IceGem

547 29 9
                                    

Walaupun pernah buat ship IceGem sebelum ni tapi tak sangka pula 1 je yang pernah terhasil TT Padahal Ani terpaling suka juga IceGem selepas HaliGem hhsshshsh.

Jadi yaaa lepas semak balik Ani rasa macam pelik pula takde content IceGem lolololool

So hereeeeee enjoy cerita ni yaaaa!!










AisGem/IceGem 

Idol X College AU!!!










"KyaAAaaAaaaaAaaaaa!!! Ice!!"

"Our Cold Prince, Ice!!!"

Di atas sebuah pentas yang dibanjiri ramainya orang di sekeliling, berdirinya seorang lelaki muda yang mengenakan sepasang pakaian yang begitu menarik dan memukau pandangan sekali. Rambutnya yang sedikit keperangan namun mempunyai beberapa helaian warna putih menyerlahkan lagi pandangan menarik daripadanya. Tidak dilupakan juga dengan dirinya yang memiliki sepasang mata berwarna biru muda aqua yang cukup memukau yang boleh menenggelamkan sesiapa sahaja di dalamnya persis lautan biru yang luas dan dalam namun tenang.

"Heh, selamat datang semua!!"

"Kyaaaaaaaa!!!!"

"Iceeee!!!"

Thud!

"Opocot katak melompat!"

Pandangan seorang lelaki muda yang sedang ralit memandang persembahan atas talian tadi seketika tergendala kerana indra pendengarannya tiba-tiba tertangkap bunyi sesuatu yang jatuh di atas lantai. Sebaik sahaja dia menoleh ke belakang, apa yang dia dapati ialah berdirinya seorang lagi lelaki di ambang muka pintunya dengan gaya berpeluk tubuh dan sedang merenung tajam ke arahnya.

"Ah... Ha-Halilintar..."

"Kau tengok idol kau lagi ke?"

"Err... hehehe..."

"Haha hehe hoho... gelak je kau tahu. Kau memang tak ingat dah umur kau berapa eh?"

Lelaki yang bernama Halilintar tadi melangkah masuk ke dalam bilik kawannya itu diselangi helaan nafas pasrah. 

"Hmm... aku tau. Cuma apa aku boleh buat? Dah aku minat Ice ni... Ah! Kenapa kau jatuhkan tabung Ice aku? Ish, kau ni!"

Halilintar menggeleng-gelengkan kepalanya lalu kemudiannya melabuhkan punggungnya ke atas katil milik kawannya itu. Sepasang iris merah menyalanya menatap kawannya yang kini sedang berdiri dan mengangkat tabung yang disebut tadi.

"Kau ni Gempa, kau tu dah la seorang pensyarah. Kalau budak-budak kau tahu yang pensyarah diorang tu minat idol macam diorang, mesti kau kena gelak."

"Alaa... sekarang kan masih awal semester? Jadi mana diorang nak ambil tahu tentang aku! Lagipun sebelum ni pun mana pernah ada yang kantoi kan?"

"Kau pasti? Budak dari 2 sem lepas tu?"

"Yang tu kan sebab dia peminat tegar Ice jugak? Lagipun kebetulan aku tersalah bawa keyboard yang ada design Ice je! Dan lepastu kitorang jadi kenalan baik juga kan? Dia pun jaga rahsia aku. Dan dia pun tolong banyak untuk aku dapat info tentang Ice ni. Jadi tu kiranya-"

A.S.U.P.A.NWhere stories live. Discover now