Ross POV:
Jag vrider och vänder oavbrutet på mig, eftersom vi nu fått väntat en kvart extra på planet. Nån idiot har väl glömt tiden och inte stigit på än. Därför får vi andra sitta helt stilla med bältena på och vänta på den sölkorven.
"Jag har sett på Twitter att R5 är på semester", fnittrar en tjej lite längre bak i planet, och jag lyssnar intresserat. "Thailand, precis som vi ska, Agnes!"
"Tänk om vi träffar dem, Emma!" svarar hon som hette Agnes.
Båda fnissar högt och länge.
Några minuter senare kommer en rödhårig kille i min ålder springandes."Rad tjugosex, plats åttiotvå..." Flämtar han och sätter sig på det tomma sätet bredvid mig. Han knäpper på sig bältet och planet börjar rulla.
Jag misstänker att det är den försenade idioten som sitter bredvid. Plötsligt märker jag att han stirrar på mig med vidöppen mun.
"Lägg AV!" utbrister han. "Jag sitter bredvid Ro..."
Snabbt hyschar jag honom och nickar menande omkring oss.
"Okej", säger han nonchalant. "Jag heter Calum Worthy, och du är?"
"Det vet du tydligen redan", viskar jag till svar och tar av mig solbrillorna.
Mer hinner vi inte säga innan planet lyfter. Ett obehagligt men välbekant tryck känns i öronen. Calum räcker fram ett tuggummi till mig och jag stoppar in det i munnen.
"Tack", mumlar jag.
Han rycker leendes på axlarna.
***
Lauras POV:
Vanessa halvligger på sätet bredvid mitt och slumrar sött. På sätena framför oss sitter mamma och pappa.
Plötsligt tippar hennes huvud ner i min famn. Jag klappar lite på det innan jag behöver gå på toa. Jag fiskar upp mobilen ur handbagaget och knappar lite på den på vägen till toaletten.
Plötsligt krockar jag med någon och skäms över att ha stirrat i mobilen hela tiden."Sorry", mumlar jag och tittar upp.
Där står en snygg kille och ler. Han har blont hår och hasselbruna ögon.
"Gör inget", flinar han. "Jag borde varit mer uppmärksam."
Jag skrattar nervöst.
Plötsligt pickar någon på min axel. Jag vänder mig om och ser en tjej med svart, lockigt hår."Ursäkta, men skulle jag kunna få komma förbi till toan?" Ler hon vänligt.
Jag och killen ler mot varandra en sista gång innan han skyndar iväg.
Plötsligt stelnar tjejen till."Var det där Ross LYNCH?" Viskar hon ivrigt.
"Ingen aning", säger jag och rycker på axlarna. "Vem är Ross Lynch?"
Tjejen gapade.
"VET du inte?" Utbrister hon. "Ross är den yngsta medlemmen i R5!"Jag känner mig korkad, R5 är ju Vanessas favoritband. Det borde jag ha vetat, trots att jag inte bryr mig om dem. Fast den där Ross var ju riktigt snygg... Pfffttt nej nej nej! Såg väl okej ut, antar jag. Duger väl.
"Min syster kommer fan-girla ihjäl sig när jag berättar det här!" Flinar jag.
Hon skrattar. Men plötsligt suckar hon och pekar på den långa toalett-kön.
"Vi blir nog fast här ett tag", säger hon och suckar igen. "I alla fall, jag heter Raini Rodriguez. Du då?"
"Laura Marano", ler jag till svar. Den här Raini är ju riktigt snäll.
Samtidigt som vi babblar blir kön mindre och mindre. Tillslut slinker Raini in och låser. Efter en minut dyker hon upp igen och ler brett.
"Hoppas vi ses sen", säger hon glatt. "Om inte så ska jag stalka reda på dig på Twitter."
Jag skrattar högt och går in på toaletten.
***
Rainis POV:
Wow, den där Laura Marano är ju riktigt snäll...