Malam itu hujan turun dengan sangat lebat. Suhu pendingin hawa begitu rendah. Sejuk betul malam tu. Aku tidur mengerekot dalam selimut.
Dalam pukul tiga pagi tu aku tersedar lagi sebab abang Badrul bangun dari tidur dan seperti tergesa gesa turun dari katil. Aku tak tahu dia pergi mana dan buat apa. Aku cuba tidur semula tapi tak boleh. Akhirnya aku bangun untuk ke dapur. Aku nak minum air sebab haus.
Aku tengok rumah dalam keadaan gelap gelita. Hanya cahaya dari luar balkoni sahaja yang menyinggah masuk ke dalam rumah. Aku pandang ke arah dapur. Lampu dapur tidak terpasang. Aku cuba cari abang Badrul kat ruang tamu tapi tak ada.
Aku bergerak ke dapur dan terus menuju ke peti sejuk. Aku ambil sebotol air mineral kemudian tuang ke dalam cawan sebelum aku teguk rakus. Kemudian aku pandang ke bilik mandi dan tandas. Pintu bilik mandi dan tandas tidak bertutup. Lampu pun tidak dibuka. Maksudnya abang Badrul takde dalam kedua dua bilik tersebut. Jadi ke mana abang Badrul pergi? Hati aku bertanya.
Di ruang tamu tak ada. Di bilik mandi dan tandas tak ada. Jadi ke mana abang Badrul pergi? Biasa bila aku tanya dia kata dia workout. Dia workout kat mana? Pening aku fikir persoalan tu.
Lepas habis minum air, aku bergerak ke bilik tidur aku semula. Sebelum tu aku tutup dulu lampu dapur. Tak nak bazir bil elektrik kan. Keadaan rumah jadi gelap balik.
Masa nak balik ke bilik tidur aku, aku melintas bilik Hakimi. Nampak lampu bilik Hakimi bercahaya. Aku tengok cahaya tu pun melalui bawah pintu bilik Hakimi yang ada ruang kosong.
Hakimi memang biasa bangun awal. Dia akan mula bangun pukul empat pagi dan terus mandi. Sebab pukul lima pagi dia dah nak tunggu bas. Pukul tujuh pagi dia dah mula kerja kat kilang.
Jadi aku tergerak nak tegur Hakimi sebelum pergi kerja. Aku pulas tombol bilik Hakimi. Biasanya aku ketuk dulu sebelum masuk tapi pagi ni aku main terjah je. Malas nak ketuk ketuk. Haha.
Sebaik sahaja pintu bilik tu terbuka, aku benar benar terkejut. Aku melihat satu pemandangan yang sunggu mengejutkan. Aku tengok abang Badrul tengah sedap mengefuck si Hakimi dengan gaya doggie style. Siap matanya terpejam rapat dan kepalanya terdongak ke atas sebab terlampau sedap. Aku yang ada kat bilik tu pun dia tak sedar.
Hakimi pula yang tengah difuck tu tengah menangis. Merah matanya. Sesekali dia pejam mata. Nampak air matanya mengalir di pipi.
Aku yang tengok tu memang marah gila. Aku marah campur terkejut sampai tak tahu nak buat apa atau cakap apa. Aku tergamam dan terkaku di situ memerhatikan 'workout' yang abang Badrul tengah buat dengan Hakimi.
"Abang!" aku menjerit setelah rasa terkejut, tergamam dan terkaku itu hilang. Entah dari mana datangnya kekuatan untuk menjerit itu pun aku tak tahu. Yang aku tahu sekarang ni ialah aku marah sangat. Aku marah sebab abang Badrul tengah rogol lelaki yang aku cintai.
Abang Badrul dengan Hakimi terkejut dengan jeritan aku. Kedua duanya pandang ke arah aku. Abang Badrul segera mengeluarkan zakarnya dari lubang bontot Hakimi. Terburu buru dia pakai seluar dia balik. Sama juga dengan Hakimi. Cuma Hakimi memakai baju tetapi abang Badrul tidak.
"Kau buat apa kat dia sial?! " Entah macam mana, aku segera menuju ke arah abang Badrul dan segera menumbuk mukanya. Kuat juga tumbukan yang aku bagi sampai terdorong kepalanya ke tepi. Abang Badrul yang jelas terkejut dengan tindakan aku tak tinggal diam. Dia tumbuk muka aku balik. Maka berlakulah perlawanan antara aku dengan abang Badrul.
Hakimi yang tengah melihat pergaduhan kami segera meleraikan. Dia cuba untuk menghentikan aku tapi gagal. Yalah, setakat mana la kekuatan Hakimi. Mana mampu Hakimi yang lemah lembut tu nak leraikan pergaduhan dua lelaki gagah. Habis berserelak barang barang Hakimi dalam bilik tu sebab pergaduhan kami.
Tiba tiba ada orang yang menghentikan abang Badrul. Hakimi pula menghentikan aku. Jadi pergaduhan kami yang macam nak berbunuhan tu pun berhenti.
"Sudah! Aku cakap sudah tu sudah!" Abang Fadzil separa menjerit ke arah kami berdua sambil memegang abang Badrul supaya tidak lagi bergaduh dengan aku. Abang Badrul pun berhenti. Begitu juga dengan aku. Aku tengok hidung abang Badrul berdarah. Bibirnya juga.
Aku tak tahu macam mana rupa aku masa tu. Tapi muka aku semuanya sakit. Mata, tulang pipi, rahang, mulut, gigi dan hidung semuanya sakit. Aku dapat rasa ada darah kat bibir aku.
"Korang ni kenapa? Pukul tiga pagi nak bergaduh macam nak bunuh orang aku tengok." Soal abang Fadzil dengan suara yang tegas. Dia tak marah tapi tegas. Maybe dia terkejut tengok kami adik beradik bergaduh kat bilik Hakimi. Maybe tidur dia pun terganggu dengan pergaduhan kami.
"Abang tanyalah kawan baik abang tu. Abang tahu dia buat apa? Dia rogol Hakimi!" Jawab ku separuh menjerit. Terkejut abang Fadzil mendengar kata kataku. Dia pandang ke arah Hakimi dan kemudian abang Badrul.
"Betul ke Bad apa yang adik kau cakap tu?" Soal abang Fadzil kepada abang Badrul. Abang Badrul melepaskan pegangan abang Fadzil di badannya. Tapi dia diam je. Dia pandang aku dengan muka tak puas hati.
"Kimi, betul ke Bad rogol kau?" Abang Fadzil bertanya pula kepada Hakimi. Hakimi yang masih menangis tu lambat lambat mengangguk.
"Astaghfirullahalazim...." abang Fadzil hanya mampu mengucap panjang.
YOU ARE READING
Di Mahligai Cinta
Short StoryDua orang adik beradik lelaki jatuh cinta kepada lelaki yang sama. Apa kesudahan kisah mereka? Baca cerita ini. Maaf tak pandai buat sinopsis. Hehe.