الحلقة التاسعة عشر

10.8K 345 66
                                    

الحلقة التاسعة عشر
محاكمة شيطان الحب 🖤 الجزء الثاني من (عشقني شيطان)
بقلم / دنيا رشاد أمام (دونآ)

احتاجك كاحتياج السمك للماء !!
كاحتياج الوردة للهواء !!
كاحتياج الاعمي العصا !!
كاحتياج الانسان للهواء !!
احبك بل اعشقك ياهواء قلبي ⁦❤️⁩
ونبض فؤادي ولمعة عيني 🔥🥰

داخل غرفة البنات تمسك كل فتاة فستان مكتوب عليه اسمها فادم اشتري  لكل فتاة فستان يليق بها وكتب علي كل واحد منهما ورقة فيها اسم الفتاة حتي لايحصل خلاف بينهما  ...

(ادم بيفهم لو معملش كده كانو شدو في شعر بعض )

حور بفرحة ...واااااااو فستاني حلو اوي ادم عارف ذوقي حلو اوي .

ايات ببتسامة ...فعلا فستانك حلو جدا ايه الحلاوة دي .

حور ...ايه رايك يامليكة ؟!

مليكة بحزن ودموع محبوسة داخل عينيها ...جميل جدا ...

سها بحب ...ايوه بقا مهو اكيد ادم هايجبلك احلي فستان .

ايه برومانسية ....عقبالي انا كمان لما حبيبي يجبلي فستان .

رحمة بغضب من اختها. ...اتلمي يابت وعيزاكي عسكري ماشي في الفرح مش عايزة مياعة ومحن بنات .

جاكلين بضحك ...هههههه هو ده .

ضحك الجميع من كلام رحمة وتعبيرات وجهها وهي تتحدث لايليق بها العنف أو الغضب .

بعد ثلاث ساعات مرت والفتيات يرتدين ملابسهم ويضعون بعض من مساحيق التجميل ....

عدنان بضيق ...اوووف بقا انا نفسي اعرف بيعملوا ايه كل ده دا مكنش فستان هايلبسوه .

ياسر بضحك ....هههههه فستان هايلبسوه دا انت علي نياتك اوي دا شعرهم ولف طرحهم بيخدو فيه لوحدة ساعتين او ثلاثة دا كده لسه هما في مرحة المانكير ههههه ..

ادم بضحك ...هههههههه الواد ياسر عنده حق البنات دول ياعم تحسهم جايين من كوكب تاني مانكير وبديكير وغير الاسماء الزفت بتاع الميكب مبعرفش انطقها فونديشن وماسطرة وكحل وروج معرفش حاجة تاني ههههه وكله كوم والي اسمه ايلاينر ده كوم تاني أما بنطقه بيطلع حاجة تانية خالص  .

( بصراحة  أسمائهم اسماء غريبة .+ حاجة للبنات ياقمورة وياعسولة انتي والله انتي قمر من غير ميكب ومن غير الحاجات الكتيير الي بتحطيها علي وشك حتي لو انتي شايفة نفسك أن جمالك عادي ولازم تحطي ميكاب  والله من غير الميكاب انتي اجمل لأنك طبيعية وبيور خلقت ربنا ربنا لو كان عارف ان لو خلاكي ذي مابتحطي الميكب هاتكون احلي كان خلاكي بس اكيد ربنا عوضهالك في حاجة تانية كل بنت عندها جمالها الخاص وجاذبيتها الخاصة بيها ...غير عيب جدا باباكي او مامتك يكونو شغالين علشان يصرفو علينا واحنا ناخد الفلوس نضيعها في حاجة تافهه ذي المكياج الي اسعارها بقت فوق جدا + الجمال جمال الطباع والروح الحلوة والقلب الابيض 😍 )

محاكمة شيطان الحب  (الجزء الثاني من رواية عشقني شيطان )حيث تعيش القصص. اكتشف الآن