BB14

95 13 0
                                    


Pagi itu, Jinyoung dan Jiyeon bersarapan sebelum berangkat ke sekolah.

"Weh semalam kau dengar tak orang jerit macam ni 'aduh hyung..sudahh.. sakitt woii'", tanya Jiyeon pada abangnya.

Jinyoung menggeleng. "Aku tido mati.. tak dengar apa-apa".

Jiyeon hanya mengangguk. "Pekak".

-•-

Kembar Bae itu masuk ke dalam kelas yang riuh. Jiyeon memandang tempat lelaki bernama Hyunjin.

"Lah selalunya dia dah datang dulu dari aku.. harini takda pulak",ujar Jiyeon sendirian. Jiyeon terus duduk di tempatnya.

Mesti readers tertanya-tanyakan macam mana rupa Hyunjin dalam cerita ni?

Mesti readers tertanya-tanyakan macam mana rupa Hyunjin dalam cerita ni?

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Just like this. Berambut panjang blonde dan sentiasa diikat. Tak lupa juga dia punya mask tu.

"Korang tau tak semalam.. Hyunjin kena belasah teruk",kata salah seorang pelajar kelas itu.

"Heh.. tak tau la kenapa dengan laki tu.. memang hobi dia gaduh ke?",tanya Felix dan satu kelas mengangkat bahu.

Jiyeon menghembuskan nafas perlahan. "Haihh.. harap dia oky je lah".

"Good news gais muahahahha.. cikgu meeting lagi harini.. so do whatever you want eh",kata ketua kelas. Mereka bersorak gembira.

Felix,Seungmin dan Han terus berlumba gi meja Jiyeon.

"Hyeee.. lama tak borak sekali sejak Hyunjin asyik melekat dengan kau",kata Han dan acah sedih.

"Heummm.. nak cakap sekjap dengan kau pun dia halau tau",kata Seungmin pula. Jiyeon hanya tertawa.

"Ilek la..dia takda ni kan.. haa cakap la puas-puas",kata Jiyeon dengan sisa tawa yang masih ada.

"Kau mesti ada apa-apa kan dengan Hyunjin? Acieeeee",usik Felix pula. Han dengan Seungmin apa lagi? Join sekali mengusik.

Jiyeon menggelengkan kepalanya. "Mana ada.. korang ni suka² je.. tumbuk kang aaa",kata Jiyeon dan menunjuk penumbuk kecilnya pada mereka tiga.

Tanpa mereka sedar, kelas sebenarnya dah senyap dan sunyi sepi seperti tiada orang.

"Ceh.. tangan kau ni nak tumbuk? Kecik je tau",kata Seungmin sambil terkekeh.

"Takpe jiyeon.. pass kat aku je",kata suara yang tidak asing. Mereka terus menoleh.

"k-kau siapa?",tanya Han.

"Lah.. takkan tak kenal?",tanya dia dan memerhati satu kelas. Satu kelas itu juga diam kerana tidak cam siapa dia.

Jiyeon yang dari tadi diam dan memerhati tiba-tiba bersuara. "Hyunjin?".

"Tsst.. kau memang kenal aku siapa.. terharu weh",kata Hyunjin tiba-tiba berdrama.

Ya, lepas kena bebel dengan hyungdeulnya semalam diorang terus ubah penampilan Hyunjin.

Tbc.

[✓] Badboy || 황현진 [H.H.J]Where stories live. Discover now