BB15

92 11 1
                                    

Penampilan Hyunjin yang baru itu telah membuatkan budak kelas dia jadi tak keruan. Rambut panjang blondenya sudah dipotong gaya messy hair oleh Chan. Rambut blonde itu juga telah bertukar menjadi warna hitam berkat Lee Know tuang pewarna rambut hitam kat kepala dia semalam. Changbin telah mengambil kotak mask miliknya supaya lelaki itu pergi ke sekolah dengan wajah fullface. Luka² juga diorang takkan ubat kalau Hyunjin tak tunjuk siapa dia sebenarnya.

Flashback

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Flashback

"Kau ingat aku tak tau, bila kau kat sekolah.. perangai kau 100% berlainan dari kau kat rumah hah",kata Chan sambil memotong rambut yang baginya seperti orang gelandangan. Hyunjin memuncungkan bibirnya. Penat dia tumbuhkan rambut.

Pagi² buta jugak budak-budak ni buli si Hyunjin tu.

"Aku nak besok.. hentikan lakonan tu.. be yourself",sambung Chan lagi. "Ini la yang jadi nya.. aku terima kasih jugak dekat budak TXT tu ajak kau gaduh semalam..biar dapat hidayah sikit".

Changbin yang baru sahaja keluar dari bilik Hyunjin itu duduk di ruang tamu. "Benda alah ni.. kau tayah pakai.. tunjuk je parut tu.. tayah malu.. masih handsome.. confirm orang terkejut tengok".

Lagi sekali Hyunjin memuncungkan bibirnya sehingga dia merasakan ada cecair melekat di atas kepalanya.

"Aaaahhh hyung semua betul² buli hyun tau kali ni.. tadi dah kena belasah.. kat rumah kena buli",rengek Hyunjin.

Lee Know mula menyapu pewarna rambut hitam itu di rambut Hyunjin.

"Padan muka!",kata mereka bertiga.

Selepas itu, Hyunjin terus diam seribu diam seribu bahasa.

Pagi tadi sebelum ke sekolah, diorang tak tutup pun luka lelaki tu sebab nak ajar sikit. Bagi elok perangai.

Akhirnya, Hyunjin pergi ke sekolah hanya memakai hoodie.

End flashback.

"Erghhh siyes aku masuk tido pukul 4 semalam.. diorang buli aku dho ishh.. dengan luka semua ni masih basah.. tak cukup rehat aku",bebel Hyunjin dan meletakkan begnya di atas meja bersebelahan Jiyeon. Dia membuka hoodie dan menunjukkan semua luka yang ada.

"Wiiiiii.. kau tak letak ubat ke?",tanya Haechan yang tiba-tiba bangun mendekati lelaki tadi.

"Tak.. hyung aku taknak letak". jawabnya persis seorang kanak-kanak yang merajuk dengan ibunya.

Selepas mendengar Hyunjin tiba-tiba jadi ramah. Mereka semua mengerumuninya.

"Weh Jiyeon.. kau yeochin dia kan.. pi la ambik ubat",kata Junkyu.

"Ehhh banyak cantik kau suruh dia.. kalau rasa baik tu.. asyila lah ambik untuk aku",arah Hyunjin.

Mereka semua meluangkan masa bercakap dengan Hyunjin. Entah macam mana mereka semua tiba-tiba jadi rapat dengan lelaki itu.

Kringggg!

Ha kau, sampai tak sedar dah rehat. Mereka pun keluar dan ke kantin beramai-ramai.

"Hah.. penat aku jawab itu ini.. jom jiyeon.. pergi kantin?", ajak Hyunjin. Jiyeon memandang lelaki itu atas dan bawah.

"Amboi.. sejak kau datang tadi.. aku kat sebelah ni langsung kau tak pandang",ujar Jiyeon dan mencubit lengan Hyunjin.

"Akh.. situ ada luka tau.. sakit la.. ish.. aaaa kau jeles eh?",usik Hyunjin. Jiyeon menggeleng laju.

"No way lah",kata Jiyeon. Dia melihat wajah Hyunjin.

Tanpa dia sedar, wajah lelaki itu ditarik ke arahnya lebih dekat.

"Ni ke yang kau sorok belakang mask tu.. parut apa ni? Panjangnya",tanya Jiyeon dan menyentuh luka itu.

Hyunjin hanya diam kerana dia sedang mengalami jantung dugun dugun. "TERLALU DEKAT Y'ALL",jerit suara hatinya.

Jiyeon yang baru sedar itu tiba-tiba berhenti. Mereka kekal diam dalam keadaan itu.

Wajah Hyunjin semakin dekat.

1

2

3

Chup!

"CIEEEE PASANGAN BARU"

"ARGHH ADIK AKU DAH KENA REMBAT LELAKI LAIN.. AKU MASIH SINGLE, HAEUN JOM COUPLE"

"HERGHH TAKNAK LAHHH".

"WOII TEPI AKU NAK TANGKAP GAMBAR DIORANG NI"

"PASANGAN BARUU~ PASANGAN BARU~ DUDUK BERDUA DI DALAM KELAS"

Diorang nyanyi lagu pengantin gais tapi lirik dia macam mintak penampar aku je.

The end?



















































TBC. ONE MORE CHAPT BOOOO HAHAHAA.

[✓] Badboy || 황현진 [H.H.J]Where stories live. Discover now