الحلقة الحادية عشر

11.7K 293 11
                                    

الحلقة الحادية عشر ...💔

حبيبتي ضمي قلبي لقلبك ...حتي اسمع نبض حبك ...

زين في نفسه ...انا هاتصل بمليكة بس هي ممكن متردش عليا انا حاولت اكلمها قبل كده كتيير وهي مكنتش بترد عليا...
انا عرفت هتعمل ايه علشان اخليها هي الي تتصل بيا علشان اسمع صوتها ...

اخرج زين تلفونه من جيب بنطلونه وكتب رسالة نصية الي مليكة ..." انا عارف ان لو اتصلت بيكي مش هاتردي عليا ذي ماعملتي في الشهرين الي فاتو ...بس انا بعتلك الرسالة دي علشان اقولك حور في مصر ... سلام "

كانت تجلس مليكة في احدي الكافيهات عندما وصلتها رساله علي تلفونها من زين ....
علي الرغم من كسرة قلب مليكة من زين ولكنها فتحت رسالته حتي تعرف محتواها ...

فتحت مليكة محتوي الرسالة وقرأت مافيها وهي تبكي من الفرح أن اختها توجد في مصر ...

اخذت تلفونها وذهبت سريعا الي منزل جاكلين التي تعيش معها فيه واعطت لجاكلين الهاتف حتي تقرأ الرساله...

جاكلين ....معقول حور رجعت مصر ...يلا بسرعة هانيافى مصر انهاردة ..بس هي فين في مصر اتصلي يزين يامليكة واساليه

مليكة بحزن ...لاء كلميه انتي وانا هاجهز الشنط وهاناخد بيلا معانا تشوف مصر انا وعدتها ..

جاكلين ....اوكي جهزي الشنط وانا هاكلم زين وهاحجز التذاكر ...

اتصلت جاكلين بزين الذي انصدم وحزن عندما وجد جاكلين وليست مليكة هي المتصلة واخبرها ان حور باحدي المستشفيات بالقاهرة وقفل المكالمة دون كلمة أخري ...

زين في نفسه....لدرجة دي مش عايزة اسمعي صوتي يامليكة امال لما تعرفي اني هاخطب وهاتجوز مليكة خطبتي السابقة اااه يامليكة اه بس انا بحبك ومش هاحب حد غيرك ابدا ابدا ..

قررت جاكلين ان تخفي عن مليكة ان حور في المستشفي حتي لاتنهار منها وحجزت التذاكر واستعدو الي السفر إلي مصر ...

بعد ساعتين في الطائرة المتوجهة الي مصر تركب جاكلين وبيلا اخت جاكلين الصغري ومليكة الطائرة تحت فرح بيلا انها ستزور مصر وحزن جاكلين علي حور بعدما عرفت انها في المستشفي ومليكة السعيدة لرؤية اختها والحزينة لرؤية حبيبها الخائن ...

وصلت اخير الطائرة الي مصر ...

مليكة ...قالك حور ساكنه فين نفسي احضنها اوي ...

جاكلين ...هانروح البيت الاول وبعدين هاقولك حور فين ...

بيلا وهي تتحدث بالغة الانجليزية ...هاوقف تاكسي

جاكلين ....اوكي

أوقفت بيلا احدي التكسيات وركبوا واتجهوا الي شقة جاكلين ...

مليكة ...يلا بقا فين حور ياجاكلين ...!!؟

جاكلين بحزن ...زين قالي انها في المستشفي ...

محاكمة شيطان الحب  (الجزء الثاني من رواية عشقني شيطان )حيث تعيش القصص. اكتشف الآن