Lmfaooo I thought that maybe HaliGem would fit this idea but naah guys Solar as a MC with Gempa as his partner suits better! Trust me it's worth it! uwu
SolGem
Royalty AU! Slice of life and... a lil bit magic? Who cares anyway hshshshsh X,D
"Kau siapa?"
"Maaf, di atas kemunculan yang tiba-tiba sebegini Tuanku. Tetapi Tuanku perlu ikut kami pulang ke istana segera."
"Hah?!"
Solar memandang sekumpulan lelaki yang sedang berdiri dan berkumpul di hadapannya. Mereke semua lengkap berpakaian kemeja dan seluar berwarna putih dan tuksedo berwarna kuning keemasan kecuali yang berada paling hadapan dengan mereka - yang Solar fikir mungkin ketua mereka - mengenakan tuksedo berwarna hitam.
"A-apa yang berlaku? Kenapa kau d-dan kumpulan kau datang dekat aku?"
Solar masih tetap bersikeras. Dia cukup benci apabila ada sesuatu yang berlaku di luar jangkaannya. Solar hanya manusia biasa. Dia inginkan ketenangan di dalam hidupnya dan segalanya berjalan seperti biasa.
Tetapi ini?
Oh, tidak. Yang ini sangatlah mencabar tahapnya!
"Seperti yang patik sampaikan tadi, Tuanku. Kami semua datang daripada Kerajaan Serenity. Tujuan kami datang ke sini adalah untuk menjemput Tuanku Putera Solar untuk pulang ke kerajaan asal Tuanku semula bersama-sama kami. Ini adalah berdasarkan arahan wasiat mendiang Tuanku Raja Nebula, iaitu ayahanda Tuanku sendiri."
"Hah?!"
"Kamu semua, bawa dan pimpin Tuanku Solar ke pengangkutan segera!"
"Baik!"
Solar terkedu. Otaknya tidak sempat untuk memproses keadaan yang sedang berlaku dan menghasilkan tindakbalas kepada badannya. Segalanya berlaku dengan cepat sekali sehingga secara sedar tak sedar Solar sudah berada di dalam sebuah pengangkutan persis kenderaan tetapi mempunyai reka bentuk tidak jauh daripada jet peribadi.
"Tu-tunggu! Aku tak cakap pun aku akan ikut! Korang nak bawak aku ke mana?!"
"Bergerak pulang ke Kerajaan Serenity sekarang!"
Bunyi kuda meringkik kedengaran begitu kuat dan nyaring sekali. Tidak ketinggalan juga bunyi kuat ekzos kereta yang berada di bahagian bawah kenderaan tersebut. Aneh! Mengapa masih memakai haiwan pengangkutan sekiranya sudah ada teknologi enjin?
"Eh-! T-tunggu..!!"
Dan dengan sekelip mata sahaja kenderaan pengangkutan canggih itu melesap hilang di dalam langit yang biru. Meninggalkan jejak kilauan cahaya yang panjang seperti laser. Seluruh pelajar-pelajar serta guru-guru dan warga sekolah tadi terkesima di tempat mereka. Masing-masing menatap ke arah jejak-jejak terakhir kenderaan tadi sebelum ia hilang di udara dan langit. Mereka rasa seperti sukar sekali untuk percaya apa yang telah berlaku di hadapan mereka tadi. Solar? Kerajaan Serenity? Tuanku? Apa yang terbang tadi? Segalanya terasa seperti mimpi!
.
.
.
"Aku cakap, hantar aku balik!"
"Tuanku..."
Kini suasana di dalam bilik di sebuah istana kelihatan begitu tegang sekali tatkala Solar memahari orang yang telah berani-beraninya menculiknya dan membawanya ke tempat lain. Matanya memang tidak lari dari merenung tajam lelaki yang kelihatan sebaya di hadapannya itu.
YOU ARE READING
A.S.U.P.A.N
FanficAll of the ideas are from me - HarruTsubasa05© ◆It contains AllGem! (and also other ships sometimes) I ship what I ship. If you dislike it, you can fuck off! :D And don't harm my babies (readers) or I will sue you! If you want to use the idea, ask...