Marriage AU!
Bayangkan, Halilintar dan Gempa sudah kahwin, and they already get a kids of course! Dan korang bayangkan sendiri siapa anak-anak diorang. 😂
But what so interesting?
.
.
.Gempa adalah student last year in master of accounting di universiti. Dan dia ada 1 bulan sahaja lagi sebelum final exam sebelum dia graduate.
Dan sebagai good student, Gempa sudah rancang yang sepanjang sebulan itu dia akan study betul-betul sebelum exam final. But unfortunately, bila sudah kahwin ni macam-macam pula kejadian terjadi. Especially bila ada suami macam Halilintar.
Hali: Gem, masih study lagi ke?
Gem: Yep. Aku nak habiskan satu tajuk ni sebelum aku tidur. Kalau kau mengantuk kau tidurlah dulu.
Halilintar mencebik. Sejak dari kelmarin lagi dia selalu tengok isterinya bersama-sama buku. Asyik melekat dengan buku saja! Bila boleh melekat dengan suami sendiri ni?
Hali: (peluk Gempa) Apahal kau nak study lagi? Kau kan dah pandai?
Gem: (senyum) Sebab aku study lah aku jadi pandai. So, jangan kacau!
Gempa mencubit pipi suaminya dengan geram. Dia kenal sangat dengan Halilintar. Kalau peluk tu ada lah nak bermanja!
Halilintar mengaduh kesakitan apabila dicubit oleh sepit Gempa. Macam kena gigit semut! Sikit tapi menyakitkan!
Hali: Apahal cubit-cubit ni? Sakit lah!
Gem: Dah Halilintar nak kacau aku? So aku cubitlah!
Halilintar memuncungkan bibirnya. Dah macam itik dah muka tu.
Hali: Dah!
Dan tanpa amaran Halilintar pun mengambil buku dari tangan Gempa lalu meletakkannya di atas meja. Halilintar kemudiannya memeluk Gempa dan mengangkat isterinya sehingga mereka ke katil bersama.
Gem: Halilintar.. I want to study!
Hali: No... Kau kena layan suami kau.
Gem: Haish! Macam-macam lah kau ni! Kalau sebelum ni, orang tak nak kahwin, cakap nak bunuh diri sebab ingat aku reject kau. Sekarang? Orang tak layan nak buat apa pula?
Gempa menjeling suaminya. Halilintar ni memang, ada saja mengada-ngada dia bila berduaan dengan Gempa. Kalau depan orang ramai rilek je acah cool!
Halilintar pun tersenyum. Dia semakin memeluk erat isterinya dan menghumbankan badan mereka berdua di atas katil. Halilintar memposisikan dirinya dan Gempa lalu membuatkan mereka menghadap antara satu sama lain.
Hali: Kalau kau tak layan... Aku akan merajuk!
Gempa tertawa.
Gem: Hey, kau sudah ada anak. Jangan mengada-ngada!
Hali: Biarlah! Apa ingat kalau dah ada anak tak boleh manja-manja? Habistu macam mana nak banyakkan lagi keturunan?
Gempa tersedak air liurnya sendiri selepas mendengar kata-kata Halilintar. Kenapa bunyinya pelik semacam?
Gem: Hali... Please don't say that yang anak seramai sekarang ni masih belum cukup...
Wajah Gempa sudah memucat. Namun Halilintar tidak peduli. Dia sudah mula tersengih-sengih seperti kambing bila melihat muka pucat isterinya.
Hali: Why not? We're rich enough to afford all of them, right?
Gem: Oh god...
Well, that's it! 😂😂
Seriously all of these are random and Ani rasa macam Ani nak share dekat semua. Actually I have lots of ASUPAN that I'd save in my personal acc, so yang mana Ani boleh share, I will share here, ya?
I love you guys! 💜
YOU ARE READING
A.S.U.P.A.N
FanfictionAll of the ideas are from me - HarruTsubasa05© ◆It contains AllGem! (and also other ships sometimes) I ship what I ship. If you dislike it, you can fuck off! :D And don't harm my babies (readers) or I will sue you! If you want to use the idea, ask...