الحلقة الخامسة والعشرين
لم استطيع ان اخرجك من قلبي ولم استطيع ان اجعلكي دائما في حياتي ...فانتي أطهر من ان تكوني ملكي ...اشعر لوهلة ان قلبي يحترق عند التفكير في الماضي ومافعلت بكي ..
اصبح الشاطئ في غاية الجمال والروعة بعدما زين بالبلونات والأزهار البيضاء والبلونات الزرقاء والبيضاء كان منظر يهدء الأعصاب وتفرح له القلوب وتسر له العين ...
فهد ببتسامة ...جميل جدا الديكور بعد ماخلص !!.
رعد بحزن ...اه جميل جدا ادام انت الي عامله .! انت لسه مصمم علي حكاية السفر يافهد ؟!..
فهد ببتسامة حزن ...ايوه يارعد خلاص هاسافر وابعد عن كل حاجة حور مش ليا ولا عمرها هاتكون ليا بس أنا سعيد ان عندي اطفال ذي القمر منها هايفضلو طول عمرهم يفكروني بيها وبنفس الوقت هايكونو هما الشوكة الي بتنغز في قلبي وتخالي صورتها وهي مرمية قدامي علي الأرض في دمها بسببي مش هاتفارق عنيا ..
كان يتحدث فهد بصوت مبحوح يظهر فيه الحزن والحسرة علي كل شيء وهو يتذكر ماحدث في السنوات التي مرت منذ معرفته لحور حتي الآن ، كان يتذكر ذلك المشهد الذي يقطع قلبه ، كان صوته يقطع قلب رعد الذي احس ان صوته مليئ بالكثير من الاحزان كان يشعر بالرغبة في الموت في صوت فهد .
رعد بحزن علي صديقه ... لو ده الي هايكون في راحة ليك مع اني اشك ان تكون راحتك في البعد بس انت حر ياصاحبي .!!.
فهد ببتسامة حزن وهو يمسح علي شعره ببطئ كأنه يتذكر شيء ...انت جهزت اوراق كل حاجة ملكي في مصر ؟!..
رعد بتنهيدة ....اه اتكلمت مع المحامي وجهزت الاوراق وكل حاجة اتنقلت لاسم حور والولاد .
فهد وهو يذهب ...تمام .
ذهب فهد الي داخل الفيلا وجد الشباب يجلسون ويضحكون بصوت عالي ...
ادم بخبث ...حلو العسل يازين ؟!..
زين ببتسامة ظهرت علي طرف فمه ...اتلم ياادم ماانت هاتبقي في العسل كمان كام ساعة !!..
فهد بضحكة عالية ولكن من وراء قلبه ...قصف جبهة علني كده !..
ادم بغيظ ...انت بتضحك كده ليه ياعم انت ؟!.. فرحان انه بيردلي الكلمة بكلمة .؟!.
ياسر بضحكة عالية ...احسن تستاهل عسل ايه الي بتسال عليه انت مش فطران منه الصبح ولا ايه 🙄؟!..
ادم بغيظ وهو يجز علي أسنانه ...ماشي ياشباب زبالة منتوش صاحبين صاحبكم .
فهد وهو يرفع حاجبه ...اسمها صاحب صاحبك ياعم البروفيسور..وبعدين انتو لسه مجهزتوش لحد دلوقتي ليه ولا انتو بتلبسو في خمس دقائق ..
الشباب ....ايوه بالظبط كده .
عدنان وهو يقف من مجلسه ....بصراحة كده بقا الواحد خايف من الجواز .!!
أنت تقرأ
محاكمة شيطان الحب (الجزء الثاني من رواية عشقني شيطان )
Mystery / Thrillerالرواية هي الجزء الثاني من رواية عشقني شيطان