I kinda wanna try KaiGem since this ship is so.... Rare? Lol.
It's not bad tho! Fight me if you think this ship is wrong! >:v
.
.
.
."Kapten Kaizo! "
Langkah kaki Kaizo terhenti apabila dia terdengar namanya dipanggil oleh seseorang dari belakangnya. Kaizo mengarahkan ahli kumpulannya untuk pergi terlebih dahulu dan meninggalkannya supaya dia boleh berbual dengan orang yang memanggilnya tadi.
Gempa.
"Ada apa, Gempa? "
"Ah, maaf kalau saya mengganggu kapten. Cuma... Tadi Komander Kokoci ada minta saya untuk sampaikan pesanan kepada kapten tentang Balai Bintara di Planet Noah. "
"Oh. Kalau macam tu tak mengapa. Saya akan ke berjumpa dengan Komander Kokoci untuk keterangan lebih lanjut. "
"Baiklah kapten. "
Gempa sempat memberikan tabik TAPOPS kepada Kaizo sebelum dia mula memusingkan badannya untuk berjalan. Tetapi belum sempat dia melangkah pergi, bahunya ditepuk oleh Kaizo dari belakangnya.
Gempa menoleh ke arah belakangnya dan melihat Kaizo sedang tersenyum ke arahnya.
"Ya, kapten? "
"Takde apa. Cuma... "
Kaizo membalikkan badan Gempa dan menepuk serta mengusap-usap kepala Gempa dengan lembut sambil terus tersenyum.
"Jangan paksa diri, ya? Aku tak nak orang yang aku suka jatuh sakit sebab terlalu kuat bekerja. "
Wajah Gempa serta-merta bertukar kemerahan apabila Kaizo, kekasihnya tiba-tiba berkata demikian.
"Ish! Kapten! Janganlah cakap macam tu dekat sini! Nanti orang dengar macam mana?! "
"Haha! Biarlah mereka nak dengar pun? Lagipun semua sudah tahu yang kamu milik saya? "
"Kapten ni... Kalau jadi formal lembut je cara bercakap! Kalau tak-"
"Mesti cool, kan? Hahahaa! "
Gempa tidak menafikannya. Dia hanya mampu menundukkan pandangannya dan menatap lantai sambil menerima pelukan erat dari Kaizo. Gempa sendiri tidak sangka, hanya perbezaan dari kata 'saya' dan 'aku' sahaja ia boleh membuatkan Kaizo kelihatan lain dari yang lain.
Dan Gempa pula, amat menyukainya.
Ok end. Malas nak menaip banyak sebab takut tergelincir jatuh lebih dalam pula dekat ship ni. Uwu
It's kinda cliche but I love them like this.
KaiGem being a secret couple and be mature with their situation (mostly).
They know how to be professional in their duty.
Kaizo didn't hesitate at all to punish Gempa if he did something wrong 😂😂
But Gempa just accept it lol
Tho at the end Kaizo will go and meet Gempa and say sorry to his loves one
YOU ARE READING
A.S.U.P.A.N
FanfictionAll of the ideas are from me - HarruTsubasa05© ◆It contains AllGem! (and also other ships sometimes) I ship what I ship. If you dislike it, you can fuck off! :D And don't harm my babies (readers) or I will sue you! If you want to use the idea, ask...