان الحب  (الجزء الثاني من رواية عشقني شيطان )حيث تعيش القصص. اكتشف الآن