Kitaorang karoeke kat satu pusat karaoke yang tak jauh dari kondo. Pusat karaoke tu teletak kat atas satu rumah kedai. Bawah pusat karaoke atas banyak kedai makan. Patutlah Hakimi kata tempat karaoke yang dia nak pergi ni macam low class. Harga pun murah dan fasiliti yang disediakan pun biasa biasa je. Tak macam pusat karaoke yang biasa aku pergi kat mall mall besar. Tapi apa pun, bagi aku okay ke nak karaoke kat situ. Takdelah teruk sangat pun.
Habis karaoke, kitaorang lepak makan malam kat bawah pusat karaoke tu. Hakimi makan nasi goreng pattaya dan aku pula makan nasi goreng tom yam. Masa makan tu, kitaorang tak banyak cakap sebab aku perasan Hakimi asyik pandang je kat seorang lelaki yang duduk tak jauh dari meja kitaorang duduk. Aku cuba pandang mamat tu. Yes, mamat tu memang handsome gila. Muka putih dan ada lesung pipit. Bila dia senyum, sumpah cair weyhh.
"Kau ni asyik pandang mamat tu kenapa? Kau kenal dia ke?" Soalku memecah kesunyian antara kami. Hakimi agak terkejut bila aku tegur dia.
"Takdelah. Saja je aku pandang. Dia hensem." Jawab Hakimi sambil menceduk nasi goreng pattaya dengan sudu lantas disuapkan ke mulutnya.
"Hensem? Haha. Kau gay ea?" Aku cuba menguji Hakimi.
"Eh, mana ada." Hakimi mula menggelabah.
"Haha. Tak payah tipu aku la. Aku dah tengok gallery phone kau masa kat rumah tadi. Banyak gila gambar jantan bogel berotot dalam phone kau." Hakimi mula meneguk liur pahit.
"Weyhh, kau stalk phone aku? Cilaka kau! Apa hak kau nak tengok phone aku hah sial?" Hakimi mula marah. Tajam pandangan dia memandang aku.
"Rilekslah. Janganlah marah. Untuk pengetahuan kau, aku pun gay juga. Aku pun suka lelaki. Aku lebih suka konek dari cipap perempuan." Ujarku untuk menenangkan Hakimi.
"Seriuslah?" Hakimi seakan terkejut dengan apa yang aku cakap.
"Yup." Balasku pendek sambil tersenyum malu. Jujur aku malu mendedahkan rahsia itu pada Hakimi. Kenyataan yang aku gay hanya aku tahu baru baru ini setelah aku rapat dengan Hakimi. Sebelum ni aku tak pernah tahu yang aku suka lelaki. Patutlah aku tak pernah tertarik untuk rapat dengan mana mana perempuan. Sebab aku tak minat perempuan rupanya. Tapi aku juga tak tertarik dengan mana mana lelaki sebelum ni kecuali Hakimi. Aku pun pelik dengan diri aku.
"Abang kau tahu tak kau gay?" Soal Hakimi.
"Gila kau! Ofkos la dia tak tahu. Kalau dia tahu mati aku. Dia tu dah la anti gay dengan pondan dan lelaki lembut ni."
Kitaorang sambung makan. Masing masing diam tanpa bicara. Barangkali masih terkejut dengan apa yang baru sahaja terjadi.
"Kau pernah couple dengan mana mana lelaki?" Soalku memecah kesunyian yang melanda antara kami.
"Tak pernah. Dan aku pun tak pernah main dengan mana mana lelaki. Aku still virgin okay!" Terhambur ketawa aku mendengar kata kata Hakimi itu.
"Kenapa tak pernah couple?" Aku cuba mengorek lagi.
"Entahlah. Aku tahu perasaan ni dosa. Jalinkan hubungan cinta dengan lelaki pun dosa. Sebab tu aku tak nak couple atau main."
"Bagusnya kau. Habis kalau kau horny kau buat apa?"
"Aku lancap la. Tapi aku jarang melancap sebab aku busy dengan kerja. Kerja buatkan aku lupa pada horny. Hehe." Hakimi tersengih. Aku pula tersenyum.
"Kau pula pernah couple atau...main?" Hakimi pula menyoal aku.
"Tak. Dua dua tak pernah. Tapi kalau horny aku tengok porn dan lancap la." Aku menjawab.
"Ohh...lebih kurang aku juga la." Balas Hakimi.
"Kau tak teringin ke nak couple dengan mana mana lelaki?" Aku cuba memancing.
"Kalau ada yang boleh terima aku dan aku rasa sesuai, tak salah kot kalau aku nak cuba." Aku mengangguk faham dengan kenyataan Hakimi.
"Apa ciri ciri lelaki idaman kau?" Soalku lagi. Mana tahu aku termasuk dalam kategori lelaki idaman Hakimi.
"Tak kisah. Janji ada ketiak dengan puting." Terhambur sekali lagi aku ketawa mendengar kata kata Hakimi.
"Kenapa kena ada ketiak dengan puting?" Soalku pelik.
"Entahlah. Aku suka hisap puting lelaki dan jilat ketiak. Haha." Hakimi tergelak kecil. Maybe dia rasa lucu dengan kata katanya sendiri.
"Ye la...masing masing punya cita rasa kan?" Balasku. Aku mula terfikir, adakah Hakimi boleh menerima aku jika aku meluahkan perasaan aku padanya.
YOU ARE READING
Di Mahligai Cinta
Short StoryDua orang adik beradik lelaki jatuh cinta kepada lelaki yang sama. Apa kesudahan kisah mereka? Baca cerita ini. Maaf tak pandai buat sinopsis. Hehe.