Sudah dua minggu aku duduk di rumah sewa abang aku ni. Dalam dua minggu ni, hubungan aku dengan Hakimi semakin akrab. Aku suka berbual dan bergurau dengan Hakimi. Entah kenapa, sejak aku kenal Hakimi, aku selalu berasa bahagia. Aku juga selalu berasa gembira. Bila Hakimi takde kat rumah, aku jadi rindu kat dia. Aku sendiri tak tahu kenapa jadi macam tu. Mungkinkah aku dah jatuh cinta pada Hakimi? Entah lah...aku sendiri pun tak tahu.
Hubungan aku dengan abang Badrul pun dah okay sejak aku bagi hadiah tanda permohonan maaf hari tu. Aku ingat dia tak suka hadiah yang aku bagi tapi rupa rupanya dia suka. Aku bersyukur sangat dia suka dengan hadiah tu dan dapat memaafkan kesalahan aku menumbuk mukanya tempoh hari.
Meskipun hubungan aku dengan Hakimi baik, tetapi hubungan Hakimi dengan abang Badrul masih tetap sama. Hakimi okay je cuma abang Badrul tu je suka sangat ejek dan hina dia. Tapi Hakimi buat tak tahu je. Dia pun dah lali dan malas nak layan abang Badrul. Aku, sejak dah baik dengan Hakimi ni, bila abang Badrul kutuk atau kacau dia je, aku akan mempertahankan Hakimi. Kadang-kadang aku balas balik, kutuk abang Badrul sampai abang Badrul mengalah.
Pernah juga abang Badrul mempersoalkan hubungan baik aku dengan Hakimi. Tapi aku jawab yang aku suka kawan dengan Hakimi sebab dia baik. Hakimi pun takde ajar aku benda yang bukan bukan. Jadi abang Badrul takde hak nak halang aku kawan dengan Hakimi. Walaupun hakikatnya dia tak suka aku kawan dengan lelaki lembut tu, tapi dia tak mampu nak buat apa apa.
Malam Jumaat tu aku lepak bilik Hakimi. Sejak aku dah baik dengan Hakimi, dia dah bagi aku masuk bilik dia. Aku je la, abang Badrul dengan abang Fadzil dia tak bagi masuk. Lagipun diaorang memang tak nak masuk pun bilik Hakimi.
Walaupun Hakimi dah bagi aku masuk bilik dia, namun bukan bermakna dia dah tak kunci bilik. Bila dia pergi kerja, bilik dia tetap berkunci. Bila dia balik kerja je baru aku boleh masuk bilik dia dan lepak dalam tu. Aku pun sejak dah boleh masuk bilik Hakimi ni, dah jarang lepak kat ruang tamu tengok TV pada waktu malam. Setiap malam memang aku duduk dengan Hakimi dalam bilik. Bila dia dah nak tidur, barulah aku keluar pergi bilik aku.
Masa tu Hakimi tengah mandi. Yalah, orang baru balik kerja kan, badan pasti berlengas. Aku pula lepak kat atas katil dia main phone. Kitaorang baru je makan tadi lepas Hakimi balik kerja. Habis makan Hakimi langsung pergi mandi. Aku tak tahu tabiat mandi lepas makan tu baik ke tak untuk kesihatan tapi aku diam je. Aku malas nak tegur Hakimi pasal benda tu.
Habis mandi Hakimi masuk bilik. Nampak dia pakai seluar track suit panjang warna hitam. Tuala dia warna kuning tu dia selimutkan kat badan dia mendedahkan sedikit badan dia di bahagian tengah. Aku jadi pelik kenapa Hakimi tak pakai baju dalam bilik air? Sebab biasanya Hakimi akan pakai baju dan seluar dalam bilik air dulu sebelum masuk bilik. Katanya sebab dia malu orang tengok badan dia. Setiap kali aku lepak dalam bilik dia, memang dia akan berbaju sepanjang masa. Tak pernah dia buka baju dalam bilik apatah lagi bila keluar dari bilik. Yang tak suka berbaju dalam rumah ni hanya abang Badrul je.
"Kenapa kau pandang aku macam tu?" Soal Hakimi sambil mengeringkan rambutnya dengan tuala yang disangkut pada badannya tadi. Badan dia yang kurus dan putih melepak tu terdedah habis.
"Bukan kau selalu pakai baju dalam bilik air ke?" Aku menjawab pertanyaan Hakimi dengan soalan juga. Aku sekarang panggil Hakimi dengan panggilan 'kau aku' je. Dia tak suka aku panggil dia dengan panggilan abang. Lagipun jarak umur kitaorang tak jauh sangat. Umur aku 21 tahun dan umur Hakimi 23 tahun.
"Ohh...aku lupa bawa baju masuk sekali. Khusyuk sangat borak dengan kau masa nak mandi tadi, sampai baju pun tinggal. Bila habis mandi je, aku nak pakai la baju. Yang ada hanya seluar dalam dengan seluar track suit je. Baru aku ingat aku tak ambil baju sekali. Haha." Hakimi tertawa kecil. Mungkin lucu dengan kecuaiannya.
"Ohhh..." balasku pendek.
Kemudian ada mesej masuk ke dalam phone Hakimi. Dia pergi ambil phone dia dan melihat lihat gajet itu dalam keadaan tak berbaju. Tuala dia tadi dia letak atas katil di hujung kaki aku. Aku yang tengah duduk atas katil tu pandang je batang tubuh Hakimi. Takde otot pun kat tubuh Hakimi. Tulang je banyak. Tapi bila aku terpandang je puting dia warna pink tu, terus batang aku dalam seluar jadi keras. Aku tak tahu kenapa aku begitu bernafsu tengok badan Hakimi time tu. Aku rasa nak hisap je puting Hakimi masa tu juga.
