BAB 9

673 14 0
                                    

BAB 9

Ahad itu Hakimi tak kerja. Hari Ahad kilang Hakimi buka je kalau ada pekerja mereka nak buat OT untuk dapatkan pendapatan tambahan tapi Hakimi malas. Hakimi kata dia jarang OT hari Ahad sebab dia penat. Hari Ahad dia nak rehat.

Oleh sebab aku dengan Hakimi tak tahu nak buat apa hari tu, jadi kitaorang decide nak pergi tengok wayang kat Pavilion. Kitaorang naik Grab ke sana.

Habis je tengok wayang, kitaorang makan kat medan selera kat tingkat bawah Pavilion tu. Sambil kitaorang makan, kitaorang borak borak la.

"Hai Kimi!" tegur seorang lelaki yang entah dari muncul datang ke meja kami. Aku pandang lelaki tu. Hensem juga orangnya. Aku memuji dalam hati walaupun aku terkejut dengan kehadiran lelaki itu secara tiba tiba.

Aku tambah terkejut bila nampak abang Badrul ada kat sebelah lelaki tu sambil tersengih sengih memandang aku dengan Hakimi.

Aku pandang muka Hakimi. Jelas Hakimi tidak senang dengan kehadiran lelaki tersebut walaupun pada awalnya dia nampak terkejut. Tapi siapa lelaki itu? Macam mana dia boleh kenal Hakimi? Dan macam mana dia boleh kenal abang Badrul?

"Hai..." Balas Hakimi acuh tak acuh. Dia menyedut minumannya kemudian memandang ke arah lain.

"Amboi sombongnya kau sekarang dengan aku. Sampai hati kau lupa senior kau ni." Ujar lelaki itu sambil tersenyum nakal. Dia mencuit dagu Hakimi dan Hakimi menepisnya.

"Macam mana kau boleh kenal dengan bapok ni?" Soal abang Badrul.

"Oh...ni junior aku masa sekolah menengah dulu. Tak sangka Kimi, makan comel kau sekarang." Jawab lelaki itu.

"Oh...junior...dari sekolah menengah lagi mesti dah jadi bapok kan?" Giat abang Badrul.

"Ofkos la. Tapi dia ni dulu jambu aku. Aku selalu buli dia dulu. Basuh baju, gosok baju, basuh kasut, urut badan...banyak bendalah aku suruh dia buat dulu. Bila aku fikir balik kesian pula. Haha." lelaki itu tertawa kecil.

"Yang ni pakwe kau ke Kimi? Hensem gak. Pandai kau cari pakwe. Huhu." Kata lelaki tu sambil pandang aku.

"Weyhh, agak la. Tu adik aku kot." Ujar abang Badrul.

"Oh ye ke? Macam mana adik kau boleh kenal dengan bapok ni?" Soal lelaki itu seraya memandang ke arah abang Badrul.

"Kan aku cakap tadi, aku duduk serumah dengan bapok ni. Adik aku ni pula duduk dengan aku sekejap sementara cuti sem ni. Kan parents aku pergi UK." Balas abang Badrul.

"Ohh...macam tu. Btw, nama aku Syakir." lelaki itu menghulurkan tangannya kepadaku untuk bersalam namun aku tak sambut.

"Weyhh, sombong gila adik kau." Syakir menarik tangannya semula.

"Biarlah aku sombong pun. Dari kau yang biadap tak tentu pasal. Entah datang dari mana tiba tiba main kutuk orang sesuka hati mak kau. Mak bapak kau tak ajar ye masa kau kecil kecil supaya hormat orang?" kata ku dengan berani. Mencerlung mata abang Badrul dan Hakimi memandang aku.

"Weyhh, bahasa tu baik sikit ye. Ni kawan aku tau." abang Badrul sudah memandang aku dengan perasaan geram.

"Pergi mampus la! Kawan kau ni yang biadap sangat. Dia yang tak reti hormat orang, orang nak hormat dia ke?" Balasku sambil memandang abang Badrul tajam.

"Kau..." Belum sempat abang Badrul menghabiskan kata katanya, segera ditahan oleh Syakir.

"Weyhh dah dah. Jangan nak bergaduh kat sini. Jom kita blah. Jangan kacau diaorang nak dating. Haha." kata Syakir dan seraya menarik abang Badrul jauh dari tempat itu.

Aku memandang Hakimi. "Kau okay?" Soalku. Dan tiba tiba Hakimi menangis.

....

"Betul ke mamat tu senior kau?" Soalku kepada Hakimi ketika kami bersiar siar di Taman Tasik Titiwangsa. Kami sengaja tidak terus pulang ke rumah selepas tengok wayang tadi. Kami decide nak bersiar siar di pusat rekreasi itu terlebih dahulu.

"Haah." Jawab Hakimi pendek tanpa memandang aku. Matanya masih tertancap pada pemandangan tasik. Dia seperti memikirkan sesuatu.

