الحلقة السادسة

11.9K 289 4
                                    

الحلقة السادسة ....⁦❤️⁩

لااعرف ان الحب سوف يترك بابي يوما ما ....🖤

رفع مصطفي يده لكي يضرب رحمة ولكن فجأة مسك شخص يده بقوة ...

ادم بغضب وعيون حمراء ....انت هتعمل ايه يامصطفي انت مجنون ...!!!

رحمة بغضب وعصبية ...انت فاكر نفسك ايه علشان ترفع ايدك عليا انت شخص همجي ...

ادم بغضب ...مسمعش نفس حد ..!! ايه الي حصل ..؟!!

ايه ببكاء ....انا عايزة امشي من هنا ياايات 😭😭😭

ايات بحنان لايه ...حاضر ياحببتي اهدي مفيش حاجة هاتحصلك ...!!!

كريم ....انسة ايه ممكن تمشي وشنطتك هاتبقي عندك ..

ادم بصرامة ... ايات خدي ايه العربية واستنيني بره ..!!

ذهبت ايات وأخذت معها ايه وبقيت رحمة بالداخل مع ادم ...

رحمة بصوت عالي وبتحذير وجهة اصبعها في وجه مصطفي ....لو لمحت وشك في اي مكان يبقي امك دعيا عليك ياحضرت الظابط ...انت اصلا متستهلش تبقي في مكان الي انت فيه ده ...وايدك دي لو كانت لمستمي كنت رجعتك بيتك من غيرها ..مش كل الطير الي يتاكل لحمه ياكابتن ...انت حذرتك وانت حر انت متعرفش أنا مين وممكن اعمل فيك ايه ...فوق لنفسك .

قالت رحمة هذه الكلمات بعيون كالصقر وبثقة في نفسها دون ان تخاف منه أو من مركزه فهي مادامت علي حق للتخلف من احد سوي خالقها ..لن تسمح لأحد أن بعينها أو يهين اختها وبنت عمها ايات ..فهما امانه في رقبتها وصاها عمها علي ايات بالرغم من صغر سنها ولكنه كان يعلم أن رحمه بالرغم من أنها شديدة ولكنها تمتلك بداخلها عطف ورحمة يكفي العالم بأكمله ويفيض منه ... وكيف لاتكون هاكذا وكان ابيها لواء يشهد الجميع بكفاءته ويعرف الجميع من هم بناته ولكن أخيها عامر عار عليها وعلي عائلتها ...

ادم بعصبية ..مالك ياحضرة الظابط انت اتجننت ازاي تكلم حد يخصني بالشكل ده شكلك نسيت انا ممكن اعمل فيك ايه ..انا ادم الشناوي متنساش ادم الشناوي
شنطة ايه تبقي عندها وتوصلها لحد باب البيت انت فاهم ...

مصطفي وقد احس ان كبريائه انجرح....انت شكلك الي نسيت نفسك انا الرائد مصطفي السباعي ومبتهددش من حد ..من بنت متربتش لسانها طويل يااريت تربي قرايبك ياباشا (قالها باستهزاء )

كريم بقلق من هذه المشاده الكلامية ...اهدو ياجماعة خلاص كان سوء تفاهم ...

اعرفلكم كريم بقا (كريم نور الدين مقدم شخص ذو اخلاق عالية وعلي قدر كبير من الوسامة والجمال رومانسي من الدرجة الاولي يعرف أن الحب نعمة من الله ينتظر أن يعيش روايته الخاص فهو يقرا الروايات ويتمني ان يكون بطل في إحداهما ويجد بطلته ويعيش قصة حبه الخاصة به )

محاكمة شيطان الحب  (الجزء الثاني من رواية عشقني شيطان )حيث تعيش القصص. اكتشف الآن