"Weyhh, kau menung apa?" Soal Hakimi memecah lamunan aku tadi.
"Err...takde apa apa." Balasku pendek. Bagi menghilangkan rasa gugup di hati, aku pandang dan main main henfon kat tangan aku.
"Ni tak lain ni, kau mesti tengah ingat awek kan? Awek kau lawa?" Soal Hakimi sambil merebahkan badannya di sebelah aku. Dia masa tu dah pakai baju.
"Haha. Aku mana ada awek la." Balasku.
"Ye ke takde? Orang hensem macam kau takkan takde. Kat universiti kau mesti ramai perempuan lawa lawa. Kau ayat la sorang. Confirm lekat punya." kata Hakimi sambil memandang muka aku.
"Aku malas la nak bercinta masa belajar ni. Aku nak fokus study dulu. By the way, kau ada awek? Lelaki comel macam kau mesti ramai awek suka kan?"
"Mana ada. Mana ada perempuan suka lelaki lembut macam aku. Lagipun aku ni kerja kilang je. Gaji pun ciput. Perempuan nak lelaki hensem dan kaya macam abang kau tu je." Balas Hakimi.
"Tapi seriuslah kau takde awek? Abang kau bukan main lagi jadi playboy. Perempuan keliling pinggang. Takkan kau takde sorang awek kot."
"Macam mana kau tahu abang aku playboy?" Aku tertanya tanya juga tentang pengetahuan Hakimi pasal abang aku. Mana tahu Hakimi tahu sesuatu yang aku tak tahu.
"Ala...abang kau pernah couple dengan kawan aku yang kerja kilang sama dengan aku. Tapi tak lama. Dalam tiga bulan macam tu je. Diaorang putus sebab abang kau ada dua orang lagi awek lain selain kawan aku tu. Dua orang okay. Dua orang!" Sengaja Hakimi tekan perkataan 'dua' tu untuk menunjukkan betapa buruknya perangai abang aku.
"Haha. Aku pun tak tahu kenapa perangai abang aku macam tu. Mama dengan papa aku dah banyak kali nasihatkan dia tapi dia buat tak endah je. Bukan sekarang perangai dia macam tu. Sejak dia dari sekolah menengah lagi."
"Haishh...kau kena nasihatkan sikit abang kau tu. Tak baik la buat perempuan macam tu. Dia ingat perempuan ni barang mainan ke. Jangan sampai ada perempuan sihir dia sebab perangai playboy dia tu. Nanti menangis tak berlagu dia nanti."
"Haha. Aku pun fikir macam tu juga. Tengoklah nanti kalau aku rajin aku nasihatkan dia. Aku sebenarnya malas nak masuk campur urusan dia. Tapi bila dengar kau cakap macam tu, aku pun jadi takut. Aku takut sesuatu yang buruk berlaku pada abang aku."
Haaa...tahu takpe." Balas Hakimi pendek.
...
Jam menunjukkan pukul tiga pagi. Tapi aku masih lagi tak boleh tidur. Mata aku terkebil kebil memandang siling rumah. Aku pandang abang aku yang tengah tidur di sebelah aku. Dia tidur nyenyak je. Aku yang tak boleh tidur.
Entah kenapa fikiran aku asyik teringat pada Hakimi. Aku betul betul suka tengok muka dia yang comel tu. Aku suka tengok bibir dia yang merah dan lembut serta mata dia yang polos. Aku suka dengan perangai yang suka buat kelakar dan selalu merendah diri. Aku suka dengan perwatakan dia yang lembut. Aku suka dengan sifat dia yang matang dan berdikari. Pendek kata, semua benda yang ada pada Hakimi aku suka.
Tiba-tiba aku teringat badan dia yang terdedah tadi. Serta merta batang aku jadi keras. Serius aku nak melancap time tu. Dari bilik Hakimi tadi aku tahan nafsu aku. Aku pandang abang aku kat sebelah. Nyenyak betul dia tidur. Inilah peluang aku.
Aku londehkan seluar aku separas lutut dan aku genggam batang aku yang terpacak keras. Aku bayangkan muka dan badan Hakimi. Aku bayangkan Hakimi tengah jilat badan aku dan hisap batang aku. Dan aku langsung goncang batang aku dengan laju. Aku terus bayangkan aku dengan Hakimi buat hubungan seks. Aku betul betul terangsang saat itu. Dan tak lama kemudian air mani aku terpancut jauh sampai ke dada aku. Banyak betul air mani aku keluar. Habis tangan dan baju aku. Aku lap air mani aku tu guna selimut. Harap abang Badrul tak perasan dengan tompokan mani kat selimut dia.
Aku naikkan seluar aku balik. Aku betul betul pelik. Aku sebenarnya jarang melancap. Kalau aku melancap pun aku biasanya tengok porn. Porn pun porn straight. Bukan porn gay. Tapi kenapa malam aku tak tengok porn dan hanya bayangkan muka dan badan Hakimi je aku dah boleh sampai terpancut air mani? Adakah aku dah jatuh cinta pada dia? Aku sendiri takde jawapan untuk soalan tu.
YOU ARE READING
Di Mahligai Cinta
Short StoryDua orang adik beradik lelaki jatuh cinta kepada lelaki yang sama. Apa kesudahan kisah mereka? Baca cerita ini. Maaf tak pandai buat sinopsis. Hehe.