"Dia selalu buli kau ke dulu?" aku tanya lagi.  Entah kenapa aku nak tahu sangat darihal Hakimi dengan Syakir pada zaman persekolahan mereka.

Hakimi mengeluh. Dia menunduk memandang kakinya dan kemudian pandang ke arah tasik semula. Aku membiarkan Hakimi dalam keadaan begitu. Aku takde niat untuk mendesak Hakimi bercerita.

"Aku sebenarnya suka kat dia dulu. Dia tu dulu lelaki paling terkenal kat sekolah aku sebab dia kapten bola sepak, dia handsome dan dia antara pelajar yang cemerlang dalam akademik." Ujar Hakimi setelah beberapa minit menyepi.

"Ramai cikgu sayang dia. Ramai budak perempuan tergila gilakan dia. Ramai budak lelaki jadikan dia idola termasuklah aku."

"Sejak aku kenal dia, aku dah jatuh cinta kat dia. Tapi aku tahu aku lelaki, dan perasan cinta dalam hati aku ni tak patut wujud." Hakimi menyambung cerita.

"Satu hari, dalam pertengahan tahun aku di form one, aku dipanggil ke bilik dia. Sebagai orang yang belajar kat sekolah berasrama penuh, kita kena hormat senior. Kita kena dengar cakap senior. Jadi aku pergi bilik dia. Oleh sebab dia special kat sekolah tu, jadi dia dapat duduk bilik dua orang berbanding kami yang kena duduk dalam bilik lapan orang."

"Bila aku jumpa dia kat bilik dia, dia kata kat aku yang aku kena jadi budak dia. Maksudnya aku kena buat apa yang dia suruh macam basuh baju, basuh kasut, gosok baju dan apa sahaja yang dia suruh aku buat. Jujur aku cakap, aku happy nak buat semua tu sebab aku cintakan dia. Lagipun dia antara pelajar yang menjadi kebanggaan sekolah. Mestilah aku nak berkhidmat dengan orang macam dia."

"Satu malam, masa cuti hujung minggu, dia luahkan perasaan dia pada aku. Dia kata dia suka aku. Dia kata dia cintakan aku. Aku apa lagi, seronoklah sebab akhirnya cinta aku terbalas. Sejak tu, aku bukan je basuh kasut, basuh baju dan gosok baju dia, aku ni jadi tempat pemuas nafsu dia. Mula mula aku just kena lancapkan batang dia, kemudian dia suruh aku hisap batang dia dan lama lama dia nak fuck bontot aku. Dan aku sebab sayang kat dia aku bagi. Benda ni berlarutan sampailah dia form five dan aku pun naik form two."

"Sebelum dia nak amik SPM, aku ada tanya dia ke mana hala tuju hubungan kita ni. Kita nak sambung ke lepas dia habis SPM nanti. Kau tahu apa dia kata? Dia kata dia tak pernah cintakan aku. Dia kata dia bukan gay. Dia kata dia sebenarnya straight dan sukakan perempuan. Aku ni hanyalah tempat dia melempiaskan nafsu dia je.  Dia kata kalau dia gay pun dia takkan couple dengan lelaki lembut macam aku. Dia nak couple dengan lelaki yang hensem dan badan sado. Dia benci lelaki lembut seperti pondan macam aku." Hakimi mula menangis. Teresak esak dia menangis di situ. Nasib baik tak ramai orang yang lalu lalang kat kawasan kitaorang duduk tu. Kalau lalu mesti diaorang pelik tengok ada lelaki menangis.

"Aku sedih sangat weyhh." Kata Hakimi setelah tangisannya reda. "Dia permainkan cinta aku. Dia gunakan cinta aku untuk puaskan nafsu dia." Ujar Hakimi lagi. Dia mengelap air matanya dengan menggunakan tisu yang dia bawa.

"Lepas dia habis SPM, aku dah tak jumpa dia lagi. Kitaorang dah tak contact sejak tu. Aku pun dah lupakan dia. Tiba tiba hari ni dia muncul balik. Lagi mengejutkan, dia tu kawan abang kau. OMG, pening kepala aku!" Hakimi mengeluh.

"Sabarlah Kimi. Lelaki macam tu memang tak guna. Kau jangan layan dia sangat. Aku yakin suatu hari nanti kau akan jumpa cinta sejati kau." Ujarku kepada Hakimi. Aku berjanji pada diriku, seandainya Hakimi menjadi hak aku, aku takkan mensia siakan dirinya.

"No. Aku tak nak ada perasaan cinta dah pada mana mana lelaki. Perasaan aku patutnya pada perempuan, bukan lelaki. Aku dah tak nak buat dosa dah jatuh cinta dengan lelaki." Ujar Hakimi sambil memandang ke arah tasik.

Dan kata kata Hakimi itu telah meremukkan hati aku.

Di Mahligai Cinta Where stories live. Discover now