"Lou"
Det hade gått ca 2 dagar sedan jag hade sett Leahs livlösa kropp falla bakåt utav skotten Marcus och David hade avlossat. Hur blodet hade runnit ner på hennes nakna kropp. Hur de hade skrattat innan de lämnade Lou med Leahs döda kropp. Men det värsta var att när man tittade på Leahs kropp så ser man att hon ler. Hon dog leende. Hon är nu i frid och det är något jag hoppas att snart också ska få.
Dörren öppnades och jag blundade utav ren reflex. Jag hörde eller flämtande och sedan hur någon gick fram till mig, Luke.
"What are you doing here?" Sa jag med en låg och torr röst.
"I'm here to help you" sa han och jag bara fnös åt hans svar. Tror han seriöst att jag ska lita på honom efter allt han har gjort mot mig? Fast även om han skulle få ut mig så skulle jag direkt gå till polisen och sedan flytta här ifrån så fort söm möjligt... Eller bara gå den enkla vägen ut, döden.
"Why are you naken? Wait I don't wanna know?! Did they hurt you? They did right? Oh god I'm so fucking stupid, it's my fault that you're here" sa Luke och gav mig hans tröja för att dölja min nakna kropp. Jag tog emot den efter att han hade lossat mina händer som ar bundna bakom min rygg. Tröjan var varm och stor. Den nådde mig ner till knäna nästan och den luktade Luke.
"Yes you're stupid! You're an idiot! And you're an coward, but I need your help! I need to tell the police about what they did to me and what they did to Leah!" Sa jag och ställde mig upp men mina ben var för svaga så jag fick sätta mig ner igen.
"Who's Leah?" Frågade Luke och jag pekade på blodet som hade torkat på golvet framför oss. Luke blev vit i ansiktet.
"T-they killes her?" Stammade Luke fram och jag nickade försiktigt.
"And I'm next so please drive me to the police station?" Sa jag och Luke nickade hastigt innan han tog min arm över hans axlar och nacke så jag fick stöd.
------
När vi kom fram till polisstationen så fick vi hjälp direkt, dock efter att Luke hade skrikit på dem att de skulle hjälpa mig för att jag hade sett ett mord begåtts och sånt. Jag satt nu i ett rum, ett mörkt rum med ett stort bord och två stolar i. Jag hade fått nya kläder. Men jag hade vägrat att ta av mig Lukes tröja och Luke diskuterade inte ens om det. Han sa bara "okey".
Snart så kom två stycken män in och jag tror jag nästan slutade andas efter några sekunder när jag såg vilka de var, Marcus och David.
De gick fram till mig och slog mig rakt över vänstra kinden. Kastade mig ner på golvet och slog mig 1,2,3,4,5,6 efter 6 slutade jag räkna. De spottade på mig, sparkade på mig och hade hela tiden sina onda flin på läpparna. Jag var rädd, jag kände hur rädslan tog över mig och att tårarna började rinna ner för mina blå slagna kinder. Innan de gick så sa dom något som jag aldrig kommer att glömma.
"Even if you run, even if you hide, we'll always find you"
Efter att dörren hade stängts så hulkade jag fram blod. Jag kände hur den metal smakande sörjan rann ner från mina läppar och bara tanken och smaken fick mig att spy ännu mer.
Efter några minuter så kom de riktiga poliserna in och flämtade av synen. Jag hörde hur Luke frågade vad det var och trängde sig framåt för att se vad de tittade på. Luke sprang över till mig och lyfte upp mig i min famn. De andra poliserna sprang för att hämta ambulansen och annat. Jag brydde mig inte om vad de än gjorde. Jag ville bara att Marcus och David skulle hamna i livstids fängelse.
Innan världen blev svart igen så hörde jag hur Luke sa "This is all my fault, please forgive me?"
Jag hann svara "I forgive you" orden rullade så enkelt på tungan och sedan så blev världen helt kolsvart.
--------------
Hola!Så det är helg och jag kunde inte ha varit mer tacksam över det.
Har ett par filmer som jag har tänkt att tipsa om:
•Resan till jordens medelpunkt (äventyr) tvåan är asbra också ;).
•10 orsaker att hata dig (komedi + typ drama och kärlek ish)
•Månprinsessan (drama tror jag annars har jag absolut ingen aning)
•Divergent (seriöst måste jag säga mer?)
•Sisnister (skräck + paranormal skit)
•The House Of The End Of The Street (skräck + phycotic)
•Carrie (skräck + phycotic och typ paranormal)
Så detta känns ganska sorgligt att säga men Speak är på väg mot slutet. Jag hade nog tänkt att hinna skriva några kapitel innan denna novell tar slut. Typ 5-7 stycken kanske. Men var inte ledsen för jag ska ju skriva en serie. Och jag har faktiskt en till novell som ligger och väntar i mina sparade anteckningar. Den är baserad på Månprinsessan där Augustus Prew spelar den ut snygge Robin De Noir 😍😍
Men jag sa ju att min serie skulle vara i Teen Wolf stuket men jag är en sådan lögnare och har skrivit och raderat massa med kapitel jag hade skrivit bara för att jag inte tyckte att det blev bra eller skulle hänga ihop. Men genom att jag nu har så stora fantasier runt om äventyr så vet jag inte riktigt vad jag ska ta mig till... Så snälla tips????
Iaf kommentera och gilla för att ni är as grymma!
Hoppas ni gillade detta konstiga kapitlet!
Sprid vidare på Twitter, Tumblr, WeHeartIt och massa annat. Varför inte göra det för min skull?
Älskar er!
Här ska ni få svara på lite frågor bara för att jag vill veta mer om er:
Tränar du något, isf vad? Hur ofta tränar du? Hur viktig är träning för dig? Och den sista frågan, kommer du också att vara single pringle på alla hjärtans dag? 😂 För det kommer jag🙌 Hands upp för er som är singlar över denna årliga singel dag🙋Xx, Hazzenly
YOU ARE READING
Speak »l.h«
FanfictionLou är ingen vanlig tjej, hon pratar inte. Inte alls. Det är pga hennes döda familj. Hon tycker att, om dom inte får prata så ska inte hon heller göra det. Luke, han är den ända som bryr sig om henne, hon faller för honom och han faller för henne m...