الحلقة التاسعة ...

13.6K 320 41
                                    

الحلقة التاسعة ...⁦❤️⁩

#محاكمة_شيطان_الحب🖤
#الجزء_الثاني_من_عشقني_شيطان
#بقلم_دنيا_رشاد_امام(دونآ)

يقولون الحب يغير الحياة ...هل سيغير حياتي انا ام لا..

ادم بصدمة ...عايزاه يدخل ياحور متأكدة ...!!؟

حور بايماء. ..اه دخله هو اصلا واقف وراء الباب انت مش شايف خياله ...وبعد كده انت لسه معرفتش فهد لازم يعرف ايه الي بيحصل هنا ...!!!

ادم ....هههه انتي صح ...

حور ...خاليه يدخل واطمن علي عدنان لو سمحت وخاليهم ينقلو رماس معايا هنا بالغرفة ...

ادم ...ماشي ربنا معاكي ...انا عارف انك بتكرهي فهد ...بس للاسف دلوقتي عياله موجودين ..انا مش عارف اقولك ايه ..ربنا معاكي ...

حور ...روح انت. .

خرج ادم من الغرفة ووجد بخارجها فهد وهو يجلس علي احدي المقاعد ويسند رأسه علي يديه الاثنين ...

ادم بجدية ...حور بتقولك ادخل وياريت تحاسب علي كلامك معاها هي مش مستحمله لو هي مطلبتش انا مكنتش هاخليك تدخلها ...

فهد بصوت عالي ...ادم امشي من قدامي دلوقتي ..

علي الرغم من قوة ادم الا أنه خاف من فهد فهو يعرفه عندما يغضب ويتضح الان انه في قمة غضبه ...
ذهب ادم من أمامه دون أي كلمة متجها الي غرفة عدنان وغرفة رماس لكي يطمئن عليها .....

فهد في نفسه ...أنا عايز ادخلها بس ليه رجلي مش شيلاني معقول انا بقيت أب لثلاثة أطفال طيب ازاي ..معقول يكون معايا دائما حته من حور ...انا مش مستوعب حاجة خالص ...حتي كلامها عن عدنان والي عمله معاها ....انا مش مستوعب حاجة دماغي هاتنفجر من التفكير .....

قام فهد من مجلسه ودخل الي غرفة حور وجدها نائمة علي سرير وشعرها مفرود بجانبها وتلاعب احدي الاطفال ....

فهد ...حور

نظرت له حور نظرة لم يستطيع فهد ان يستشف منها ماتعنيه حور بهذه النظرة ولكنه سرح بعيونها الذي يعشقهما لحد الجنون ...

حور بوجه عادي ...اتفضل اقعد ...

قرب فهد منها وجلس علي مقربة منها علي احدي الكراسي الموضوعة بالغرفة ....

حور ...بتسال طبعا انا قلتلك تدخل ليه مع اني مش عايزة اشوف وشك او حتي خيالك قدامي ...

تسالني لماذا ابغضك ...؟!!
لانك جعلتني وردة جافة تتلاعب بها الهواء ...لأنك جعلتني كالوردة المليئة بلاشواك ..لااحد يقدر أن يقترب منها سوي من يحبها ولكنك كالشوق بالنسبة لي تجرح محبيني ....
ولماذا لا تقولي اني الشوك الذي يحميكي ولست لاؤذيكي حبيبتي فانتي الشمس التي تنور حياتي والقمر الذي يانس وحدتي ...

محاكمة شيطان الحب  (الجزء الثاني من رواية عشقني شيطان )حيث تعيش القصص. اكتشف الآن